måndag 21 januari 2013

En dag i livet av en stor skärm Mobile Device

En dag i livet av en stor skärm Mobile Device
av Vince Font - 2013/01/21

Del två i en serie

När psykoanalytiker Sigmund Freud berömda proklamerade det finns inga olyckor och misstag in begreppet "freudianska Slip" i vår folkmun, hade han uppenbarligen ingen aning om vad som kommer i form av mobil enhet teknik.

Mobila enheter - särskilt de med större skärmar - är extremt sårbara för stötar, blåmärken och vardagliga "olyckor" i livet, freudianska eller på annat sätt. Saker händer, och det bästa du kan göra är att ta några förebyggande åtgärder för att minimera eller undvika skador när smartphones, tabletter och bärbara datorer gör vad de gör bäst. Det är, som används som mobila enheter.

Med detta i åtanke, skulle jag vilja presentera en "dag i livet" av en typisk tablett system och ge några tips om att minska skadorna ångest.

Först en bekännelse: Jag är en seriös klumpig. Till dem som känner mig, det är ingen nyhet. Det är en sanning som är uppenbart på det sätt som jag går (försiktigt, om det finns snö och is på marken och klumpigt även när det inte är) och i de otaliga berättelser jag har att berätta om förra gången jag föll upp en flygning av steg, eller min topp tio tillbud med den stora okända. Men vad som verkligen skrämmer mig är född på detta sätt är inte att jag ska möta en tidig död till mötes. Det är att jag ska slösa bort en massa pengar i processen genom att fixa trasiga saker - inte ben, men dyra elektronik.

Du förstår, jag är stolt ägare av en stor skärm tablett, jag tar den med mig överallt. Och om "ned plötsligt" är den riktning som jag oavsiktligt flytta, är min tablett säker att gå. Precis som Marias lamm, bara mycket mer bräcklig.

Visserligen har jag inte mycket att tänka på min historia klumpighet när jag började shopping för tabletten som bäst skulle passa mina behov. Som de flesta människor, priset var överst på min prioriteringslista, följt kort därefter av snabbhet, minne, skärmupplösning, och sval faktor. Jag har aldrig en gång betraktades som de kritiska frågorna om hållbarhet eller robust exteriör eller super-drivna glas som inte går sönder. Förmodligen för att jag aldrig visste hur mycket exponering för skada jag lägga min tablett igenom på en daglig basis.

Detta var fallet fram till nyligen, när jag bestämde mig för att föra en dagbok av min dagens aktiviteter, som jag har kopierat och klistrat nedan. Det stora antalet möjligheter för skador är, som du ser, kylning. Obs: detta var en dag från jobbet, så inga kommentarer frågar om detta är allt jag gör varje dag, eller varför min dag verkar lite kort.

Ta en tablett och Call mig på morgonen

  • 6:30 AM - Vaknade, startad tablett samtidigt kaffe. Backsplash från bleary-eyed vattenreservoar miss orsakade ett ögonblick av panik när jag insåg mer vatten slog tabletten än det avsedda målet. Note to self: bör undersöka vattentätt skyddsfodral för dagar som idag.
  • 6:45 AM - gjorde frukost. Stod i köket läser rubriker via funky tablett nyheter app och brända toast. Påverkan på tablett minimal, men erfarenheten gjorde bekräfta detektor kök rök är i fin skick.
  • 7:15 AM - Kontrollerad e över frukost. Gjort misstaget att vända tillbaka på hund och tablett vid rengöring frukost rätter. Upptäckte hund ger tablett ökända smak prov, vilket resulterade i en låg påverkan falla från bordet. Hund skällde. Tablett överlevde.
  • 08:05 - Arbetade på löpband. (Larma media och min mamma.) Beslutat att åter titta på gamla X-Files episod på tablett via Netflix och stöttas upp det på löpband ansikte. Workout avbrytas när fem minuter märke när en alltför många överentusiastisk steg knuffades tablett löst och skickade ner med en sjuk pop. Tablet flög transportör enligt soffbord. Slog huvudet medan hämta. Inga skador upptäckts tablett.
  • 08:45 - Tog dusch. Väckte tablett för musikalisk ackompanjemang. Placeras säkert på badrum räknare efter att ha spelat skrämmande spel "ska han eller han inte kommer att släppa den? Alldeles för nära toalettstolen för komfort. Bent tre-sång-maximal vattenbesparande regel genom att sätta på nära kanten albumet av Ja.
  • 12:15 - Met fru för lunch. Kastade tablett på framsätet på bilen, men satte lite för mycket glans i det och nästan skickade det genom passagerardörren panelen. Får inte känner min egen styrka. Delas med fru. Inte imponerad.
  • 12:30 - ringt in till gratis Wi-Fi via måltid och tillbringade tid titta släpvagnar att bestämma vilken film att se. Köpte biljetter till Tarantino stiletter och snävt undvikas målning tablett glas med ketchup från franska yngel.
  • 1:30 PM - svängde av Starbucks på väg hem. Även i rad, hoppade på kompletterande Wi-Fi och drog upp e-post med gratis kupong, konstaterar för mig själv att jag verkligen måste skaffa mig en tablett med 3G. Nästan halshuggna Barista när försöker visa gratis kaffe streckkoden på tablet-skärm kom inom en hårsmån att gå snett. Rättegång avvärjas.
  • 2:30 PM - Körde hem långsamt, alltför många olyckstillbud på en enda dag gör huvud spinn.

Dags att ta vissa skador Försiktighetsåtgärder

Som ni kan se, mina dagar är avstängda chock full av spänning. Inte bara det, men de är också full av möjligheter för mig att hitta mig själv en operativ tablett och ett par hundra dollar. Och så lever jag mitt liv med en känsla av annalkande tekniska katastrofer. Det självklara svaret på detta skulle vara att sluta vara klumpig, men även om det vore möjligt skulle det inte skona mig från Bona Fide olyckor och ren tur.

Takeaway lektion här? Nästa gång jag är i marknaden för en stor platta av glas-inneslutet teknik som kommer att kosta mig en arm och ett ben, jag ska sätta några krav över priset. Okej, kanske bara ett hack under pris och cool faktor. Så, här är min uppdaterad lista över krav och förbehåll Shopping När det gäller mobila enheter och den kalla, grymma värld:

Läs artikeln en i serien, Super-Storlek: Ökad efterfrågan på Screen Flexibilitet i Mobile ett plus och ett problem.

Gå till Glass lagen startsidan för mer information om skydd för skärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar