lördag 11 mars 2006

eMachines W4620 Recension (pics, specifikationer)

eMachines W4620 Recension (pics, specifikationer)
av dryanwilson - 2006/03/11

Översikt och introduktion:


( se stor bild )

Den eMachines W4620 är ett värde anteckningsbok, säljs exklusivt på Wal-Mart, och finns i de flesta Wal Mart butiker, eller online på www.walmart.com . eMachines har nyligen köpts av Gateway. Historiskt har eMachines bärbara datorer gjorts av Arima, och denna enhet är inget undantag, eftersom det är stämplat på undersidan av enheten Arima M622-UK8X ( http://www.arima.com.tw/ViewProduct.asp?View = 134 ) eMachines har ännu inte sätta denna laptop på deras webbplats:


( se stor bild )

Mitt personliga intryck är att denna laptop är en tunn och lätt värde prestanda anteckningsbok.

Denna laptop är utrustad med:

  • AMD Turion 64 Mobil Processor MT-32, som arbetar vid 1,8 GHz med en 512KB L2-cache
  • 512 MB PC2700 DDR RAM
  • 80GB 4500rpm hårddisk
  • Integrerad trådlös 802.11g (upp till 54 Mbps med Secure EasySetup)
  • Inbyggt LAN och modem
  • Grafik: ATI Radeon Xpress 200M integrerad Delad grafik (Byggd av av X300-teknik)
  • Portar: 1 Firewire (IEEE 1394), 3 USB (2 på vänster, 1 på höger sida), 1 VGA, 1 mikrofon, 1 Hörlurar, 4-i-1 minneskortsläsare (SD, Mem Stick, Mem Stick.. Pro Multimedia Card)
  • 6-cells batteri (standard)
  • Mjukvara: Microsoft Works 8,0, pengar 2005, MS Digital Image Starter Ed. Trial, Bugfix, Nero 6, Adobe Reader 7, Power DVD, MS Office 2003 Trial (60 dagar), McAfee Internet Security Suite 90 dagars testversion, AOI 6 månaders abonnemang
  • Vikt: 5,5 £

Skäl för att köpa:

Jag tittade på den här enheten som ersättning för min eMachines M5310, som jag hade utmärkt tur med. Jag kände den första eMachines-enheten jag köpte var upp betydande värde, och kvaliteten bygga var också jämförbar eller lika med andra tillverkare jag tittat på, som Dell, HP och så vidare. Jag hade ett par överhettning problem med att PC och eMachines gick ut ur deras sätt att fixa det, även av garantin. Jag stannade aldrig på is mer än 20 sekunder, och samtalet var alltid besvaras av en behörig teknisk service rådgivare som inte löper genom ett skript. eMachines skickade alltid kund-skum lådor att ha mig nästa dag mail min gamla laptop till dem (gratis för mig). Så när det var dags att uppgradera till en snabbare och mer bärbar dator med bättre spel alternativ, tittade jag runt på många märken, som Dell B130 (lastad), men för priset, det inte jämföra med eMachines W4620

Var och hur Inköpt:.

Jag köpte den här bärbara datorn på eBay , ny i rutan för $ 715 levereras till min dörr, och var fortfarande berättigad till full tillverkargaranti. Detta var en utmärkt affär, som Wal-Mart för närvarande frågar $ 895 på deras webbplats, och kom ihåg vid denna tid de har exklusiva rättigheter att sälja denna bärbara dator, men jag anser att detta kan komma att ändras inom kort på grund av deras miljökrav för bärbara datorer som säljs i butikerna .

Bygga & Design:


( se stor bild )

Utformningen av den här bärbara datorn är elegant, lätt och ganska fyrkantig. Det är i huvudsak en ingen thrills utformning, även om silver-på svart verkligen sticker ut. När det gäller hållbarhet, skulle jag gradera det inte mycket hög av följande skäl. Enhetens tangentbord flexar under lätt skriva. LCD-panel kan vridas. (Spela c | net video med gateway kusin denna laptop för att se denna fråga här: http://reviews.cnet.com/Gateway_M320/4505-3121_7-31012312-3.html?tag=toc ) Det är lätt på 5.5 pounds, och vid ca 2 pounds lättare än min gamla laptop jag kan ärligt säga laptop väska är mycket mer bekväm över min axel nu. Fodralet är tillverkat av grundläggande plast, inget att imponerande när det gäller tjocklek, kvalitet eller struktur, även om tangentbordet-pad är strukturerad. Jag hade ett problem min första vecka med infattningen runt LCD-skärmen skevhet i det nedre högra hörnet, med gångjärnet, och skickas det tillbaka till eMachines. Lyckligtvis var det fast och returneras inom 3 dagar. Emellertid, är LCD av god kvalitet, med endast 1 död pixel i hörnet. Jag ser inte krusningar när du flyttar LCD-panelen och tillbaka eller trycka på baksidan av enheten. Gångjärnen själva verkar ganska robust, men det finns 2 i stället för tre anslutningspunkter som med eMachines M5310. Sammantaget ger jag denna laptop en 4/10 i fråga om yttre hållbarhet, även om kvaliteten på de komponenter verkar bra.


( se stor bild )


( se stor bild )

Skärm:

Skärmen på den här enheten har extraview och är mycket ljusare än min M5310 sida vid sida (nu såld, inte kan ge en jämförelse skott) En död pixel är märkt med Windows Start bar i Windows XP, nära det nedre vänstra hörn. Det är typiskt svart och är knappt märkbar. eMachines policy som meddelats mig var att skärmarna skulle kunna ersättas inom de första 15 dagar efter köpet med så få som 1 död pixel, om i mitten av skärmen. Jag fick veta att jag skulle få en ersättning skärm när jag skickade in den för en ny LCD bezel (skev), men det återkom med ett meddelande som anger att det inte uppfyller kraven. Således verkar pixelpolicy att passa under branschstandard. Det finns vissa tecken på ljus läcka runt nedre hörnet, endast vid vissa tider, till exempel när Windows XP skärmsläckare är på. Sammantaget är jag mycket nöjd med denna skärm, och tycker att det är vida överlägsen alla LCD: s jag tidigare ägt. Den maximala upplösningen är 1024 X 768.

Talare:

Jag var förvånad över ljudkvaliteten i de inbyggda högtalarna, mycket delvis på grund av det faktum att de nedåt står inför på framsidan av den bärbara datorn. De är ganska skarp, och basen är beroende på ytan som de reflekterar bort av. Jag skulle rekommendera externa högtalare, eftersom jag föredrar hög ljudkvalitet, men säkert, det är högre än förväntat och bra för de flesta användare.

Processor och prestanda:

Denna dator levereras med AMD Turion 64 Mobile M-32, som arbetar på 1,8 GHz och har en 512KB L2-cache. Starta från Windows-skärmen är genomsnittliga, men jag har uppgraderat enheten till 1 Gig minne, och detta har hjälpt betydligt. Vid 4500 RPM, är hårddisken hastighet på denna enhet besvikelse, men det är fortfarande tillräckligt för spel, bildbehandling och redigering, samt grundläggande uppgifter. Denna laptop kom med 512 DDR 2700 minne, vilket är otillräckligt för spel på den här bärbara datorn. När jag först fick den bärbara datorn var jag mycket besviken av prestanda grafikprocessor, men när du uppgraderar till 1 gig alla eventuella problem som gick bort, inga fler problem bildhastighet, bättre upplösning och skärpa och mer levande färger och bearbetning. Den bärbara datorn kommer emellanåt släpa efter att ha spelat kort videoklipp, även när processorn inte i hastighet steg-läge. Vid alla andra tillfällen är processorn snabb, och jag finner väntetider minimeras. Amerika S armé och Quake 3 Arena är de två spelen jag spelar på denna laptop. Båda kan köras på högsta möjliga upplösning utan problem. Extremt anmärkningsvärt är den grafiska återgivningen i AA! Jag var ganska imponerad och detta har hjälpt motiverar detta köp.

Prestanda:

Nedan är resultaten som erhållits från att köra Super Pi ( ftp://pi.super-computing.org/windows/super_pi.zip ), ett program som tvingar den bärbara datorns processor att beräkna Pi till 2 miljoner siffrorna i noggrannhet:

Notebook Tid
eMachines W4620 (AMD Turion 64 MT-32) 2m 36s
Acer TravelMate 8204WLMi (2,0 GHz Core Duo) 1m 15s
Sony VAIO FS680 (1,86 GHz Pentium M ) 1m 53s
Lenovo ThinkPad T60 (2,0 GHz Core Duo) 1m 18s
IBM ThinkPad Z60m (2,0 GHz Pentium M) 1m 36s
Fujitsu LifeBook N3510 (1,73 GHz Pentium M) 1m 48s
Dell Inspiron 6000D (1,6 GHz Pentium M) 1m 52s
Dell Inspiron 600m (1,6 GHz Pentium M) 2m 10s
  HP Pavilion DV4000 (1,86 GHz Pentium M) 1m 39s
HP DV4170us (Pentium M 1,73 GHz) 1m 53s
Sony VAIO S380 (1,86 GHz Pentium M) 1m 45s


( se stor bild )

Tangentbord och pekplatta:

Tangentbordet på denna enhet har tangenter som är lätta och enkla att beröring, vilket ger en minimal klickande ljud vid beröring. Den känner lite mer "lös" än på min M5310, men ändå känns den kvalitet säker och trycket som krävs för att typ är konsekvent. Jag har haft några problem med att trycka på knappar, men får ingen text på "lätta" kranar av knappar. Tangentbordet flexar, även under ljus och måttlig skriva, som bara visuellt märkbar, men inte ingjuta inte mycket förtroende för byggkvalitet. Pekplattan har en bokrulle på sidan, med två knappar under scroll pad. Det kan inte stängas av, så man måste vara mycket noga med att inte röra den när du skriver, eller så kan de ta bort text de skriver misstag. Det finns en rullande knapp på höger sida av denna enhet som vänder ljud upp / ner / avstängd. Det finns en knapp på tangentbordet område som motsvarar systemkommandon, förutom tangentbordet, och det är på / av-knappen, så finns det några multimedia knappar. Det finns dock CD knappar inbyggda i nycklarna F raden som kan användas i samband med Fn-tangenten.


( se stor bild )

Ingångs-och utgångsportar:

Denna enhet har 3 USB 2.0-portar (2 på vänster sida, 1 på höger framsida) Denna enhet har också en FireWire IEEE 1394-port, en minneskortläsare, en VGA ut, ljud in / mik ut, Ethernet och modem, och CDRW / DVDR-ingångar. Tyvärr för mig, det finns ingen parallellport för min laser jet skrivare, men en USB-adapter passar mig alldeles utmärkt. Jag tycker att layouten av ingångarna utländska, som jag är van vid att ha majoriteten av ingångarna på baksidan av en dator, men på den här enheten, upptar batteripaketet 85% av enhetens baksida.

Trådlöst:

Denna enhet har 802.11g, med en max 54Mbps, och det plockar upp signaler om att vänner till mig inte kan plocka upp på campus, eller ut och omkring i staden. Signalen inte tappa bort, någonsin, och det har varit mycket snabb i användning, plocka upp signaler, och ansluta till signaler.

Batteri :

Den 6-cells batteri livslängd är på 2:45 timmar vid unplugged, som jag har hört är låg med dagens mått, även om jag vet att det är bättre än många äldre enheter. Jag är mycket nöjd med batteritiden, eftersom detta liv sträcker sig över till tyngre användning med skärmen uppåt ganska ljus. Jag vet att Gateway erbjuder en förlängd livslängd batteri för syster-modellen de erbjuder (samma fall design som eMachines enhet) på deras webbplats (Kontrollera för M320 ökad livslängd 9-cells batteri här )

Operativsystem och programvara:

Den medföljande programvaran med denna enhet är: Microsoft Works 8,0, pengar 2005, MS Digital Image Starter Ed. Trial, Bugfix, Nero 6, Adobe Reader 7, Power DVD, MS Office 2003 Trial (60 dagar), McAfee Internet Security Suite 90 dagars testversion, AOI 6 månaders abonnemang. Jag hittade testversionen för McAfee enkel att använda, medan MS Office registreringen var tidskrävande och obekvämt. Jag hittade Bugfix, ett program skapat av eMachines, att vara mycket bra på att hitta uppdateringar för alla installerade min programvara, och för min särskilda anteckningsbok. Standarden operativsystem laddas på denna enhet är Windows XP Home, och det är det enda tillgängliga alternativet eMachines vid denna tid. En enda komprimerad DVD ingår att återställa enheten till dess ursprungliga programvarukonfiguration och en partition är inställd på hårddisken som också kan ta hand om att återställa datorn (F11 vid uppstart när indikeras på skärmen) Totalt, jag uppskattade den fria programvaran, såsom MS Works, och uppskattar eMachine programvara Bugfix oerhört.

Kundtjänst:

Som nämnts under skärmen avsnittet var jag tvungen att returnera denna enhet i den första veckan för en skev, bugande ut LCD bezel nära den högra sidan LCD gångjärn. Det var tillbaka inom 3-4 dagar och jag har varit en glad sommarlägret sedan. Den teknisk support var vänlig, och jag var ansluten efter 7 sekunder väntetiden! Detta är typiskt för eMachines kundsupport, och jag tror att det är den främsta anledningen till att de har fått utmärkelser kundsupport nyligen. En 3 års garanti på denna enhet för $ 129 inom de första 3 månaderna, och försäljningen går av efter att i som du har fram till 9: e månaden köpet att köpa 3 års garanti för $ 159. Av egen erfarenhet i det förflutna, har eMachines fastställde gamla laptop fritt utanför garantitiden, men känner jag på denna enhet kommer jag att köpa den förlängda garantin (bara i fallet, och på grund av bygg) Teknisk support finns i chatta, leva av telefon och via e-post. Jag har funnit att ringa kundsupport når du mindre kompetent support och rekommenderar att du endast ringa teknisk support! Detta har varit fallet varje gång jag har kallat, ord till de kloka.

Klagomål:

Jag har några klagomål om den här bärbara datorn, även om jag tycker att det borde sändas standard med en spelning minne (även för en vanlig användare) eller det tenderar att släpa.

Lovorden:

Jag älskar absolut vikten av denna enhet, skärmens ljusstyrka, livlighet och kvalitet, eftersom det inte fladdrar eller blir vågigt när beröring eller används i allmänhet. Grafikkortet, skärm och kundsupport superceeded Mina förväntningar, inga frågor! Dessutom är priset fantastiska, men för $ 200 mer en liknande HP bärbara dator kan ha en tuffare bygga till den. Detta är dock en tunn och lätt budgeten prestanda anteckningsbok och för någon söker en stationär dator som kommer att göra allt på en budget, rekommenderar jag den här datorn. Vad gillar du egentligen om denna bärbara dator och hur har det ersatts dina förväntningar? Jag gjorde också inte som side-placerade USB-enheter på enheten, men med tiden fann jag att det var lättare att koppla in tillbehör som ett USB-minne på detta sätt, jämfört nå bakom den bärbara datorn att ansluta den i.

Slutsats:

Detta är fällt den bästa laptop för $ 715 dollar för AMD, prestanda, mobila användare! Jag kan inte rekommendera något annat märke till dig i denna prisklass heller, eftersom eMachines / gateway och Arima har slagit sig ihop för att göra en av de bästa bärbara datorer runt. Om du vill ha en widescreen, ser inte här, skulle jag föreslå en tung, fast Dell eller HP, men om du vill ha en tunn och lätt prestanda dator, är detta den enda datorn för dig. Finns endast på: http://www.walmart.com eller eBay sökning "eMachines W4620" från TopmanComputers återförsäljare.



Translated from www.notebookreview.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar