måndag 6 juni 2005

Dell Inspiron 6000 Review (pics, specifikationer)

Dell Inspiron 6000 Recension (pics, specifikationer)
av Dragon_Myr - 2005/06/06

För några veckor sedan blev jag ombedd av mina föräldrar att hitta en bärbar dator till min bror att använda. Liksom min Sony GRZ630 för några år sedan var det nya systemet kommer att bli en gradering gåva som skulle vara bra genom college. Som ni alla säkert vet från min Dell XPS2 översyn i slutet av april, har jag ökat sedan ur den maskinen och behövde en mycket mer kraftfull en. Men i detta scenario priset är den viktigaste faktorn som avgör vilket system för att få till min bror. Det måste vara rättvist prissatta, bra prestanda och snygg. Till skillnad från mig, han förmodligen inte kommer att växa ur systemet eftersom han inte är inblandad i spel och spel modding / utveckling som jag är.

Dell Inspiron 6000 ( se större bild )

Jag ansåg flera system för detta köp. Den första var Fujitsu N3510 . Särklass det var systemet jag rekommenderar som jag gillar Fujitsus N-serien. Var dock prislappen för mycket för mina föräldrar att vilja betala. Det andra alternativet var ett par av billiga Acer Travelmate system med både Centrino och Turion 64-system. Även om Acers var trevlig och prissättningen var rätt, har kvaliteten på Acer som imponerade aldrig min familj och ingen egentligen gillar den böjda tangentbord. Några andra alternativ var Asus Z80k, Asus Z71 och Sony VGN-A2401 . Jag personligen verkligen gillar både Asus och Sony. Men både Asus systemen minskat på grund av de typer av återförsäljare som erbjuder system till konkurrenskraftiga priser och deras ovana för oss. Den Sony systemet också vänt ned på grund av priset efter att ha tagit hänsyn till summa pengar för att få systemet upp till 512 MB RAM-minne och på grund av 725 Pentium M.

Efter att ha tittat igenom alla ovanstående modeller, fast vi äntligen på Dell Inspiron 6000D . Inledningsvis var detta mitt sista val, även om det alltid hade varit ett alternativ. Som en ström XPS2 ägare som beställs via en Employee Purchase Program (EPP) precis som mina föräldrar var på väg att göra, kan jag säga att jag är fortfarande lite bitter över att massiva $ 600-sparande 35% rabatt rabatt kupong som slumpmässigt dök strax efter mitt köp. En av de trevliga sakerna med att köpa en billig 6000D är att även när Dell kör bättre eller sämre kampanjer hur mycket pengar som kan sparas eller förloras är nära nog att det inte kommer att göra dig galen i de flesta fall.

Dell Inspiron 6000 D specifikationer:

  • 1,6 GHz Intel Pentium M 730 (Sonoma), 533MHz FSB och PCIe x16 chipset
  • 15,4 tums WSXGA + LCD-skärm (Samsung)
  • 512 MB DDR2 400 MHz RAM
  • 60 GB Ultra ATA Fujitsu 4200rpm hårddisk
  • 64 MB ATI Mobility Radeon X300
  • Microsoft Windows XP Home
  • 24x CD-RW/DVD (Sony)
  • Intel 2200 b / g internt trådlöst kort
  • 6-cells litiumjonbatteri
  • 4 USB-portar
  • 1 IEEE 1394 FireWire-port
  • Secure Digital I / O-kortplats
  • 1 PCMCIA-kortplats
  • 2 främre inför högtalare
  • VGA-utgång
  • Extra S-video och kompositvideo ut med adapterkabel
  • Ljudutgång (hörlurar) och Mic-in
  • Integrerad 10/100 nätverk Ethernet-kort
  • Intern 56k-modem
  • 4 år på-platsen-service garanti

Varför köpa Dell?

Till skillnad från Fujitsu, Sony, Acer, HP och andra modeller som övervägs Dell ger den bästa balansen mellan kostnad, prestanda och kvalitet i mina ögon. Som jag har sagt tidigare, jag hatar absolut sina fula vanligt grå bärbara datorer, men dessa nya restyled Inspiron-system är mycket glädjande att både titta på och använda. Jag har också varit mycket nöjda med nästan varje aspekt av mitt XPS2 systemet.

Om du är en college student eller någon som vill få en laptop för college är det viktigt att läsa denna punkt. En av de största orsakerna till min bror att köpa en Dell är på grund av alla de avtal de har med sin college och det faktum att det finns en tjänst depå rätt på campus! Om du är en college student kan du inte begära någon bättre än så. Även när det gäller garanti planer Dell har de bästa erbjudanden via deras Utbildning / Employee Purchase Program (EPP), speciellt på en 4 års plan. Det är långt billigare än någon annan konkurrent i fråga och på plats service med garantin är stor. Jag har talat mycket om Sonys service före, men inte ens deras 5 dagars moderkort batteripolen reparation på min GRZ630 kan konkurrera med en tekniker fastställande av ett system på plats så att du inte utan datorn på ett tag. Ett annat plus är att det är inte precis lätt att hantera UPS beroende på var du bor på högskolan (studentrummet, lägenhet, etc). På plats gör saker mycket lättare, och kostnaden genom EPP det är mycket rimligt.

Om du inte vill att en garanti eller inte kommer att använda detta system för college, är det en bra idé att fånga en av de stora kupong erbjudanden som kommer ut genom Dells hem avsnittet. Jag är inte särskilt förtjust i garantier själv, men under college är det en stor sak att ha en ständigt fungerande system för mig så jag har inget val. En annan viktig möjlighet är att kontrollera med ditt kreditkortsföretag för att se om de förlänger garantin för produkter du köper. Detta blir mer och mer vanligt med kreditkort och är ett bra sätt att undvika att betala en premie för utökad garanti täckning när det inte är en stor oro.

Var man kan köpa?

Du kan bara köpa nya och fabriken renoverade Dell-system från Dell.com. Du kan sedan välja vilken division att köpa från. Din högskola eller arbetsgivare bör ha en särskild medlems-ID och länk för att få dig tillgång till EPP om du vill köpa därifrån. Om du vill ha ett begagnat kan du använda Dell utlopp, eBay eller kontrollera lokala annonser och universitetsområden för att se om det finns annonser av system för försäljning. Jag sålde min GRZ630 mycket snabbt genom att bara använda flygblad på min campus. Det är inte tillrådligt att köpa nya Dell-system från eBay eftersom de är normalt bedrägerier eller du får betala mer för att köpa det.

Som jag har sagt ovan om du är ute efter att köpa en garanti bör du använda EPP grund av deras 12% rabatt effektiv när du köper en 3 eller 4 års plan. Om du inte är intresserad av garantin du ska köpa med en bra Dell hem kupong och försöker använda ett kreditkort som expanderar garantin på egen hand. Om du verkligen behöver spara pengar glöm inte att Dell Financial Services kommer att erbjuda en 2% rabatt på ditt köp om du kommer till det kreditkort väljer skärm och valde att registrera dig med dem i stället. Jag måste dock betona att jag starkt rekommenderar INTE att använda Dell Financial Services på grund av deras absurda räntor, förvirrande termer och komplicerade hemsida / kontaktsystem. Utnyttja denna rabatt endast om du redan har kassa och kan betala av systemet innan de får chansen att debitera dig intresse.

Vad finns i lådan?

I rutan ( se större bild )

Denna nätsladden är så cool! Wow, jag önskar min XPS2 en var trevligt och enkelt insvept. Åh ja, det finns andra saker i lådan också som 3 program återställa CD, en handbok som berättar om alla villkor i försäljning, en del AOL grejer, en guide till att ansluta till ett trådlöst nätverk, och en trevlig stor färgglad Inspiron 6000 snabbstartsguide som hjälper dig att få ditt system inställningarna snabbt om du är ny till bärbara datorer. Det finns också detta irriterande papper som ser ut som en överdimensionerad CD och konstaterar att du inte behöver ett cd eftersom det finns redan en återställning bild på din hårddisk. Användare som väljer en ny installation bör varnas att denna återställa bilden innehåller Dell bloatware du får när du startar systemet.

Nätadapter ( se större bild )

Bloatware:

Och jag trodde att bloatware på min XPS2 var dåligt. Det finns massor av skräp på Inspiron 6000 när du startar upp den. Det är som att ha en elefant sitter ovanpå din CPU, RAM och hårddisk är det verkligen så förnedrande för systemets prestanda. Denna bloatware är mycket irriterande och det finns mycket av det att bli av med. Med lite tålamod kan avinstalleras utan mycket av ett besvär. Tyvärr är det här nästan en branschstandard för att installera på fabriken så att du fastnat med det trots vad märke av system du väljer, med vissa avancerade och mindre undantag företaget.

Form, design, System Storlek Jämförelse, och Heat Management:

Dell 6000 (vänster) och XPS2 sida vid sida ( se större bild )

Först av allt är, som jag sa tidigare, är den nya Inspiron stil för 2005 riktigt nice. Sant, jag gillar inte den vita och silver färgkombination, men det är personlig preferens. Systemet är mycket robust och välbyggd. Det finns mycket lite om någon flex i fallet även på locket bakom LCD-panelen. Systemet känns gedigen, särskilt på den nedre svarta färgade halv.

Överst på Dell Inspiron 6000 ( se större bild )

Dell 6000 på toppen av XPS2 höger sida ( se större bild )

Som du kan se från de tagna bilderna finns flera hamnar att ansluta till på den bakre högra sidan av systemet. Ytterligare portar för VGA och Ethernet är på baksidan av systemet på höger sida också. På vänster sida är några ventilering och CD / DVD-enheten. På framsidan är media och volym reglage som lyser blått när man trycker. Tangentbordet på Inspiron 6000 har flex nej till det, en trevlig uppsättning särskilda knappar som paus och sida upp / ned, och flera funktionsknappar. Pekplattan är stor och lika stor som den jag har på min XPS2. Men knapparna är mycket fastare som ett typiskt system. Jag har fortfarande inte fått bläddringsknapparna områden i mitt pekplatta att arbeta och kan inte heller verkar få dem att arbeta på 6000 heller. Det är verkligen inte en stor sak för mig dock och det är troligt att jag har en tendens att döda pekplattan programvara.

Dell 6000 på toppen av XPS2 Baksida ( se större bild )

Dell 6000 på toppen av Dell Inspiron XPS2 vänster sidan ( se större bild )

Dell Inspiron 6000 ovanpå XPS2 framifrån ( se större bild )

Dell Inspiron 6000 botten ( se större bild )

Många människor är förmodligen i samma situation som jag var i för några månader sedan. Jag var inte säker på om att köpa en 15 tums, 17 tum, fyrkant eller widescreen-skärm. Jag har inkluderat några bilder av 6000 ovanpå min XPS2 som är en 17 tums skärm och samma storlek som Dells Inspiron 9300. Som du kan se 15,4 tums widescreen är betydligt mindre, men inte av en stor mängd. Den bör passa i alla 15 eller 16 tums-system ryggsäck väl (kontrollera först), men du kommer att vilja titta på bredden av den bärbara datorn från sida till sida (inte tillbaka till fronten). Den 6000 är större än förväntat och den maximala storleken min bror sa att han skulle känna sig bekväm med att bära runt campus och till klassen. Om du är ute efter att jämföra resolutioner se displayen nedan.

Värmehantering på detta system utförs av en enda fläkt på den bakre vänstra delen av systemet. Det finns också några avluftning under och lite på den övre högra sidan, men minimalt luftflöde i dessa områden. Värme kommer att bygga upp längst ner i mitten på systemet snabbt så det är inte precis lap-vänlig. Ytterligare värme ackumuleras i bakre högra delen av systemet under den knapp 0 när du gör grafik intensivt arbete. Värmen skjuta upp är inte irriterande här och håller fingrarna varma. Den 6000 fläkt är alltid på och jag kan alltid höra det, men generellt är det inte tillräckligt högt för att vara irriterande för dig eller andra människor i närheten. Det är ganska tyst, men under intensiv behandling på den högre spec Pentium M CPU som 2,0 GHz kommer sannolikt få högt.

Display:

Dell 6000 och XPS2 skärm jämförelse ( se större bild )

Min XPS2 har en 1920x1200 upplösning som kommer att vara alltför för de flesta människor på en 15 tums skärm. På denna Inspiron 6000 finns en 1680x1050 skärm och jag tycker att det ska fungera perfekt för detta system. Vissa användare kan vilja högre upplösning, men som kan göra saker och ting mycket liten. Personligen föredrar jag 1680 och det bör vara bra för de flesta användare. Om du verkligen till grafik kan du få 1920 skärmen, men om du är en gamer eller student på en budget måste du bo på 1680 så att du kan spela spel i upplösning eller har "precis rätt" storlek Windows-skrivbordet visas utrymme för produktiviteten. Det finns en mindre upplösning 1280 skärm tillgängliga men att upplösningen är för liten nu och jag minns att läsa dåliga saker om kvaliteten på skärmen.

Som i mitt XPS2 recension jag nu gradera 6000 LCD på en rad 4 poäng. Jag skulle vilja att notera här att skärmen på 6000 och mitt XPS2 är båda Samsungs nu och är praktiskt taget identiska på alla sätt utom upplösning.

Punkt 1 - Beläggning (antireflexbehandling eller glättat)

Inspiron 6000 har inte en glänsande skärm. Den har en antireflexbehandlad beläggning som ger den en tråkig lyster när den är avstängd. På en reflekterande skärm som min XPS2 eller Dell skärmar med TrueLife du enkelt se din spegelbild med skärmen avstängd. Beläggningen är inte irriterande och verkar vara likformig över panelen.

(Punkt tanke)

Punkt 2 - Dead Pixels

Ingen! Jag måste ge Dell en komplimang här. Jag har sett 4 av sina LCD-skärmar under de senaste 2 månaderna och alla av dem hade inga döda pixlar! Jag sprang Dead Pixel kompis och kontrolleras varje enskilt färg för att verifiera detta.

(Punkt tanke)

Punkt 3 - Lätt Läckage och färg

Tyvärr, här är där Samsung LCD-paneler misslyckas. Svart är lite skugga mellan grått och svart över hela skärmen. Det finns även ett karakteristiskt mönster i Samsungs skärmar där centrum verkar ha minst läckage och det finns en liten cirkel om storleken på en USA fjärdedel i mitten längst upp där det inte finns läckage alls. Om du gillar djupa sanna svärta så detta system inte kommer att glädja dig. Men jag vill påpeka att det normalt inte är märkbar om du spelar en mörk spel som Doom 3 eller andra där det finns stora mörka områden på kartan. Lätt läckage på både 6000 och XPS2 Samsung-skärmar är minimal i botten, men det är det.

Färg på 6000 och Dell Samsung-skärm är varm och tråkig utan justering. Du vill omedelbart hoppa in din video egenskaper och justera kontrast, ljusstyrka och andra. Jag gillar en kontrast på ca 111%, ljusstyrka 98%, och en gamma 89%. En av nackdelarna med att ha ett ATI-kort är att det finns ingen digital Lyster kontroll som verkligen livar upp bilden på min XPS2 att göra färgerna i nivå med en Sony och Princeton Graphics Senergy LCD. Du vill spela med färginställningarna och andra program någon gång om du verkligen är bekymrad över att ha dina färger hoppa ut och fånga ögat. För de flesta människor den enkla justeringen jag ovan borde räcka.

(Punkt Avvisad)

Punkt 4 - Ovanliga LCD-ytan Anomalier

Tillbaka med min XPS2 recension jag sprängde LG skärm för att ha mousserande på den. Nåväl nu har jag en XPS2/9300 Samsung och en 6000 Samsung. Om du vill vara riktigt picky kan du se lite mousserande, men det är helt typisk för alla icke-Sony och Fujitsu LCD: s Jag har sett nyligen. Även min Princeton gör detta. LG hade en signifikant annorlunda effekt som som om det var glitter på skärmen. Jag är glad att säga att Samsung skärmarna jag sett inte har denna effekt. Ja, om du picky kan du se något av svaga horisontella linjer, men det är inte irriterande det minsta även när du använder program som Unreal Ed som använder galler mycket. Unreal Ed är det program som tvingade mig att ha LG skärmen ut.

(Punkt tanke)

Sammanfattningsvis skulle jag tilldela 6000 LCD 3 av 4 möjliga poäng. Det är inte perfekt men det är inte dåligt heller. Beroende på vad du gör det ska passa dig bra. Personligen föredrar jag Samsung-skärmar på grund av några av de program jag använder. Ljusläckage och svarta färgproblem noggrannhet är ett faktum av en massa LCD-skärmar. Om du behöver perfekt bör du leta någon annanstans. Men för människor på en budget som min familj Dell var det bästa valet. Offra kostnaden offrar en del av kvalitetskontrollen på dessa LCD-paneler.

Ljud:

Inspiron 6000 levereras med två stereohögtalare. Ljudet är över vad du kan förvänta dig från en bärbar dator men inget du skulle vilja spela högt och skryta om offentligt. Det finns ingen subwoofer på detta system som gör förringa några från ljudupplevelse. De flesta bärbara datorer har inte subwoofers så de flesta människor kommer att vara nöjd med ljudet som kommer från 6000. Det är mycket bättre än vad min gamla Sony GRZ630 brukade släcka. En sak som jag gillar med ljudet på 6000 över min XPS2 är att det är liten skillnad mellan ljudet och ljudnivån 1. Det är en mer stadig ökning i volym.

Tangentbord, pekplatta, och knapparna på frontpanelen:

Dell Inspiron 6000 tangentbord och pekplatta ( se större bild )

Inspiron 6000 använder standard Dell tangentbord med många dedikerade knappar. Det finns många funktioner tillgängliga för den trådlösa växla, batterimätare och en utmatningsknapp för CD / DVD-enheten. Du hittar också volymkontroller, inställningar ljusstyrka, och andra har egna funktionsknappar också. Tangentbordet är bekvämt att använda och en normal standard storlek för en 15 tums laptop. Det är faktiskt identisk med XPS2/9300 tangentbordet också.

Pekplattan är nedsänkt i systemet ganska lite och så är knapparna lite. Pekplattan är helt platt, lätt att använda och lyhörda trots att den gillar att hålla i en halv sekund på dubbla klick. Båda knapparna är fast och något närmare framsidan av systemet än vad de är på XPS2/9300. Jag hittar pekplattknapparna på 6000 är mycket lätt att vänja sig vid.

Som tidigare nämnts frontpanelens knappar inkluderar din typiska DJ kontroller för uppspelning av CD-skivor och mediaspelare innehåll. Det finns även volym upp, ned och mute-kontroller som stöds av en på skärmen visuell bar att visa vad din nuvarande inställning är. När den trycks, kommer dessa knappar lyser blått.

Portar, konnektivitet och Effekt:

Den högra sidan av maskinen har en Secure Digital I / O-kortplats, mikrofoningång, hörlursutgång, 1 IEEE 1394-port, 2 USB-portar och 1 PCMCIA typ II kortplats. Jag personligen gillar inte att ha USB-portar på denna sidan av maskinen, men de är tillbaka tillräckligt långt bör det inte störa ansluta USB-enheter när du använder en mus.

På baksidan av 6000 är en VGA-port, Ethernet, telefonjack, 2 flera USB-portar, och en särskild kontakt som kan ge S-Video och komposit videoutgång om du köper kortet för det. Systemets avgaser är också på den bakre vänstra sidan. Mot höger om mitten av baksidan av detta system är Nätanslutning.

På vänster sida är bara CD / DVD-enheten och den bärbara datorns lås. Det finns några ytterligare ventilation också.

Batteriet under den 6000 liknar min XPS2/9300 batteri. Det är lätt att avlägsna genom att använda spärren och sitter i det främre högra fjärdedelen av detta system. Dessutom är en viss avluftning på den vänstra bakre fjärdedelen av systemets undersida. En irriterande sak är att även om systemet verkar sitta fast gummifötterna inte hindrar systemet från att glida runt mycket på grund av utformningen av RAM-luckan. Men min XPS2 som används för att göra samma sak och inte längre bilder runt lätt. Efter en tids användning av RAM-luckan kommer att bli en icke-fråga.

Trådlöst:

På denna modell vi valt för Intel ProWireless 2200-kort. Den har överlägsen sortiment till min gamla Netgear PCMCIA-kort. Jag kan inte ge en exakt siffra, men utbudet är mycket att få alla runt huset och delvis ut på den närliggande gården. Men kopplar ofta förekommer när du gör begränsad internetsökning. Jag har hittat min 2915 kort faktiskt har kraschat Counter Strike Source genom att snabbt släppa och sedan återställa trådlös anslutning när på en server med färre än 5 personer. Det bästa är att hålla en IM-program öppet i bakgrunden eller något annat om du behöver din anslutning för att överleva. Annars kan du prova olika inställningar, kanaler och drivrutiner om detta stör du.

Prestanda, riktmärken och Batteritid:

Hellre än att ge en massa fakta och siffror jag föredrar att ta en ökad användning orienterad titt på hur detta system fungerar. Återigen, 4 poäng betyg olika aspekter av vad denna laptop kommer att användas till.

Punkt 1 - DVD-uppspelning på batteri

Detta är en riktigt enkel punkt. Detta system har enastående batteritid. Du kan enkelt montera en 3 timmars film som Sagan om Ringen till en enda batteriladdning. Skärmen måste dämpas ned halvvägs, men det är om alla. Du kommer inte ha mycket tid efteråt för att göra något annat tyvärr. Få 9-cells batteri för att njuta mer batteritid om du behöver det.

Dessutom sprang jag Batteri Eater Pro 2005. Här är några av de uppgifter som den samlat på system och batteriprestanda:

Batteri Eater Pro 2005 Prestanda:

  • Processor: 1051
  • Video: 6020
  • Ram: 5203
  • HDD: 3363
  • Classic Run: Batteriet varade ca 2 timmar på maximal LCD-ljusstyrka

(Punkt tanke)

Punkt 2 - spelprestanda

För att testa spel förmåga av detta system på de senaste och bästa spelen jag beslutat att använda Doom 3. Inspiron 6000 D med 64 MB ATI X300 kort gjorde inte alltför bra här. Jag kunde bara få ett genomsnitt på 30 FPS vid användning låga grafik inställningar och 800x600 upplösning. Det såg ganska illa. Annars spelet fungerar bra med alla dess effekter, tecken och kartor.

Source Engine spel bör spela bättre än att eftersom det skalar bättre till olika typer av hårdvara. Tyvärr har jag inte en dag att slösa på att gå igenom 6 CD-skivor och väntar på Steam för att göra sin verksamhet. UT2004 ska spela bra på denna maskin också. Men om du är ute efter att köra Unreal Engine 3 nästa år kommer du förmodligen vill titta på annat håll eller stå ut med dålig grafik.

Solitaire sprang så bra att jag inte ens kunde få en FPS räknas! :-D

Återigen, kom ihåg att detta inte köptes som en spelautomat. Observera också att den högra bakre hörnet av denna maskin blev märkbart varmt i tangentbordet området och ganska varmt under. Det kommer inte att vara bekväm att spela spel i knät, men det är normalt.

(Half punkt anges)

Punkt 3 - Grafik Benchmark Resultat

De grafiska riktmärken var lite tråkigt, men inte förvånande alls. Jag har läst att Dell underclocks deras X300 kort men har inte för avsikt att korrigera det fel eftersom detta är inte min maskin och det kommer inte att användas mycket för spel om alls. Detta är också den 64 MB versionen av X300. Allt var inställd på lager inställningar för dessa tester och alla onödiga tjänster har inaktiverats.

3D Mark 2005 Jämförelseindex:

  • Totalt: 711
  • Processor: 3104

3D Mark 2003 Jämförelseindex:

  • Totalt: 1868
  • Processor: 683

(Half punkt anges)

Punkt 4 - CPU Benchmark Resultat

För CPU tester jag körde Super Pi. Jag blev ganska förvånad med resultaten som jag inte förväntar Pentium M 1,6 GHz slå min överklockade Athlon XP 2700 + (2,4 GHz inställning). Jag måste säga att jag är nöjd, även om bloatware innehar detta system tillbaka lite när man gör vanliga uppgifter. Dessutom är 4200rpm hårddisk lite långsam men ändå okej.

Super Pi Riktmärken (s = sekunder, m = minuter):

  • 512k: 18 år
  • 1mil: 45s
  • 2mil: 1m 52s (Athlon XP 2700 + @ 2,4 GHz tid 2m platt)
  • 4mil: 4m 6s
  • 8mil: 8m 57s
  • 16mil: 20m 20s

(Punkt tanke)

Denna maskin skulle bedöma en 3 av 4 möjliga poäng igen när hänsyn till vad den avsedda användningen är. Jag ville inte slå för hårt för dålig spelprestanda, men det verkade som om det borde göra lite bättre än så. Tänk på att detta var på lager drivrutiner och inställningar på 64 MB X300 kort så utan tvekan användare som vill spel ska kunna avsevärt förbättra spelprestanda med överklockning, få 128 MB X300, och uppdatera drivrutiner. Även om systemet fick varma ovan och varma under medan spel min XPS2 har blivit varmare så finns det vissa termiska utrymme att leka med här. Gör det på egen risk dock och kom ihåg att överklockning kan upphäva garantin.

Fördelar:

  • Bra priser
  • Bra byggkvalitet
  • Stora trådlös räckvidd
  • Just-rätt vikt
  • Lyhörd och robust kontroller

Nackdelar:

  • Skärm kunde vara bättre
  • Inte lap-vänlig grund RAM värme
  • Överdriven bloatware

Utgående Kommentarer och rekommendationer:

För det priset som vi betalat för detta 6000-system har utvecklats väl under mina två dagars leka med den. Det har utan tvekan kommer att utföra alla uppgifter min bror behöver det för i college utan problem. Visst, det finns ett par aspekter som skulle kunna vara bättre, särskilt LCD-skärmen. Men totalt skulle jag rekommendera detta system till användare på en budget eller högskolestudenter. Spelare på en budget vill den uppgraderade X300-kort och en snabbare hårddisk. Annars för gemensam surfing, produktivitet och bärbarhet detta system ger konkurrenskraftiga resultat till ett prisunderskridande de flesta konkurrenterna.

Nedre raden: Om du letar efter en billig 15,4 tums widescreen bärbar dator med bra batteritid och måttlig prestanda är Dell Inspiron 6000 D ett bra val.

Pris och tillgänglighet

Sök Nuvarande Erbjudanden på Dell Inspiron 6000

Klicka för att finna aktuella Dell Inspiron 6000-erbjudanden från XPBargains.com



Translated from www.notebookreview.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar