tisdag 5 december 2006

Asus W7J med Core 2 Duo recension

Asus W7J med Core 2 Duo recension
av Goren - 2006/12/05

av David Nguyen

Översikt och introduktion

Medan Asus bärbara datorer är fortfarande relativt okänd för de flesta konsumenter i Nordamerika, finns det en stor fanskara som fortsätter att växa på grund av kvaliteten på ASUS bärbara datorer. Utanför kontinenten, är Asus relativt väl känd i både Asien och Europa där de upprätthåller en stark närvaro. Asus har två typer av bärbara datorer, Asmobile (aka Inbyggd på ASUS) och ensembler. De förra är konfigurerbara whitebooks som ofta kommer med en återförsäljare garanti medan de senare är icke-konfigurerbara, allmänt byggd bättre och snyggare, och komma med Asus garanti.


Modellen jag granska är en Asus Ensemble anteckningsbok, den W7J-3P076P, aka W7 "refresh". Denna modell är svart, och från och med i skrivande stund, den enda tillgängliga färgen i USA. Det existerar dock en pärla vit version. Specifikationerna är som följer

  • Intel Core 2 Duo T5500 1.66GHz
  • 1 GB DDR2 533MHz SDRAM (2x512 MB) med en som löds
  • AUO B133EW01 13,3 "WXGA (1280x800) Color Shine skärm (blank)
  • Fujitsu MHV2100BH S-ATA 100 GB 5400 RPM
  • NVIDIA GeForce Go 7400 PCI-E Grafikkort w / 128 MB VRAM (256 MB w / Turbo Cache)
  • Intel PRO Wireless 3945 a / b / g miniPCI
  • Matsushita UJ-850 DVD-RAM 8x Super Multi DVD-brännare
  • 6-Cell Li-Ion 4800mAh
  • Azailia kompatibelt ljudchip
  • 1.3MP webbkamera (fast)
  • Mått: 315mm x 226,5 x 29 - 36.9mm (B x D x H) [12,4 "x 8,92" x 1,142 till 1,453 "]
  • Windows XP Professional SP2

Skäl för att köpa:

Jag är en doktorand som behövde en dator för att bära till skolan varje dag, men behövs något med lite mer kraft när jag använder den för att ersätta skrivbordet i mitt rum på grund av begränsat utrymme. Även om jag inte gör mycket hardcore spel, ofta antingen spela min Nintendo DS eller online-spel som inte kräver höga kort slut video, önskade jag fortfarande vissa spel förmågor.

Mina kandidater var Asus W7j har Dell XPS M1210 och Sony VAIO SZ . Den Dell var ganska trevlig. Min medarbetare äger en och byggkvalitet är lätt överlägsen Dells lägre Inspiron linje. Det var också ganska överkomligt eftersom priset lätt skulle kunna sänkas genom köpslående med Dells telefon operatörer. Tyvärr jag uteslutit XPS grund skärmen är lite för liten för att användas som en huvuddator och ganska mörk skärm. Den Sony SZ är en mycket attraktiv anteckningsbok, lättare och tunnare än både W7j och XPS med en borstad fin aluminium handledsstödet. Skärmen var också skarp och ljusstark. Dessutom har de lägre modeller som SZ340 prisvärda. Men SZ hade en akilleshäl, är dess tangentbord. Att vara sörjig och mycket FLEXY, fann jag det nästan omöjligt att anpassa sig till, särskilt efter att ha använt en IBM (numera Lenovo) ThinkPad så länge. Som ett resultat, valde jag för W7j som nyligen återutgiven med en Intel Core 2 Duo-processor.

Var och hur Inköpt:

Jag köpte min W7j genom BTOtech.com tidigare känd som Geared2play.com. Dess ägare, Eddie , är en välkänd medlem i NotebookReview forumet ofta hjälpa Asus ägare med deras tekniska problem. För mig personligen att jag kommer att kunna stanna kvar i kontakt med återförsäljare som kommer att kunna ge stöd långt efter jag har gjort mitt köp, är en annan anledning till att jag valde att köpa från BTOtech över stora online-återförsäljare som Newegg. Dessutom erbjuder BTOtech också det billigaste prissättning på W7j som ström.

Vad ingår:


Targus väska, ärm, och rutan med den faktiska W7j ( se stor bild )

Öppna lådan, jag hittade en annan stor vit ruta, som innehåller den bärbara datorn själv, och hylsan och Targus väska separat förseglad. Innan köpet undrade jag ofta om det skulle vara en bra hylsa att bära min W7j i som jag generellt föredrar ryggsäckar över väskor. Till min förvåning Asus ingår en trevlig hylsa som passar perfekt under W7. Det finns en trevlig Asus-logotypen på framsidan av hylsan och en magnetisk knapp som sälar det tillsammans. Targus väska har två fack inuti och en utanför. Men jag tyckte att det är för liten för att bära något annat än den bärbara datorn. Det var redan lite av en sträcka att sätta i den tillhörande strömförsörjning och mus.


( se stor bild )

( se stor bild )

Inuti Targus väska och W7j ärm

Öppna vita rutan producerade en mindre låda med programvara och tillbehör och den faktiska bärbara placeras ovanpå det hålls i luften med två kartong innehavare (oroa dig inte en säker och något de flesta tillverkare byter till idag).


( se stor bild )

Programvaran innehåller CD-skivor av olika programvaror, inklusive Nero återställningsskivor etc. Även Bilden visar en Windows XP Professional-paket, inuti var faktiskt en återställnings-CD som innehåller Windows (och alla andra förinstallerade program). Ingår också var en trevlig mikro-fiber rengöringsduk som har varit mycket användbar i skärmen rengöring och ett visitkort med antalet internationella Asus centra om du skulle behöva kontakta dem när du reser utomlands.


( se stor bild )

Hårdvara har en trevlig Asus märkesvaror Logitech Bluetooth Mouse med två förseglade Fujitsu AA-batterier, en tredelad nätsladd och tillhörande makt tegel samt vissa Ethernet-kablar och en S-videokabel. Den "tegel" mäter 5in X 2.3in X 1in.

Bygga & Design:


( se stor bild )

( se stor bild )

En 13,3 "W7j placeras ovanpå en 14,1" Dell D620. Den Dell höjs högre på grund av att det är monterat på en dockningsstation som jag inte fick bort.


( se stor bild )

( se stor bild )

13,3 "Asus W7j placerad på toppen av en 15,4" Apple G4 Powerbook. Intressant G4 har en liknande profil till D620 liksom samma höjd som W7j när locket öppnas för samma vinklar. Detta beror på hur G4 skärm gångjärn bakom den bärbara datorn, medan W7 gångjärn på toppen av chassit. Dessutom, är W7 också något tjockare än G4.


( se stor bild )

( se stor bild )

W7j ovanpå en Apple Macbook, båda är 13,3 "bärbara datorer. MacBook är något bredare, men är betydligt tunnare och har en lägre profil när locken öppnas i samma vinkel. Även detta beror på att skärmen hinging bakom chassit . W7 har emellertid en betydligt ljusare skärm.


( se stor bild )

Det W7j bredvid en Dell XPS M1210. Trots att en 12 "laptop, både W7j och XPS har liknande dimensioner, särskilt i deras höjd och tjocklek. Skärmen på W7 är dock betydligt ljusare, medan XPS är svagare än både Asus och Macbook.

Den W7j är mycket solid. På dra det ur lådan, påminde omedelbart känner mig om Dell Latitude D620 , som är Dells högre prisklasserna linje med en magnesium lock. I själva verket har den W7j en blandning av kolfiber och plast, vilket garanterar en mycket robust lock och chassi. Det finns mycket lite flex någonstans. Om du trycker tillräckligt hårt, det finns några krusningar nära mitten av locket, samt en liten mängd flex på rätt handledsstödet, men det tryck som krävs för att skapa denna Flex är inte naturligt.

Texturen av locket och handledsstödet är samma som D620 vi har på jobbet, den enda skillnaden är att W7j är svart inte mörkgrå. Kameran på toppen är plast och gångjärnen är ganska robust. Det finns ingen knarrande någonstans på denna bärbara dator. I det långa loppet skulle det förmodligen vara bäst att ta bort de två stora klistermärken på handledsstödet eftersom de lätt attrahera smuts från händerna även om jag medger, har den vänstra klistermärke varit användbar som jag har fått många förfrågningar om specifikationer av min bärbara dator, som lätt löses genom att peka på dekalen som visar alla viktiga specifikationer.

Det bör noteras att denna konstruktion (liksom många Ensemble mönster) inte har ett lock spärr. Oavsett locket är mycket säker när den är stängd och kräver två händer för att öppna. Ta tag i locket kommer att resultera i några fläckar kvar från fingrarna som jag tycker är ett mindre problem, särskilt jämfört med fläckar kvar på en svart Nintendo DS som är mycket tydligare.


Medan W7 svarta lock lockar fingeravtryck, är det långt ifrån lika illa som de som finns på en svart Nintendo DS ( se stor bild )

Skärm:

Den W7j skärm är en blank (eller som Asus samtal är det, Colorshine) skärm med en upplösning på 1280x800. Medan blanka skärmar tenderar att generera reflektion under vissa ljusförhållanden, jag hittade W7 skärm att vara mindre reflekterande än några av sina samtida. Som framgår av de tidigare bilderna är W7 betydligt ljusare än Macbook och Dell XPS M1210. Det finns 16 ljusstyrka, med den högsta är lite för ljust! Jag använder ofta den 13 eller 14. Hack.

Skärmen är mycket tydlig och skarp lätt konkurrera med Sony SZ skärm. Horisontella vinklar är bra medan vertikala vinklar är bara okej. Till skillnad från många 14,1 "bredskärmar, hitta" sweet spot "på W7 s 13,3" skärm är relativt lätt. Tyvärr min modell har två fastnat pixlar som kan ersättas som Asus har en Zero Bright Dot politik där konsumenterna kan få sina paneler byts kostnadsfritt, förutsatt att det är inom 30 dagar.

Skärmen i min viss enhet är en AUO B133EW01, med en svarstid på 25ms, 16:10 bildförhållande, 400:1 kontrastförhållande och ljusstyrka på 250cd / m ^ 2. Detaljerade specifikationer av denna bärbara lcd kan hittas via den här länken .

I W7j inkluderar programvara som "ASUS Splendid Technology Utility" som justerar tonen och ljusstyrka för att optimera presentationen av olika typer av media.


Botten är märkbart ljusare än toppen som med de flesta bärbara datorer ( se stor bild )

Ljud:

Högtalarna är placerade locket precis under skärmen. Som väntat är de din typiska bärbara högtalare där basen saknas och ljudet inte är för stor. Men jämfört med mina sista två bärbara datorer, en IBM T-serien och en Fujitsu E-serien, högtalarna på W7j är överlägsna. För dem som kräver en bättre ljudupplevelse bör investera i en bra hörlurar eller externa högtalare övervägas.

Vad jag tycker bäst om ljudet av denna laptop är inte talaren själv, men det faktum att det finns en extern ljud ratten på höger sida, gör att jag kan ändra volymen med ut tillgriper nå ut till tangentbordet och trycka på FN + F11/F12. Även om det kan verka som en relativt liten egenskap, det är något som jag använder på en daglig basis.

Processor och prestanda:

Den W7j har uppdaterats för att använda Intels senaste Core 2 Duo-processor, som 64-bitars stället 32-bitars som på Core Duo. Men till skillnad från sin storebror på A8jm har W7j blivit "minskat" att använda en 1.66GHz processor istället för en 1,83 GHz eller 2,0 GHz. Detta beslut från Asus gjordes för att hålla W7j uppdatera priserna samma som tidigare modeller. Core 2 Duo kommer säkert blidka de Windows Vista fanatiker som kräver en 64-bitars processor för att korrekt uppleva det nya operativsystemet. I själva verket finns det en "Windows Vista Capable" finns placerad på höger handledsstödet.

Riktmärken och Gaming:

Dessa riktmärken bygger ut lager förare, ingen överklockning gjort.


SuperPi: ett program som beräknar Pi till miljontals siffror, i det här fallet använder vi 2 miljoner som riktmärke

Notebook Tid
Asus W7J (1,66 GHz Core 2 Duo) 1m 19s
Asus W7J (1,83 GHz Core Duo) 1m 15s
Asus W3H760DD (2,0 GHz Pentium M) 1m 33s
Dell Inspiron E1505 (2,0 GHz Core Duo) 1m 16s
Lenovo ThinkPad T60 (2,0 GHz Core Duo) 1m 18s
Toshiba Satellite M100 (2.00GHz Core Duo) 1m 18s
Samsung X60 (1,66 GHz Core Duo) 1m 29s
Dell XPS M140 (1,86 GHz Pentium M) 1m 41s



3D Mark 05

Notebook 3D Mark 05 Resultat
Asus W7J (Core 2 Duo, 1.66GHz, NVIDIA 7400) 1.980 3D Marks
Asus W7J (Core Duo 1,83 GHz, NVIDIA 7400) 1.974 3D Marks
Asus W3J (1,83 GHz Core Duo, ATI X1600 256MB) 3.925 3D Marks
Sony VAIO SZ2 (2,16 GHz Core Duo, NVIDIA GeForce 7400) 1.851 3D Marks
Acer TravelMate 8204WLMi (2,0 GHz Core Duo, ATI X1600 256MB) 4.236 3DMarks
Alienware Aurora M-7700 (AMD Dual Core FX-60, ATI X1600 256MB) 7.078 3D Marks
Dell XPS M1210 (2,16 GHz Core Duo, NVIDIA Go 7400 256MB) 2.090 3D Marks

Everest

  W7j Core Duo W7j Core 2 Duo
Minne Läs: 3394 MB / s 4396 MB / s
Minne Skriv: 1364 MB / s 1577 MB / s
Minneslatens: 98,6 ns 99,6 ns


HD Tune


( se stor bild )

Jag installerade spelet Hitman: Blood Money, som släpptes i mitten av 2006, för att testa kapaciteten hos NVIDIA Go 7400 grafikkort. Som väntat kan detta kort anses vara en av de nedre kortet i NVIDIAs 2006 line up. De krävande att spela de senaste spelen på hela inställningar ska se någon annanstans. Med angetts vid max upplösning, textur, AA och skuggor, var spelet fortfarande kunna köra, men på bekostnad av mycket dålig frame rates. Skulle en föredrar att spela spelet med minst 40fps, kommer de flesta av inställningarna måste vändas lågt med vissa funktioner som AA, av. Äldre spel som Battlefield 1942, Grand Theft Auto: Vice City och Warcraft III kommer att kunna köras med fullt inställningar. För att öka spelet, det är en intressant funktion på W7j kallade Power4Gear, vilket optimerar CPU och GPU prestanda beroende på vilket läge du ställer den på, vilket inkluderar: Super prestanda, spel, presentation etc. W7j i synnerhet, har en knapp till höger om Bluetooth / WiFi switch som växlar mellan de olika Power4Gear lägen. Personligen skulle jag inte alla spel på W7j om den var ansluten till ett uttag någonstans som spel skulle rinna mycket av sin batteritid.


I spelet ögonblicksbild av Hitman: Blood Money. Detta skede i synnerhet innehåller hundratals rörliga tecken, driver NVIDIA Go 7400 kortets kapacitet ( Visa stor bild )

Värme och buller:

Den W7j är ganska tyst och hittills har ännu inte höra fansen. När det är buller, är det kommer oftast från DVD-enheten som kan få ganska bullriga när man läser skivor, men är naturligtvis tyst när inaktiv.

Värme var en av de främsta oro jag hade för den här bärbara datorn under min behandling av W7j, XPS och SZ. Viktigast av allt, var jag sysslar med höger utlopp som placerades i mitten av sidan, vilket potential blåser varm luft när jag använder min extern mus. Lyckligtvis var rätt utlopp inte mycket av ett problem, främst beroende på Bluetooth-musen som följde med den här bärbara datorn. Som framgår av bilden nedan, använder jag min mus precis under avgaserna, sällan någonsin kommer upp i de områden där varm luft blåses. Dessutom bör jag använda min mus direkt framför ventilen kan den varma luften knappast kännas om du använt det ca 6 inches bort.

Värmen på båda handlovsstöden är verkligen märkbar. Den vänstra handledsstödet är över den optiska enheten medan den högra handledsstödet är över hårddisken. Mellan två rätt handledsstödet är betydligt varmare. Medan värmen verkligen märkbar, är det verkligen acceptabelt och ingenstans att vara nära vad människor skulle anse som "het".

När du använder den på mitt knä, är W7j helt användbara som dess mage är milt varmt men definitivt inte heta.

CPU GPU HD
Idle 35c/95f 58c/136f 49c/120f
Gaming 65c/149f 72c/162f 51c/124f

Tangentbord och pekplatta:


W7j Keyboard har full storlek nycklar, men backa och några andra är något mindre för att inkludera sidan / Home / End knapparna ( se stor bild )


Tillsammans med skärmen är tangentbordet ett annat inslag i W7j som verkligen stod ut. Som nämnts tidigare förkastade jag Sony SZ grund av dess sörjig tangentbord, speciellt lossnar från en ThinkPad som allmänt anses ha en av de bästa bärbara tangentbord. Enligt min mening är W7j tangentbord mycket nära till ThinkPad-talet. Den har rätt mängd studsa, resor, och praktiskt taget ingen flex. Det har varit ett nöje att skriva på denna klaviatur.

Medan tangentbordet gör funktionen full storlek nycklar, inte alla sina nycklar är full storlek. Enter och Backsteg nycklar är kortare än vanligt och hemmet, sida upp, sida ner och slut nycklar är mindre. Men andra rivaler med liknande storlek, såsom Macbook, inte ens de sista fyra knappar istället ha dem tillsammans med piltangenterna kräver användning av Fn-knappen för att aktivera. Men jag erkänner att jag av misstag har tryckt på knappen Hem i stället för backsteg ett antal gånger. Det är något jag måste anpassa sig till.

Skillnad från de flesta Asus bärbara datorer är kontrolltangenten och FN-tangenten inte kopplas runt, något som de flesta användare kommer att vara nöjd med. Men jag är lite onormalt i föredrar att ha FN-tangenten placeras i slutet av tangentbordet istället mellan kontroll och Windows-tangenten.

Pekplattan är gjord av samma material som resten av handledsstödet. Om det inte var för den indragna lilla kontur kring handledsstödet kan det lätt misstas som en del av handledsstödet. Medan bläddringsknapparna är omärkta, de är där på höger sida av pekplattan. Den vänstra och högra knapparna är placerade nedanför pekplattan och ett blått ljus under knapparna lyser klyftan mellan dessa två knappar.

Personligen föredrar jag att använda en spår-knapp, något du sällan ser på de senaste bärbara datorer utom på Lenovo ThinkPad s och HP: s NC / NX-serien, alltså i allmänhet inte gillar rörelsedynor tillsammans. I själva verket använder jag alltid extern mus som medföljde W7j, vare sig hemma eller i skolan. Pekplattan sig är inte dålig, men jag finner mig själv av misstag glida in i de bläddra områden. Jag tyckte också att det lätt ackumuleras smuts från fingrarna jämfört med andra pekplattor jag har använt. Knapparna är normala, de är inte clunky och svårt att trycka ut dem på några av de äldre Vaios eller min tidigare Fujitsu, men de är inte så lätt att trycka som de på ThinkPad T-serien heller.

Ingångs-och utgångsportar:

Jag är ganska nöjd med placeringen av portarna. USB-portarna är utspridda på vänster, höger och bak, till skillnad från vissa andra bärbara datorer som klämma dem alla på en sida.

Vänster sida:


( se stor bild )

  • RJ-45 Ethernet Jack
  • RJ-11 Modem Jack
  • 1 x USB 2,0 port
  • DVD Super Multi-enhet
  • 4-i-1 kortläsare med en dummy SD-kort för att täcka öppningen när den inte används.

Höger sida:


( se stor bild )

  • 54mm Express-kortplats
  • Mikrofon-in
  • S / PDIF-port (hörlursuttag)
  • 1 x Firewire (mini)
  • 1 x USB 2,0 port
  • D-Sub VGA ut

Baksida:


( se stor bild )

  • DC-ingång
  • 1 x Video ut Din
  • 1 x USB 2,0 port
  • Kensingtonlås Port


Framsida sidan ( se stor bild )

Trådlöst:

Liksom de flesta bärbara datorer har W7j en Intel PRO / Wireless 3945 a / b / g-kort byggdes samt en Bluetooth 2.0 + EDR. Även om det finns vissa som inte är alltför förtjust i Intels trådlösa kort har jag haft några problem att ansluta till Internet med den. Bluetooth-mus som medföljde W7j var ganska bekvämt att testa ut W7 Bluetooth-förmågor som jag inte hade någon annan Bluetooth-enhet hemma. Det kunde inte omedelbart identifiera musen början, men efter hand installerat drivrutinerna har jag haft några problem med att ha den upptäcktes. Musen i sig har en på, av och reset-knappen på undersidan.

För dem som är intresserade att förlänga batteritiden kommer att vara intresserade av Bluetooth / WiFi off knappen som sitter högst upp till vänster bredvid prestanda knappen.

Optisk enhet och batteri:

Enheten som används är en Matsushita UJ-850 (företaget har fusionerats med Panasonic och kan ofta hittas med hjälp av Panasonic namn). DVD skrivhastighet är 8x (DVD-ROM, + /-R och RW) medan CD-skrivhastighet är 24x (CD-RW är 16x). Som väntat kan enheten få bullriga när man läser DVD-skivor, men är andra kloka tyst.

Batteriet som används är ett 6-cells batteri betyget 4800mAh. Gör absolut ingenting, presentationsläge aktiverad Bluetooth och WiFi av, och skärmen inställd på den lägsta ljusstyrkan, kunde jag få en batteritid på 3 timmar och 4 minuter. Detta är vad jag skulle tänka på som den absoluta och opraktiskt minimum. Skärmen är knappt läsbar på lägsta ljusstyrka, och en majoritet av oss skulle åtminstone ha vänster wifi på. Med skärmen inställd på ett medium ljusstyrka och wifi, kan du förvänta dig ungefär 2-2,5 timmar att göra minimal uppgifter som att skriva rapporter eller surfa på nätet. När du installerar Warcraft III, glömt jag koppla upp W7j till ett eluttag och lämnade det på Högpresterande läge med skärmen på sin ljusstyrka. Inom en timme var jag redan bli svagt batteri meddelanden. De som söker mer batteritid bör överväga en 9-cells batteri som kommer att sticka ut, snarare än buktar nedåt som andra bärbara utökade batterier. Tyvärr finns det ingen modulfack som i andra Asus modellen såsom W3j, så du inte kan byta ut den optiska enheten för en 2: a batteri.

Operativsystem och programvara:

Den W7j, liksom dess Core Duo motsvarighet, kommer med Windows XP Pro. Vid skrivande stund kunderna kvalificerade för en gratis uppgradering till Windows Vista när det blir tillgängligt. Verkligen W7j kommer med några bloatware, mest resurskrävande är Nortons rättegång Anti-Virus/Firewall. De flesta av de andra ikonerna som du ser på Aktivitetshanteraren är viktiga (trådlöst, Bluetooth, etc). Andra program inkluderar en användbar NTFS konverterare som redan är placerad på skrivbordet (du är hårddisk är på FAT32 som standard), WinFlash, ASUS Splendid Technology Utility centrum, Nero och LifeFrame som används med din webbkamera.


Det vanliga skrivbordet du hälsade på, notera beloppet om ikoner i aktivitetsfältet ( se stor bild )

Kundtjänst:

Nyligen Asus har uppgraderat garantin paket som kommer med sina Ensemble bärbara datorer. Istället för ett enda år global garanti, kommer W7jp med 2 års global garanti. Den bärbara datorn ingår ett visitkort nummer objekt i listan kontakt för över 40 olika länder! Naturligtvis finns det ett antal saker du kan göra som skulle resultera i tömning av denna generösa garanti, som omfattar modifiering CPU själv och bryta alla Asus tätning inne den bärbara datorn. Det är något att tänka på innan du ändrar interna innehåll.

Förutom Asus är återförsäljare stöd också lika viktigt och BTOtech har varit både patienten och stöder mina behov. Eddie har varit snabba att erbjuda ett RMA efter att ha hört att min W7j hade två fastnat pixlar. Supportforumet på deras webbplats erbjuder även uppdaterad information om frågor som rör olika Asus bärbara datorer och om möjligt, lösningar på dem.

Slutsats:


Asus är verkligen att bli ett stort varumärke på den nordamerikanska marknaden. Deras bärbara datorer kombinerar byggkvalitet, utseende och prestanda till ett rimligt pris. Den W7j är inget undantag, är skärmen en av de ljusaste och skarpaste jag någonsin sett på en bärbar dator och bygga är fast. Medan NVIDIA Go7400 är inte den bästa grafikkort ute, kommer du inte hitta en bättre grafikkort på en bärbar dator som är 13,3 "och mindre, i själva verket som om tidpunkten för denna översyn är det bara Sony SZ och Dell XPS M1210 som kan betraktas som direkta konkurrenter. Dessutom är W7j prisvärda.

Fördelar

  • Stora byggkvalitet, robust lock, lite flex på chassit eller tangentbord
  • En av de ljusaste och skarpaste skärmarna jag någonsin sett
  • Trevlig webbkamera
  • Sexig styling

Nackdelar

  • Lite tjock som XPS M1210
  • Blir ganska varm, men inte het
  • Batteriets livslängd



Translated from www.notebookreview.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar