söndag 17 december 2006

Asus G1 recension

Asus G1 recension
med 6times7 - 2006/12/17

av Mark Mierzwa

Detta är en översyn av G1 gaming laptop från ASUS. Denna laptop trotsar traditionella kategorisering eftersom det ger spelprestanda samtidigt en mobil förmåga. Normalt spel bärbara datorer är isolerade till större bärbara datorer underhållning stil som har låg batteritid. Däremot kan Asus G1 ses över här ger utmärkta multimedia och spelprestanda med bibehållen bärbar med bra batteritid.



( se stor bild )

Första intryck:

Förpackning:


( se stor bild )

Lådan var säker och verkade inte som att innehållet var löst eller skaka inuti. Efter att ha öppnat den första yttre rutan var ryggsäcken och G1 rutan avslöjas. En bit kartong höjd och längd återstående utrymmet inklämda G1 rutan i tätt. Ryggsäcken veks och förseglades i plast. Inuti G1 rutan var innehållet uppdelad i två delar, den bärbara datorn i en antistatisk påse fäst med monterad skumplast och en brun låda. Inuti den bruna lådan innehöll alla de olika skivorna, delar och lovade sladd spelmus. Den övre delen av den bärbara datorn var täckt med en plast skyddsfilm tillsammans med andra olika skyddsåtgärder, såsom ett ark mellan skärmen och tangentbordet, samt ett plastskikt över bildskärmen. Flera dekorativa och informativa plastinlägg belyser funktioner i bärbara var också närvarande.


( se stor bild )

( se stor bild )

Den bärbara datorn:


Asus G1 gaming laptop, färsk ur lådan ( se stor bild )

Jag observerade den övergripande utformningen och proportionerna i enheten och fann dem tillfredsställande. Den bärbara datorn var inte liten, men absolut inte stora. Finishen och texturerat utseende var imponerande och gav en sofistikerad look på den. Det var repfri och inte har några uppenbara skador. Fingeravtryck var inte omedelbart märkbar, men vid nära inspektion kan du följa dem. Alla förväntade portar och enheter var närvarande. Den optiska enheten hade flera märken men inget när det gäller LightScribe (mer om detta senare). Den bärbara datorn är fakturerat som en gaming laptop var säkert sant från utsidan. De utlöses, färgade fyrkanter runt "W", "A", "S" och "D" nycklar, en snygg mörk design, OLED, och alla ser onda ögat gav att allvarliga spelupplevelse på utsidan. En sann gaming laptop är imponerande utan och innan.


Uppifrån av Asus G1 ( Visa större bild )


Enligt sidan av Asus G1 ( Visa större bild )

På utsidan hade "utseende", men det skulle laga mat?

Under tiden började jag först ladda den bärbara datorn jag valt att kalla ASUS support för mer information. Jag talade med en Albert där och han verkade vänligt nog, efter en stund att förhålla min information till honom att han frågade hur han kunde vara till hjälp. Jag frågade om hans kunskap av enheten, som han var medveten om och semi-kunnig om. Jag frågade om huruvida eller inte indikatorn skulle visa när batteriet var full, och om han visste om det fanns LightScribe eller inte (mer om detta senare). Han rådde mig att batteriindikatorn skulle stänga, och att han hade sett LightScribe som tillval på modell som de hade tränat på, men hade inte testat det och skulle behöva fråga ytterligare. Jag frågade om öppettider och så vidare, och han verkade veta vad han talade om. Nöjd, återvände jag till väntar och efter ca en timme släcks lampan som utlovat.

I praktiken:

Jag har anslutit bärbara datorn i, enligt anvisningarna, och väntade på en indikation på en full laddning. Efter ca en timme laddningsindikatorn släcks. Jag vände den bärbara datorn på och kunde starta upp utan incidenter. POST (Power-On Self Test) hade en cool liten ASUS logotyp gaming laptop som gjorde ett snyggt ljudeffekt och efter att ha gjort en mental anteckning att inaktivera den, fortsatte jag att vänta på resten av start. Windows fortsatte genom installationen normalt och jag var på skrivbordet på nolltid. Jag var sedan rådet att starta om. Efter omstarten jag fortsatte min testning med målmedvetna precision.

Specifikationer för ASUS G1 AK008M:

  • Processor: ASUS G1 Intel ® Core ™ 2 Duo T7200 (2.0GHz)
  • Skärm: 15,4 "WSXGA + (1680x1050) ColorShine
  • RAM: 2048M DDR2 667
  • Hårddisk: 160 GB HD 5400 RPM
  • Grafik: NVIDIA GeForceGo 7700 GPU 512 MB
  • Optisk enhet: MATSHITA DVD-RAM UJ-850S DVD RW DL (Ingen LightScribe)
  • Trådlöst: A / B / G + Bluetooth
  • Kortläsare: MMC, SD, MS, MS-Pro
  • Operativsystem: Windows Media Center Edition
  • Kensington låsöppning
  • 1,3 megapixel kamera med mikrofon
  • Medföljande tillbehör: ASUS Optical Mouse (Logitech MX518), ryggsäck

Skäl för att köpa:

Jag har funderat min laptop köp sedan förra året, och har funderat många modeller av alla tillverkare, men i vissa modeller av Acer, MSI och ASUS. Jag hade tidigare ansågs ATI X700 och X1600 grafik chipset, så det är konstigt att jag beslutade om ett Nvidia 7700 GPU modell, men enligt min mening var det bästa kända GPU för 15,4 "laptop.

Min huvudsakliga krav var spelprestanda, batteritid, hanterbar kroppsstorlek, en bra garanti och en kostnad under $ 2.000. Min önskelista ingår LightScribe, Windows XP Professional, ExpressCard-kortplats, DVI-D, och Bluetooth. G1 uppfyllt ett antal av mina önskningar och alla mina behov. Jag ansåg väntar på en DX10-certifierad mobil GPU chipset, men då bestämde jag mig att begränsad omedelbart antagande och DX arvet kompatibilitet DX9 gjort det värt att plocka detta en upp nu.

Var och hur Inköpt:

Jag köpte den bärbara datorn från MilestonePC.com . Jag gjort min beställning som en pre-order och var mycket lyckligt att få den bärbara datorn från den första transporten. Danny var mycket hjälpsamma och tjänsten var bra. Som tidigt ute, jag gjorde om $ 1.799 betala den ursprungliga MSRP. Jag köpte den som en individ utanför en grupp plan och det fanns inga andra incitament.

Bygga & Design:

Den bärbara datorn är fast med lite flex. Bygget är av god kvalitet. Gångjärnet är robust och skärmen lätt justerar positionen. Det wobble något när skakad och kan visa störande på tåg, flygplan och bilar. Jag tryckte på locket och fick ingen observerbar rippel. Jag vred på LCD men det har inte haft någon ge. När den är stängd, kan du dra upp på toppen och observera spärren inte håller enheten tillsammans ordentligt. Vissa kanske anser att det något irriterande att den bärbara datorn inte snap stängs tätt. Den texturerade utseende är mycket subtil men märkbar och inte visar fingeravtryck alltför uppenbart. Vid ungefär 7 £ (£ 6,8 av vissa konton, även om jag har ännu inte väga det själv) är det lätt nog att betraktas bärbara och ryggsäcken är idealisk för att överföra vikt i en lätt transporteras formulär.

Alla lampor och knappar har fungerat hittills. De utlöses, belyst öga över DJ och OLED-display lägga till den samlade snarare än att ge en reklamtrick känsla som de kan ha. Jag är inte säker på vad orsaken till utlöses att belysa är, det är till synes slumpmässigt och de aktiveras vid ovanliga punkter, men när de gör lätta de är ljusa, men inte bländande. Jag undersökte funktioner för Direct Flash och bara observerade en På / Av alternativet.

Skärm:

Skärmen är vacker med en lätt anstrykning av ofullkomlighet. Det finns en touch av Ijusläckage på den nedre delen av skärmen. Jag är inte alltför känslig för detta och det är egentligen bara märks på en svart skärm och om du letar efter det. Det är inte så illa som vissa Asus A8Js modeller jag har sett bilder av i NBR forum , men fortfarande finns det några. Om det blir ett problem jag tydligare dokumentera det.

Den bärbara datorn har en upplösning på WSXGA + (1680 x 1050) visas på en 15,4-tums TFT-skärm.

Jag har inte observerat någon spökbilder på skärmen och skrivbordet och program visas väl. Det fanns inga döda pixlar och skärmen är fri från repor eller någon typ av skada.


En webbkamera är placerad högst upp på skärmen ( se stor bild )

Talare:

Högtalarna är på de främre högra och vänstra hörn den bärbara datorn och peka synes utåt vänster och höger. Jag har lyssnat till några Windows-ljud och såg en DVD och kan säga allt är klart. Ljudet verkar högre när du är på vardera sidan av den bärbara datorn, men blandningen i mitten ger det bästa av båda kanalerna. Liksom många bärbara högtalare är de bra nog men inte motsvarar kvaliteten och trohet externa högtalare. De är över genomsnittet för bärbara högtalare, men för "spel" du vill att precision och djup som avancerade högtalare och hörlurar kan ge.

Processor och prestanda:

Processorn är en Intel Core 2 Duo T7200 (2.0GHz). Starta upp sekvenser är snabb och POST är förmodligen på en snabb kontroll som standard.

Hårddisken är en SATA 160GB 5400 RPM-enhet. En ganska stor storlek utrymme men på bara 5400 RPM kan detta leda till längre förseningar i läs gånger.

Den bärbara datorn innehåller 2 GB DDR2 667 MHz minne. De två spåren är fyllda med 1GB pinnar, maxing ut uppgraderingen potential. 2GB verkar vara en hel del för Windows XP Media Center men i Vista med ytterligare adressering utrymme och minneskrävande applikationer, 2GB detta kan verka mindre rejäl.

Nvidia Go 7700 är inte lika kapabel som 7600 GT eller 7800 och högre styrkretsar, men fortfarande mycket kapabel. Med mer makt bakom än de flesta multimedia bärbara datorer konkurrerar nästan direkt med Acer Ferrari 5000-serien.

Prestanda:

(Föraren använt under benchmarking: ASUS 7700 drivrutin 8.6.0.2)

3DMark05 Resultat och jämförelse:

3DMark05 testar grafik processkapacitet i ett system:

Notebook 3D Mark 05 Resultat
Asus G1J (Core 2 Duo, 2,0 GHz, NVIDIA 7700) 4.247 3D Marks
Asus W7J (Core Duo 1,83 GHz, NVIDIA 7400) 1.974 3D Marks
Asus W3J (1,83 GHz Core Duo, ATI X1600 256MB) 3.925 3D Marks
Sony VAIO SZ2 (2,16 GHz Core Duo, NVIDIA GeForce 7400) 1.851 3D Marks
Acer TravelMate 8204WLMi (2,0 GHz Core Duo, ATI X1600 256MB) 4.236 3D Marks
Alienware Aurora M-7700 (AMD Dual Core FX-60, ATI X1600 256MB) 7.078 3D Marks
Dell XPS M1210 (2,16 GHz Core Duo, NVIDIA Go 7400 256MB) 2.090 3D Marks

3DMark06 Jämförelse Resultat:

3DMark06 testar grafikfunktioner i ett system, det är mer krävande än 3DMark05.

Notebook 3DMark 06 resultat
Asus G1J (Core 2 Duo, 2,0 GHz, NVIDIA 7700) 2.389 3D Marks
HP nc8430 (2,16 GHz Core 2 Duo, ATI X1600 256MB) 1.745 3D Marks
Apple MacBook Pro (2,0 GHz Core Duo, ATI X1600 128MB) 1.528 3D Marks
Dell Precison M90 (2,16 GHz Core Duo, NVIDIA Quadro FX 1500M) 3.926 3D Marks
Alienware M7700 (AMD Athlon FX-60 Nvidia GeForce Go7800GTX) 4.085 3D Marks
Compal HEL80 (2,0 GHz Core Duo, nVidia Go 7600 256MB) 1.654 3D Marks
Dell XPS M1710 (2,16 GHz Core Duo, nVidia 7900 GTX 512MB) 4.744 3D Marks

PCMark05 Jämförelse resultat:

Notebook PCMark05 Score
Asus G1 (2,0 GHz Core 2 Duo, Nvidia Go 7700) 4.727 PCMarks
Sony VAIO C140 (1,66 GHz Core 2 Duo T5500, Intel GMA 950) 2.994 PCMarks
Fujitsu N6410 (1.66GHz Core Duo, ATI X1400) 3.487 PCMarks
Alienware M7700 (AMD Athlon FX-60, Nvidia Go 7800GTX) 5.597 PCMarks
Sony Vaio SZ-110B i SPEED-läge (med Nvidia GeForce Go 7400) 3.637 PCMarks
Toshiba Tecra M6 (1.66GHz Intel T2300E, Intel GMA 950) 2.732 PCMarks
Asus V6J (1,86 Core Duo T2400, Nvidia Go 7400) 3.646 PCMarks
Sony VAIO FE590 (1,83 GHz Core Duo, Nvidia Go 7400) 3.427 PCMarks

S uper Pi

Notebook Tid
Asus G1 (2,0 GHz Core 2 Duo) 1m 02S
Sony VAIO C140 (1,66 GHz Core 2 Duo T5500) 1m 23s
Dell Inspiron E1505 (2,0 GHz Core Duo) 1m 16s
Lenovo ThinkPad T60 (2,0 GHz Core Duo) 1m 18s
Toshiba Satellite M100 (2.00GHz Core Duo) 1m 18s
Samsung X60 (1,66 GHz Core Duo) 1m 29s
Dell XPS M140 (1,86 GHz Pentium M) 1m 41s
Sony VAIO FS680 (1,86 GHz Pentium M) 1m 53s
IBM ThinkPad T43 (1,86 GHz Pentium M) 1m 45s


Värme och buller:

Värmen hittills från enheten har varit hanterbar. Det börjar bli obekväm i mitt knä efter cirka en och en halv timme. Efter tre timmar benen var trötta, men den bärbara datorn var inte varmare än det var på 1,5 timmar märket och pekplatta var knappt mer än normalt värme. Med tanke på den tid på året, mina händer är faktiskt något kallt när du skriver detta och kan njuta av en toasty pekplatta!

En värme ventil är närvarande på baksidan av enheten, det finns inga sidoventiler. Det finns flera öppningar på botten och centrum, ger den största ventilen mest värme.

Fläkten med variabel hastighet och jag sällan höra det in kyla överväxel. Det har funnits stunder vid start vid laddning hela OS som datorn startar i full fart, men sedan avtar.

Tangentbord och pekplatta:

Tangentbordet och touchpad är väl utformade med några anmärkningsvärda funktioner.


Tangentbord och pekplatta anser att ( Visa stor bild )

Tangentbordet är en 88-tangenters tangentbord som ligger på ett normalt sätt (centrerat). Det har inte en ergonomisk kurva och är ganska rakt över. Nycklarna tryck mjukt med lite buller. Du skulle förmodligen inte skällde för att skriva bort i ett tyst rum. Det finns en liten mängd flex i mitten av tangentbordet, men det är inte självklart utan att över genomsnittet kraft och ser noga. W, A, S, D nycklar markerade i grönt för att göra dem tydligare, är deras betydelse välkänd för spelaren demografiska de inriktning. Att notera är att Ctrl och FN nycklar placeras så att Ctrl är den yttre nyckeln och FN är inklämd mellan den och Windows-tangenten.


"DJ" media knapparna på framsidan av G1, ovanför dem är den glödande spel ögat ( se stor bild )

Pekplattan har samma texturerade utseende som resten av kroppen med glödande spel ögat under pekplattan, i egenskap av en typ av avdelare mellan vänster och höger klicka knapparna. Ögat lyser konstant och fungerar som ingen typ av indikator och är inte en knapp. Det finns en rullningslist till höger om pekplattan och det är lätt att aktiveras.


( se stor bild )

DJ är inte tekniskt en del av pekplattan, men det ligger direkt nedanför pekplattan. Genom att trycka på PWR knappen laddas Windows Media Player men att trycka på den igen stänger inte av den. Även i Media Player kan du använda Nästa / Snabbspola framåt, föregående / snabbspola bakåt, Stopp och Spela / Paus för att kontrollera spela media. För snabbspolning framåt och bakåt funktioner fungerar inte medan du spelar en låt som de bara hoppa till nästa eller föregående låt. Medan Media Player är inte trycker på Play / Pause-knappen slår på ASUSTek ASUS DVD-program. Det finns ingen oroa trycka på dessa knappar av misstag med din arm eller ett finger som de är i jämnhöjd med läppen av ärendet. Detta gör dem svåra att trycka som du behöver för att utöva påtryckning på knappen ytan med en fingernagel och tryck en liten mängd.


( se stor bild )

Normalt jag kan navigera kontrollerna utan problem och för en bärbar dator pekplatta och tangentbord de är mycket funktionell med lite extra touch av speciella funktioner som bidrar till gaming design. I sina brister thoug kan det noteras att den bärbara datorn inte dra fördel av Windows Media Centers extra ingångar funktioner såsom en särskild volymreglaget, vrid ratten eller tryck aktiverade bild sensor. Utan att använda programvaran är det enda sättet att stänga av, slå, höja och sänka volymen är med FN kombinationer. Dessa funktioner är beroende av Windows för att fungera och kan därför inte användas innan den laddas.

Ingångs-och utgångsportar:

Asus G1 har följande portar:

  • 1 x TypeII PCMCIA plats
  • 1 x Mikrofoningång
  • 1 x hörlur-ut jack (S / PDIF)
  • 1 x Line-in jack
  • 1 x VGA-port
  • 1 x DVI-D-port
  • 4 x USB 2.0-portar
  • 1 x IEEE 1394-port (4 stift)
  • 1 x RJ11 Modem jack för telefonlinje
  • 1 x RJ45 LAN Jack för LAN insats
  • 1 x TV-utgång (S-video)


Asus G1 vänster sidan ( se stor bild )


Asus G1 Höger sida ( se stor bild )


Asus G1 Framsida sidan ( Visa stor bild )


Asus G1 bakifrån ( se stor bild )

Jag skulle ha föredragit en ExpressCard-kortplats, utan enheten ingår en typ II PCMCIA plats. Jag åtminstone har en utvecklad linje befintliga PC Card-kort att välja mellan.

Medföljer tillbehör var en S-Video till RCA adapterkabel.

De nödvändiga portar är till synes alla närvarande ändå. Jag använde kortläsaren och kunde öppna min 1GB SD-kort, men det krävs en omstart. Den ineffekt är på baksidan av den bärbara datorn, vilket är ett plus.

Trådlöst:

Den inbyggda trådlösa A / B / G + Bluetooth är en utmärkt funktion. Hittills har jag testat G trådlösa och var lätt kunna ansluta till min Belkin router och förbli ansluten. Jag kunde vända WiFi på och av och varje gång det skulle återansluta snabbt. Bluetooth och WiFi kontroller paras så att du kan välja en av fyra alternativ med FN + F2 kombination för att välja mellan WiFi och Bluetooth, WiFi Only, Bluetooth bara, och båda av. Jag har alltid varit ett fan av Bluetooth och förmodligen gillade det mer än det förtjänade. Jag har en Treo 700w med Bluetooth och jag försöker redan tänka på möjligheterna och förhoppningsvis finns det mer än bara synkronisering. Det är förmodligen ett modem där, som jag kanske aldrig har märkt om inte för meddelandefältet ikonen för det. Den bärbara datorn inte saknar IR, men jag hade inga planer på att utnyttja det.

Tillbehör:

Den bärbara datorn levereras med två specifika tillbehör som är utformade för att komplettera det övergripande gaming paket. Dessa inkluderar ryggsäcken och ASUS optiska musen (Logitech MX518 omdöpta).


Ingår Asus mus ( Visa större bild )

Ryggsäcken är rymlig med två stora påsar, en främre påse som innehåller en stor del och hållare för pennor med två mindre fickor och en huvudsaklig inre påse som håller den bärbara datorn. Den huvudsakliga inuti påsen är en belägen närmast ryggen vid användning. Den huvudsakliga inne påsen håller den bärbara datorn i upprätt läge mellan två stela, mjuk trasa anhängare med kardborrband, elastiskt band som säkrar över toppen en gång in. I denna påse utrymme finns på vardera sidan av supportrarna men poster förmodligen inte skulle placeras här. Ovanför anhängare är en anständigt storlek netto påse med dragkedja. Det bästa stället att bära makten tegel skulle sannolikt vara den främre påsen tillsammans med några andra lösa tillbehör. Externt finns fyra fickor, två som nettas och två som är placerade längs dragkedjan på framsidan påsen. Materialet är av god kvalitet och det verkar hållbart. ASUS logotyper är inte självklart även om det finns en indragen på framsidan påsen så normalt uppmärksam inte skulle vara benägen att känna att det är en bärbar dator som finns inuti. Banden är tjocka, ändra storlek och allmänhet bekväma. Jag har burit ryggsäck endast korta sträckor, men jag har aldrig varit obekväm när du bär den. Det finns också en fästa lås för att säkra båda remmarna tillsammans för extra stöd.


Asus G1 med medföljande ryggsäck ( se stor bild )

Musen är en rebranded Logitech MX518 mus, eftersom det klart och tydligt på en etikett på undersidan av enheten. Musen fungerar bra och hittills har jag använt den på ganska dåligt underlag med goda resultat. Det är optiskt och inte lasern. Den trådbundna musen är något oregelbunden i begreppet den bärbara datorn, speciellt en med Bluetooth ingår men det för bästa svarstid och prestanda i spel. Oavsett kommer jag ersätta det med ett bra RF-mus i en nära framtid som sladden är för tungrott.

Batteri:

Efter en snabb laddning av ca en timme den bärbara datorn laddas från en ospecificerad effektnivå till full. Jag försökte några tester och har aldrig använt BatteryEater mina resultat har inte varit definitiva. Jag kommer att ge mer information om batteriet senare efter fler tester och anekdotisk erfarenhet. Just nu den bärbara datorn har varit med Wi-Fi på men utan anslutning, skärmens ljusstyrka 86%, Bluetooth inaktiveras i tyst Office läge för 2 timmar, 37 minuter med en återstående uppskattning på 10%. Jag har gjort lite aktivitet, kontroll funktioner och kontrollera föremål för översyn.

Jag är nöjd med batteritiden och med energisparläge Power4 Gear + kör bör tillåta mig att titta på en DVD innan batteriet tar slut medan på vägen. För att vara på den säkra sidan Jag har en växelriktare för bilen som jag misstänker att jag kommer att behöva det på långa resor.

Operativsystem och programvara:

Den medföljande operativsystem är Windows XP Media Center. Det går bra med de specifikationer och i framtiden kommer det att köra Windows Vista (drivrutiner och ASUS villig). Jag önskar att det ingår Windows XP Professional och jag är inte säker på om Media Center var skyldig att göra DJ knappar eller andra kännetecken fungerar, eller om det bara var ett steg för att minska kostnaderna.

I lagringsenheter inkluderar hårddisk, detekteras som ST9160821AS och den optiska enheten, detekteras som en Matsushita DVD-RAM UJ-850S.

Hårddisken delades in i tre primära partitioner. Den första var en återställningspartition på 3.9GB, ett system, aktiv partition av 87.1GB, och en partition märkta data 58.0GB. Skiljeväggarna är FAT32 utan förinstallerade program eller information om data-enheten. Återställningspartitionen har inte ett associerat enhetsbeteckning. (Drive storlekar citerade per Windows)

Den optiska enheten, som ligger på vänster sida av den bärbara datorn, är lyhörd och snurrar snabbt. Utmatningsknappen / öppningsknapp har arbetat med varje fördjupning. På en liten etikett finns tre klistermärken: DVD, Multi-spelaren, och RW DVD + R DL med sina respektive industri bilder. Den bärbara datorn levereras förinstallerad med LightScribe programvara, men efter en kontroll med ASUS via en e-korrespondens och en snabb kallar det avslöjades att den bärbara datorn inte är LightScribe kan. Varför programvaran installeras eller presenteras tydligt på skrivbordet är okänd för mig. För en vecka sedan Albert, ett rep jag talade med att testa lyhördhet för kundservice, var osäker på LightScribe är på enheten och en vecka senare en annan rep var säker på att det inte ingick per e-post han just fått. Min besvikelse åt sidan om LightScribe, gör den optiska enheten fungerar bra. Det buller som genereras är hörbar, särskilt under bränning, men totalt sett inte så mycket att det kan störa en film.

Det finns en omfattande uppsättning ASUS märkta programvara som ingår och hittills största klagomål är begränsade funktioner av anpassning i direkt konsolen för att manipulera direkt blixt och direkt Messenger. Direkt Messenger tillät mig att lägga till en personlig textrad visa aktuell tid (använder systemet tid), och välja från en rad ikoner som jag kunde lägga till flera. Jag kan lägga till ett antal ikoner och text i en skärm, men det är av begränsat värde. Vissa program kan vara användbar senare men jag förväntar mig inte mig att använda RAM-enhet eller Skype-programmet.

Kundtjänst:

Jag talade med en Albert och han verkade vänligt nog, och efter en stunds om min information till honom att han frågade hur han kunde vara till hjälp. Jag frågade om hans kunskap av enheten, som han var medveten om och semi-kunnig om. Jag frågade om huruvida eller inte indikatorn skulle visa när batteriet var full, och om han visste om det fanns LightScribe eller inte (Denna laptop inkluderar inte LightScribe). Han rådde mig att batteriindikatorn skulle stänga, och att han hade sett LightScribe som tillval på modell som de hade tränat på, men hade inte testat det och skulle behöva fråga ytterligare. Jag frågade om öppettider och så vidare, och han verkade veta vad han talade om.

Flera dagar senare efter att utveckla oro LightScribe jag lagt en Afterhours förfrågan e-postsupport och besvarades gång nästa dag, även om jag aldrig fått ett e-postmeddelande om mig min fråga besvarades. Snarare Jag märkte en uppdatering till min biljett / fråga på webbadressen de angav när jag placerade begäran. Frågan besvarades på mindre än en dag med en rad svar anger "G1 modell laptop UDDA är endast för SuperMulti, inte kan för LightScribe". Jag ringde tillbaka och gav med ett rep som sedan tog mitt telefonnummer och ungefär en timme senare välbekant Albert kallas. Han förklarade att det inte fanns någon LightScribe och att det kan ha berott på en "master image fråga" som jag personligen inte tror. Jag gick över några fler objekt med honom som hur man acces BIOS (F2 på POST), eventuella andra funktioner / discrepencies saknas eller felaktigt rapporterade (som han hade ingen), vilken typ av skärm den bärbara datorn har (jag spekulerade IPS, men han hade ingen aning), och om direkt Messenger skulle förbättras (Han uppgav att det är ett känt problem med Outlook som höll på att lösas, men inga ytterligare funktioner skulle läggs till hans kännedom).

Garantin är en global garanti i två år och Albert konstaterade att jag kan ha en möjlighet att få ett extra år, men det är i allmänhet genom dem (om man köper direkt genom ASUS) eller med återförsäljare.

Asus G1 vs Asus G2


Eftersom syster systemet, G2, går rivaliserande chip tillverkare ATI: s (numera AMD) X1700 GPU jämförelser är oundvikliga. Så här är mina två cent: Du kan vänta på G2 att komma ut, men om alla rapporter ska genomsyra kan du se en föreställning kant på G1 på grund av dess något mer kraftfull Nvidia 7700 GPU. Den head to head har ännu inte kommit, men G1 har gett en stark utveckling först.

Fördelar

  • En av de bästa spel bärbara datorer i den här skärmen / kroppsstorlek
  • Elegant, stabil konstruktion
  • Unika, häftiga funktioner
  • 2 års global garanti
  • Uppgradera berättigande till Vista
  • $ 1799 är ett överkomligt pris för en gaming laptop

Nackdelar

  • XP Media Center istället XP Pro
  • OLED kan vara svårt att anpassa
  • Några alternativ med direkt blixt
  • Lätt Lätt läckage
  • Bloatware
  • Ingen ExpressCard kortplats
  • LCD kan vingla när skakas

Slutsats

Denna laptop är alla spel, inifrån och ut. Utseendet är blank och fast medan resultatet är beundransvärd. Priset är rätt för funktioner, och ger dig den typ av system som krävs för gamer-on-the-go. Den bärbara datorn träffar märket för spelentusiaster kan puristiska föredra en mer kraftfull 17 tum eller större modell och de väntar på en DirectX 10 bärbar dator skulle bara gå på genom.



Translated from www.notebookreview.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar