lördag 8 juli 2006

Gateway M285 Cabriolet Tablet PC Review (pics, specifikationer)

Gateway M285 Cabriolet Tablet PC Review (pics, specifikationer)
av ViPaDawG - 2006/07/08

av Jaffer Hasnain

Översikt och introduktion

Gateway M285-E är efterföljaren till Gateway tidigare modell, M275 , och är också känd som CX210 om du köper den bärbara datorn via Gateway Home hemsida. Gateway övriga leverantörer platser kallar detta M-serien laptop, även tuffa det finns mycket få skillnader mellan dem, främst i de olika uppgraderingsalternativ som finns. Denna laptop ser exakt samma som den tidigare generationen M275, men det har varit fräsch med den nya Core Duo-arkitektur och här uppdateringen ger en betydande uppgradering av prestanda som syns i hela olika applikationer. Denna tablett ger tydligt en bärbar dator som i huvudsak är en bärbar dator, men ger också tabletten funktionalitet utan att förringa den samlade bärbara erfarenhet.


Gateway M285 Tablet PC konvertibla bärbara ( se stor bild )

Konfiguration av M285 omprövas:

  • Intel Core Duo T2600 2,16 GHz processor
  • 14,0 "WXGA TFT aktiv matris skärm
  • 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2-512MB moduler)
  • 80GB 7200rpm hårddisk
  • 64MB ATI Mobility Radeon X1400 GPU
  • 8x Multi-format Dual Layer DVD-brännare
  • 7 i 1 Media Card Reader
  • Bluetooth
  • 802,11 a / b / g trådlöst
  • Integrerat Intel 10/100/1000 Ethernet
  • Ett Type II PC-kortplats
  • 12 Cell Extended Battery
  • Product Page

Skäl för att köpa och köpprocessen

Jag har nyligen erbjöds tillträde till Virginia Techs civilingenjörsprogram, och var ganska glada att gå, och möjligheten att köpa en söt nya ThinkPad var allt som var på mig. Tyvärr hade jag kommit att upptäcka att Virgina Tech s krav på en bärbar dator för att skriva in klassen skulle vara en Tablet PC Convertible Notebook. Detta dämpade mina förhoppningar vissa, eftersom det vid den tiden erbjöd mycket få leverantörer en Tablet PC som hade en särskild GPU. Lyckligtvis hade VT smidda flera samarbeten med tillverkare (Gateway, Fujitsu, Toshiba och HP) som tillät oss att ha betydande rabatter på annars dyr utrustning. Av dessa tillverkare hade jag beslutat att gå med Gateway, eftersom det vid tiden för mitt köp, var de de enda som hade en särskild GPU samtidigt bär de nyare marker Core Duo. Jag kunde ha väntat på Tecra M7, som också bär både Core Duo och en särskild GPU, men jag är ganska otålig, och det slutar upp att GPU medföljer M7 är en arbetsstation kort, i motsats till ett grafikkort, som kan påverka prestandan. Jag beställde genom Virginia Techs Computer upphandling plan och 2 veckor senare hade jag det.

Bygg och Design


Gateway M285 konvertibel Tablet PC i notebook-läge ( se stor bild )

Detta är en Tablet PC Cabriolet, vilket i princip innebär att detta är en vanlig bärbar dator som kan omvandlas till en tablett, så det kan användas både som tablett och en vanlig bärbar dator. Det finns flera fördelar och nackdelar med detta. Den viktigaste nackdelen för många är det faktum att skärmen är ansluten till resten av den bärbara datorn genom att vanligtvis ett gångjärn och därmed denna enda gångjärn måste vara ganska robust för att klara vardagen i den ständiga växling mellan lägena. Gateway gjorde ett utmärkt jobb på att skapa denna gångjärn. Även visuellt är det kanske inte ser så tålig, är det tvärtom. Det känns mycket solid och jag inte har någon rädsla för eventuellt skada eller bryta av skärmen när jag växlar mellan lägena. Handlovsstödet är också ganska hård, i den meningen att de inte böjer alls, även med tanke på att modulfacket är under rätt handledsstödet och i många andra bärbara datorer finns det en flex närvarande. Sammantaget anser bärbara välbyggd och upp till uppgiften av missbruket som kan upplevas av denna laptop, både i regelbundna och tablet-läge.


Gateway M285 stängt lock vy ( se stor bild )


Vy underifrån av Gateway M285 ( se stor bild )

Skärm


Gateway M285 skärm i användning som en Tablet PC ( se stor bild )

Skärmen för denna laptop är mycket viktigt, eftersom inte bara tjänar det som den huvudsakliga sättet att visa vad datorn behöver visa, men också att det måste hålla upp till pennan och se till att det inte är smidig som skulle försämra från pennan och pad känsla av en tablett skärm när du använder pennan för att skriva på den. När det gäller skärmen är berörda, är denna 14 "skärm mycket trevligt. Har en halvblank omslag, vilket ger utmärkt sikt, och ljusstyrkan är mycket justerbar, och jag befinner mig hålla den på den lägsta inställningen eftersom jag gillar att spara på batteriet (som senare kommer du att få reda på jag verkligen inte behöver). Skärmen har ingen flex och när man trycker på skärmen, inte ger några ringar. Detta kan tillskrivas det faktum att denna skärm är tillverkad annorlunda eftersom det har att anpassa sig till behovet av att hålla upp till kraven på en tablett skärm.

Det enda klagomålet skulle jag ha med den här skärmen är att den har lite kornig utseende till allt den visar. Jag dök i en DVD och medan du tittar på det, jag har märkt en betydande kornig utseende, som jag försökte att ta bort genom att justera olika inställningar både i den medföljande DVD-sviten, liksom ATI Catalyst Control Center drivrutinspaket som medföljer min ATI Mobility Radeon X1400 kort. När du tittar på en svart skärm, det finns mycket lite ljus läckage och bakgrundsbelysningen på skärmen är mycket jämn. Sammantaget är skärmen ganska trevligt, men är kornighet något som de som föredrar kristallklar kvalitet kanske vill titta på längre, och möjligen titta någon annanstans när vi letar efter en Tablet PC.

Högtalare

Högtalarna är förmodligen bättre än andra bärbara högtalare, och medan de är inte fantastiskt, kan de lätt fylla ett litet rum med ljud. De är placerade på den främre kanten av den bärbara datorn, och om på knät, kommer de troligen att blockeras, vilket avsevärt minskar bullret. Hörlursuttaget ligger också i fronten, och om spetsen på hörlurskontakten är lite lång, kan det vara lite obehagligt eftersom det kan vara petade dyrbara område. Så skulle en fin uppsättning hörlurar behövas för en audiofil, men högtalarna är lätt upp till uppgiften för tillfällig lyssna på musik och internet ljud.

Processor och prestanda

Intel T2600 w / Dual 2,16 GHz kärnor är mycket imponerande prestanda. Ända sedan jag har använt det, har det varit blixtsnabb i prestanda, med nästan ingen fördröjning när man växlar mellan dokument eller öppna program, och inte en gång har det även varit en viss fördröjning. Detta är ganska häpnadsväckande med tanke på att jag valde att få långsammare 533MHz minne och inte dra nytta av den snabbare 667 FSB att processorn har. Detta är definitivt ett proffs på datorn, eftersom den visar kraften att göra flera uppgifter utan några tecken på stam.

Ju snabbare 7200rpm hårddisk kan också förtjänar lite kredit, eftersom detta tillhandahåller många av de saker jag behöver förr, vilket eliminerar en flaskhals som kan finnas hade jag valt att gå med långsammare 5400rpm hårddisk. Jag är inte säker på hur mycket av ett avlopp desto snabbare HD är på batteritiden, måste det inte vara så mycket, som jag fortfarande kan hantera flera timmar på 12 cells batteri. Även när jag skriver denna översyn, jag har 9 olika fönster öppna, både Firefox och Internet Explorer, liksom Microsoft Word, och den här datorn inte missa ett beat. Det nästan aldrig upplevelser släpar, och det är definitivt en positiv egenskap för den här datorn. Jag har kört också Unreal Tournament 2004, och den lätt kan köras på de högre inställningarna och det är noll fördröjning. Inte så illa för en bärbar dator och en tablett på det! Multi-tasking är en snoozefest för den här datorn eftersom det kan så lätt växla från ett program och fönster till ett annat som du inte skulle märka alls att du gör något annat.

Riktmärken

Dessa riktmärken kördes i en normal Tablet PC miljö, vilket innebär att alla de speciella tablett processer igång, vilket möjliggör mer av en "verklig" poäng och prestanda som inte är högre på grund av brist av processer eftersom de flesta av dem har stängts av användaren, så tekniskt dessa poäng kan vara högre om fler processer avstängd.

PCMark05

Här är hur M285 staplade upp i PCMark05 resultat mot andra bärbara datorer. Detta resultat anser systemets prestanda som helhet (processor, grafikkort, hårddisk).

Notebook PCMark05 Score
Gateway M285-E (2,16 GHz Core Duo) 3.944 PCMarks
Fujitsu N6410 (1,66 GHz Core Duo) 3.487 PCMarks
Alienware M7700 (AMD Athlon FX-60) 5.597 PCMarks
Sony Vaio SZ-110B i SPEED-läge (med Nvidia GeForce Go 7400) 3.637 PCMarks
Dell Inspiron E1405 (1,66 GHz Intel T2300) 2.879 PCMarks
Asus V6J (1,86 GHz Core Duo T2400) 3.646 PCMarks
Toshiba Satellite M70 (Pentium M 1,86 GHz) 1.877 PCMarks

Super Pi

Här är resultaten för att beräkna Pi till 2-miljoner siffrorna i precision

Notebook

Tid

Gateway M285-E (2,16 GHz Core Duo)

1m 12s

Compaq Presario V3000z (1.6GHz Turion64 X2)

1m 57s

Gateway M255 (2,0 GHz Core Duo)

1m 15s

Lenovo Z61m (2,0 GHz Core Duo)

1m 16s

IBM ThinkPad T43 (1,86 GHz Pentium M)

1m 45s

IBM ThinkPad Z60m (2,0 GHz Pentium M)

1m 36s

Fujitsu LifeBook N3510 (1,73 GHz Pentium M)

1m 48s

Dell Inspiron 6000D (1,6 GHz Pentium M)

1m 52s

Dell Inspiron 600m (1,6 GHz Pentium M)

2m 10s

HP Pavilion DV4000 (1,86 GHz Pentium M)

1m 39s

Asus V6Va (Pentium M 1,86 GHz)

1m 46s

Lenovo ThinkPad T60 (2,0 GHz Core Duo)

1m 18s

3DMark05

Detta riktmärke jämför i första hand prestanda grafiska delsystemet.

Notebook

3DMark 05 resultat

Gateway M285-E (2,16 GHz Core Duo, ATI Mobility Radeon X1400)

1.945 3D Marks

Averatec AV2150-EH1 (AMD Turion 64 1.6GHz, ATI Xpress 200M)

442 3D Marks

Gateway M255 (2,0 GHz Core Duo, Intel GMA 950 grafik)

523 3D Marks

Alienware M7700 (AMD Athlon FX-60 nVidia GeForce Go7800 GTX)

7.078 3DMarks

Dell Inspiron E1705 (2,0 GHz Intel T2500, ATI X1400)

1.791 3D Marks

Asus V6Va (2,13 GHz Pentium M, ATI Radeon Mobility X700 128 MB)

2.530 3D Marks

Fujitsu n6410 (1,66 GHz Core Duo, ATI X1400 128MB)

2.273 3DMarks

Dell XPS M1210 (2,16 GHz Core Duo, nVidia Go 7400 256MB)

2.090 3D Marks

Acer Travel Mate 8204WLMi (2,0 GHz Core Duo, ATI X1600 256MB)

4.157 3DMarks

HDTune hårddisk Resultat


( se stor bild )

Värme och buller

Detta är min första bärbara dator, men även fortfarande, jag har använt flera bärbara datorer över mitt liv, och när man jämför dem, denna man inte köra så hett som man skulle tro. Den bärbara datorn producerar definitivt värme, och när i knät, kan du definitivt känna det, men det är ingenting som skulle orsaka några fysiska skador, eller för obekväm, även om det har varit i ditt knä i timmar. De palmrests får också lite varm, men att värmen kan också tillskrivas det faktum att dina handleder har varit där för en avsevärd tid.

Fläktarna på denna maskin fungerar mycket bra, och inte ständigt kör ut i vissa andra bärbara datorer. De kommer på här och där, och är på en kort stund innan de stänger. Detta är ganska häpnadsväckande med tanke på att detta är igång komponenter som är vid högre hastigheter, vilket resulterar i mer värme som produceras. Även när den skapar fläktarna lite buller, och inte förringa den bärbara datorn med erfarenhet. Den enda bullerfrågan jag har, är mängden brus hårddisken gör. Det är en riktigt högfrekventa väsande, som när det inte finns någon buller runt omkring dig, kan få extremt irriterande. Jag kommer att kontakta gateway för att se om enheten kan vara defekt, men jag tror att detta bara har att göra med 7200rpm hastighet enheten snarare än fel.

Tangentbord och pekplatta


Gateway M285 tangentbord och pekplatta ( se stor bild )

Tangentbordet för den här datorn är utmärkt. Under mitt sökande efter en latptop och därefter tablett, jag kom över flera olika tangentbord, och alla som olika feedback och olika svar och tjocklek, men jag hittade denna laptop tangentbord är över genomsnittet och jag definitivt älskar det. Svaret och känslan av tangentbordet är bra, och tangenttryckningshistoriken är även oavsett vilken del av knappen trycks. Detta kan inte sägas om vissa andra tangentbord. Pekplattan är också i ett bra läge. Det blir inte i vägen för mina handflator och jag inte råkar slå den medan jag skriver. Detta är definitivt ganska en fördel eftersom det inte är ett alternativ att stänga av pekplattan när du skriver. Detta kommer att visa sig vara mycket användbart när man gör uppsatser i skolan, där jag kommer att skriva under en längre tid.

Ingång och-utgång

Det finns en uppsjö av portar tillgängliga på denna laptop, och betydligt mer än andra jämförbara konvertibler Tablet PC med liknande specifikationer. Längs vänstra sidan av datorn är där du hittar de vanligaste hamnarna efter den genomsnittlige användaren. Express, Firewire, 3 USB 2.0-portar, 10/100/1000 Ethernet-port, VGA-utgång, Gateway Portreplikatorkontaktens och AC Ström Port. Det finns inga hamnar längs ryggen, och de enda kontakterna i fronten är att ansluta en extern mikrofon, hörlurar samt en 7-i-1 Media Card Reader. På höger sida kan man hitta modulfacket, vilket kan inrymma olika enheter, samt den modulära batteri, vilket ger ett extra batteri till systemet för ännu mer batteritid. Det finns också en ventil, liksom Kensington säkerhetslås och RJ-11 jack för modemet.


Gateway M285 framsidan vyn ( se stor bild )


Gateway M285 vänster sidan ( se stor bild )


Gateway M285 höger sida ( se stor bild )


Gateway M285 baksidan vyn ( se stor bild )

En av de små gnäller jag har med detta system är det faktum att alla tre USB-portar finns på vänster sida, och det är lite irriterande, för om jag skulle behöva använda en mus, skulle jag ha det köra från vänster till höger, som jag föredrar att använda musen på höger sida av tangentbordet. Annat än det, skulle den enda andra saknade hamn någon har ett klagomål om skulle vara S-Video, men som kan lösas med hjälp av tillval fäste portreplikator att Gateway säljer. Men när man tittar på denna tablett jämförelsevis, de många portarna på maskinen gör det ganska konkurrenskraftig bland sina kamrater.

Trådlös

Den här datorn har Intels PRO / trådlös 3945ABG trådlös kort. Antennen är skickligt fast genom skärmen av tabletten, för att åstadkomma en mera tydlig och starkare koppling till den trådlösa verkningspunkten. Från vad jag har sett, detta fungerar ganska bra. Jag har varit i hela mitt hus och min router, som ligger i min övervåningen sovrum, ger mig en utmärkt anslutning oavsett om jag är 5 meter bort, eller jag är i hörnet av källaren, där jag inte även få service på min mobiltelefon. Jag valde också att få möjlighet att Bluetooth på datorn, eftersom min skrivare (HP Photosmart 8250) är Bluetooth, och det gör att jag kan ansluta till den via Bluetooth, vilket ger mig möjlighet att eliminera tråd röran i mitt studentrum medan jag är i skolan. Det finns ingen port för handdatorer och smartphones, men inte många av dessa handdatorer har Bluetooth, så att de kan synkronisera upp på så sätt.

Batterilivslängd

En av de saker som jag var mest orolig när jag väljer att köpa en bärbar dator, var hur batteritiden skulle bli, eftersom det inte fanns några definitiva recensioner för detta eller någon annan nuvarande generationen Tablet PC. Även om det fanns flera tester för andra vanliga bärbara datorer som ett tekniskt kunna jämföra dem med, det var mer av en äpplen med apelsiner jämförelsen och därmed var tveksam i bästa fall. Men denna gateway inte svika. Jag valde att uppgradera batteriet till den extra 12-cell, vilket skulle ge mer batteritid på bekostnad av mer utrymme tas upp, men jag inte emot denna mindre offer eftersom jag inte vill hamna utan en bärbar dator på grund av en batteri som inte kunde hålla sig borta från ett skrivbord för mindre än ett par timmar. Detta 12-cell varar nästan 5 timmar under normal användning w / trådlöst på och internetsökning, med 40% tabletten användning. När är snåla, och låg ljusstyrka och inte trådlös, kan den bärbara datorn slå nästan 8 och en halv timme. Detta är helt fantastiskt och definitivt förvånar mig eftersom jag inte hade förväntat mig batteritid här trevligt. Senare kan jag välja att få extra modulfacksbatteri, vilket ger mig 50% mer batteritid, eftersom det är en 6-cells batteri, utöver de 12 cell jag har för närvarande.

Operativsystem och programvara

Denna Gateway kom med Microsoft Windows XP Tablet PC Edition 2005 förinstallerat på den. Denna tablett version av Windows XP ger några viktiga program Tablet PC att man inte skulle hitta på andra varianter av Windows XP. Gateway innehåller skivan Operating System, samt en annan disk som innehåller program och drivrutiner till de olika enheter som påträffades på den bärbara datorn. För att återställa datorn om något skulle hända med det, skulle du behöva trycka på F11 under uppstart, och det kommer att ta dig till Gateways återhämtning ansökan. Därifrån använder programmet återställa partition på HD, liksom skivorna för att återställa den ursprungliga bilden som kom på den bärbara datorn. Överraskande, det var inte mycket bloatware medföljer datorn, men hamnade jag avinstallerar Symantecs klient Internet Security, som jag inte vill ha ett säkerhetsprogram hogging upp en stor del av min systemets värdefulla resurser, och istället installerade alternativ AV-program som suger inte upp så mycket RAM. Bortsett från att det var inte mycket annat annat avinstallera att jag gjorde. Jag avinstallera Intels PRO / Trådlös programvara, och oavsiktligt även avinstallerat drivrutinerna sig för den integrerade nätverkskort, så jag försökte installera, men det ombedd att lämna en källa där Windows kunde få drivrutinerna från, så jag in Program och drivrutiner disk medföljer datorn, och inom några sekunder var jag igång igen på internet, förutom nu fanns det ingen Intel programvara som körs och hogging mer värdefulla resurser.

Ingår också var olika programvaror från Microsoft, som jag antar finns på flera andra Tablet PC är som det är Tablet PC särskild programvara. En sak som jag märkte var att det fanns ingen penna kompatibilitet med Firefox. I de flesta av Microsofts program, där du kan mata in något med tangentbordet, en liten knapp också kommer upp så att du istället kan skriva det med en penna, men när du använder Firefox, noterade jag att denna lilla ikonen inte dyka upp, och alltså tvingar dig att använda Microsoft Internet Explorer, som inte är alltför mycket av ett besvär för mig, förutom att jag förlorar den inbyggda RSS-flöden för vissa platser jag besöker. Detta är dock mer direkt ett program problemet snarare än hårdvara, och därmed kan tas upp i senare versioner.

KUNDSUPPORT

Kundtjänst var en annan av mina farhågor när jag beslutar om mitt köp, men jag har läst några av de olika erfarenheter av flera användare i Tablet PC forum, och det var mycket positivt. Jag har själv ännu inte haft behovet av att ringa teknisk support, och förhoppningsvis det behovet inte kommer att uppstå. Jag anser mig vara en ganska avancerad användare, och jag kan fixa många problem själv. Jag kommer definitivt att uppdatera översyn om det behövs, om jag skulle stöta på några problem från kundtjänst. Den enda "utredning" som jag kan tala för, är det faktum att mitt namn stavades fel på min orderbekräftelse, så jag skickade ett mail till teknisk support, och lyckligtvis var problemet löst inom loppet av några timmar, och det är inte så illa. Den förvalda garanti medföljer systemet är 1 år, men genom Virginia Tech rabatten, detta uppgraderas till 3 år, med oavsiktlig skada Protection, som ger mig reparera oavsett vilken typ av skada den bärbara datorn kan ådra, och detta var viktigt eftersom detta är en Tablet PC, och med skärmen vilar på ett gångjärn, var jag lite mer ingående att få reda på vilken typ av garanti för att få, som skulle täcka eventuella skador som kan uppstå från de olika missbruk av college livet.

Tablet Attribut

Som en tablett, det finns flera olika saker som den här datorn behöver kunna göra. Den huvudsakliga funktionen för en tablett är pennan och Pad funktionalitet på skärmen, och även om man inte kan inse det, är känslan av tabletten, liksom hur väl pennan svarar på olika ingångar kritisk för dem som försöker återskapa en naturlig känsla av penna på papper. Gateway ganska inte bra på att återskapa denna känsla, men jag tror inte att det är lika bra som några av de andra bärbara datorer på marknaden. Pennan måste definitivt kalibreras första gången, och därefter måste den kalibreras varje gång vyn på skärmen ändras från liggande till stående och vice versa. För att kalibrera den, måste du gå till pennan och Inställningar för Tablet-knapp i Aktivitetsfältet, valde att kalibrera och träffa mitten av hårkorset som visas i de fyra hörnen av skärmen, allt som allt, tar processen ungefär 15 -20 sekunder och ger en mer exakt penna när du går att skriva på skärmen. Ju mer exakt du markerar mitten av hårkorset är mer exakt pennan på tabletten. När man vänjer sig vid känslan av pennan på skärmen, det faktiskt blir lättare att skriva, och när du vänja sig vid att skärmen kommer att ha några fläckar på den från när handflatan träffar det, kommer du skriva ännu mer bekvämt. Skärmen har också flera knappar längst ned i den, så när du är i tablet-läge, kan du enkelt komma åt några viktiga funktioner genom t.ex Aktivitetshanteraren och Windows Journal, som öppnar ett dokument med linjerat papper så det ser som om du tar anteckningar på en ändlös mängd (ja, lika stor som din hårddisk) för anteckningar som du kan spara och komma åt vid varje tidpunkt. Pennan hålls i en liten liten depå och är lättillgängligt. Sammantaget arbetar tabletten funktionalitet väl emellertid inte det inte riktigt leverera känslan av att skriva penna på papper, men när van vid det, tror jag inte att det kommer att bli för mycket av ett betydande problem. En nyligen uppdatering förarna gör pennan känns mycket mer bekväm och smidig när du använder den, och avsevärt förbättrar prestanda pennan på skärmen.

Slutsats

Efter att ha tillbringat en tid på denna laptop, och sätta upp saker precis som jag gillar dem, jag tror totalt sett, det är ett bra köp. Föreställningen är top notch, och kvaliteten är också förvånansvärt bra. Det finns få saker som är fel med den bärbara datorn, men av någon de få saker kan vara vad som slutligen kan besluta om huruvida de vill köpa den. Storlek är en av de viktigaste frågorna för en del, och det är definitivt något som måste bestämmas när man väljer denna laptop. Detta är en 14 "skärm, och på så sätt ger en hel del vikt till vad du kan bära detta i. Med extra 12-cells batteri, lägger det ännu mer i vikt, och skjuter ut i botten, vilket kan vara något som vissa användare kanske inte vill. Men detta är för mig en liten uppoffring som i gengäld jag får fantastiska batteritid. Sammanfattningsvis skulle jag definitivt rekommendera denna laptop till alla som är ute efter en ersättare för en stationär, men ändå behålla all funktionalitet av en bärbar dator, samt ha den extra funktionaliteten hos en tablett för vad de kan behöva det för (i mitt fall, VT: s Engineering Program).

Fördelar

  • Stora multi-tasking Capabilities
  • Ganska kraftfull GPU i en Tablet
  • Trevlig tangentbord
  • Utmärkt batteritid
  • Stabil konstruktion
  • Modular Bay

Nackdelar

  • Något kornig skärm
  • Tung
  • Ingen S-video eller DVI-utgång

Gateway M285 Product Page

http://www.gateway.com/products/gconfig/proddetails.asp?seg=ed&system_id=m285ebp



Translated from www.notebookreview.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar