onsdag 28 juni 2006

Sager 5760 Review (pics, specifikationer)

Sager 5760 Review (pics, specifikationer)
av Kilim - 2006/06/28

av Mannix Castro

Översikt och introduktion

Sager har släppt lös sin senaste 17 "widescreen notebook stationär dator som kallas Sager 5760. Det har den senaste Intel Core Duo (Yonah) processor, förmåga att hålla upp till 4 GB RAM och den kraftfulla nVidia go7900GTX med 256 MB minne. Det är praktiskt taget uppgraderad version av Sager 5720. Detta är en annan stor maskin som Sager har släppt som skulle göra alla spelare väldigt glad på grund av sin makt under huven och skönheten i dess eleganta design.

Sager 5760 ( Visa stor bild )

Säger 5760 specifikationer över som:

OS

Microsoft Windows XP MCE 2005

Processor

Intel Core Duo T2500 2,0 GHz processor (Yonah / 2 MB L2-cache / 677 FSB)

Core Logic

Intel 945PM chipset + ICH7M

Minne

2048 MB DDR2 (667 MHz) Minne (1024 MB X 2) (Max RAM 4GB)

Bios

4MB Flash ROM BIOS

Hard Drive

100 GB Hitachi hårddisk (7200 RPM) SATA

Kortläsare

Inbyggd 4-i-1 kortläsare (MS / MSPRO / SD / MMC)

Visa

17 "(16:10) WSXGA + (1680x1050) Glare (Glossy) Typ Visa

Grafikkort

NVIDIA GeForce Go 7900 GTX 256MB GDDR3

Modular Bay

8X DVD R / RW / 4X + Dual Layer / 5x DVD-RAM / CD-RW Multi Drive (Pioneer DVR-K16)

Ljudsystem

Inbyggd 8ch Azalia Sound System (med 8 extern utgång för högtalare utan Ext. Dekoder)

Frontpanel LJUD DJ CD-spelare med MP3-stöd

S / PDIF Digital utgång

SRS WOW stöd

1 Inbyggd mikrofon

2 inbyggda högtalare

PCMCIA Slot

1 Express Card 54 kortplats

Pekdon

Integrerad pekplatta med 4 vägs scrollknapp

Tangentbord

Full storlek tangentbord med numeriskt knappsats

Windows 95 2 Snabbtangenter

Integrerat med snabbtangenter för LCD-ljusstyrka, Suspend, Panel / CRT Skärm

Gränssnitt

1x Infraröd kommunikation, FIR, SIR och ASK kompatibel

1x DVI-port

4x USB 2.0-portar

4x multifunktionella ljudutgångar

1x 16C550 Kompatibel serieport

1x RJ-45 LAN (10/100/1000Mbps)

1x RJ-11 Modem

1x IEEE 1394a Fire Wire

1x S-video TV-utgång

1x TV-IN-port (kräver tillvalet TV-tuner modul ingår ej)

Power System

1 litiumjonbatteri (8Cell)

Full Range automatisk växling 100V/240V AC-adapter

Power Management

System Management Mode (SMM)

Suspend to HDD / DRAM

Alla funktioner i SMI Power Management, Doze, sova, Suspend / Resume-läge

Alternativ ingår

Intel 3945ABG 802.11a/b/g Wireless LAN Mini-EPCI-gränssnitt

Inbyggd Bluetooth-modul

Inbyggd digital videokamera, 1,3 MP

Fysisk Karaktäristik

8.35LBs Med batteri

15,6 "(B) x 11,5" (D) x 1 "~ 1,8" (H)

Garanti

Livstids avgiftsfri teknisk support

2-års begränsad på platsen förlängd garanti och helpdesk (3 år totalt)

3-års oavsiktlig skada Protection (ADP) för hela systemet

Totalkostnad

$ 2981,99

Skäl för att köpa:

Huvudsakliga användningen av denna laptop är för spel och även att underhålla mig själv genom att försöka lära Photoshop och andra aktiviteter jag kan använda min laptop för medan jag är på jobbet. Så jag bestämde att efter ett år lång forskning om vad laptop för att köpa som min mycket 1: a köpa Sager 5760. Jag har checkat ut Alienware M7700, Dell XPS M170 & M1710 och olika andra bärbara datorer innan du köper min slutliga beslut. Jag har lärt mig en hel del på min forskning och även fick reda på att Sager faktiskt bara är omdöpta Clevo talet. Jag märkte även att många "boutiquer" få sina bärbara datorer från respektive ODM (eller är det OEM) och bara döpa om det sedan lägga allt anpassning och klistermärke priset för samma maskin. Jag hittade Sager är att vara bäst i värde och prestanda och varför jag valde att få en Sager i slutet.

Den Clevo M570U (aka Sager 5760) hade allt jag letade efter i en spelautomat. Bärbar, elegant ser och kan ta på de senaste spelen som finns tillgängliga. Det bästa med det är att jag bara fick reda på 5760 är uppgraderas till Intel Core Duo 2 (Merom) CPU utan att ens behöva en BIOS , bara en enkel byte av processorerna när Merom blir tillgänglig. En annan stor uppgradering planen är tillgängligheten för nVidia Go 7900GTX 512MB som planeras att släppas redan i detta juli för 5760 !

Var och hur Inköpt:

5760 i förpackningar ( se stor bild ) 5760 förpackningar öppnas ( se stor bild )

5760 inslaget och gratis laptop väska ( se stor bild ) 5760 packas med tillbehör ( se stor bild )

Slutligen beslutat att köpa Sager 5760 från DiscountLaptops.com , som har varit till stor hjälp under månaden innan faktiskt köpa det från dem. Det var den bästa platsen för mina behov som PCTorque.com just stängt butiken innan lanseringen av 5760. DiscountLaptops.com var min 2: a val som de har också konkurrenskraftiga priser som PCT och har också en utökad garanti och oavsiktlig skada policy som jag behövde. Jag har en 3 år. gamla son hemma och jag kände personligen att den extra kostnaden för 3 år utökad garanti och 3 år ADP är en förutsättning för denna dyr investering.

Bygga & Design:

5760 framifrån i ljuset. ( se stor bild ) 5760 framifrån i mörkret. ( se stor bild )

Den Sager 5760 ser mycket vacker för en stationär dator bärbar dator. Det känns robust nog och inte känner att det kommer att falla sönder när som helst snart i hanteringen av denna. Det har en märkbar flex på handledsstödet, vilket troligen beror på den optiska enheten under den, men är inte märkbar nog när du faktiskt använder den bärbara datorn. Det finns också en liten flex i mitten av skärmen om du försöker vrida den. Detta beror förmodligen på att ha en 17 "widescreen och bara två gångjärn i varje ände. En 3: e gångjärn i mitten kan vara bättre men allt verkar hålla tillräckligt bra på plats och skärmen inte visar någon slitage efter att jag gjorde min test på den. Det fanns inga ringar på skärmen när jag försökte trycka in locket och ingen överdriven vinglar när skärmen sköts på när skärmen är uppe. Toppen av LCD-skärmen ser ut som det är gjort av någon typ av metall, medan resten av 5760 ser ut som det är gjort av någon kvalitet plast.

Eftersom detta är min allra 1: a laptop som jag någonsin har använt, jag på något sätt anser inte det som tungt alls. Jag naturligtvis släpa det från min lägenhet för att arbeta i min ryggsäck så det var inga problem för mig bära runt. Det var också inga problem bär det runt min lägenhet när jag testade den trådlösa anslutningen.

Skärm:

5760 LCD-skärm i ljuset. ( se stor bild ) 5760 LCD-skärm i mörker. ( se stor bild )

Den mycket 1: a gången jag faktiskt tittade på 17 "WSXGA + (1680x1050) widescreen glänsande skärm av 5760, blev jag förvånad av dess skönhet. Det är bar ingen, en av de bästa LCD-skärmen jag någonsin sett. Alla på arbete som har checkat ut min laptop alla säger hur vackra och bra det är. Du kan enkelt ändra ljusstyrkan på skärmen med de ytterligare funktionstangenten (fn) på tangentbordet. Jag valde WSXGA + upplösning som motsätter sig att den större WUXGA + som jag var rädd prestanda minskar i spel med högre upplösning och även texten är för liten för visning för andra ändamål. Jag har redan ett 19 "WXGA + LCD-skärm hemma och jag kan lätt säga att jag är mycket nöjd med den resolution jag valde.

Det enda som irriterar mig om skärmen är när vissa damm lägger sig på den. Eftersom det är en blank skärm, kanske du märker det på skärmen ibland. Jag föreslår starkt att få en mikrofiberduk så att du kan torka skärmen när det är något där som stör dig.

En extra bonus är den inbyggda 1,3 megapixel webbkamera som är monterad på den övre mitten sida av LCD-skärmen. Linsen är liten nog att du eller andra människor runt omkring dig kanske inte ens märker det ibland.

1,3 megapixel webbkamera.

Talare:

Den externa högtalare på 5760 producerar några anständiga ljud med den inbyggda ljud. Det är inte den mest högljudda men det gör jobbet. Det är också roligt att höra ljud som produceras av 5760 med Sony h.ear Sport Hörlurar MDR-J11G som jag använde.

Processor och prestanda:

Den Sager 5760 är den bästa och snabbaste dator jag någonsin har ägt. Det märks hur snabbt den hanterar vad ges till den av hastigheten på installationer och ladda upp program jag har lagt i den. De spel jag har spelat hittills med det har varit bra på en så hög inställning som jag aldrig har kunnat göra tidigare. Detta är definitivt möjligt med Intel Dual-Core CPU och den senaste NVIDIA go7900GTX grafikkort.

Jag blev ännu mer förvånad när jag hittade en Hotfix för att öka prestandan hos Dual-Core maskiner genom ett inlägg från Gophn i Sager forum här. För att ta reda på om snabbkorrigeringen verkligen fungerar, jag gjorde 2 uppsättningar benchmark tester för systemet och i spel.

Min snabb slutsats på detta är att snabbkorrigeringen hjälper öka prestandan av min 5760. Den ökade prestandan är minimal men vissa kan gillar extra kick som de kan lägga till sina system.

Prestanda:

Jag har gjort mitt bästa för att göra de riktmärken som liknar varandra som möjligt. Som jag sade ovan, har jag gjort två kompletta riktmärken för min 5760, en utan Hotfix och en med Hotfix ingår. Jag kommer också att notera på varje benchmark-test inga kommentarer till den specifika test.

Notera:

Varje riktmärke gjordes två gånger per test.

Den 1: a testet gjordes före den installerade snabbkorrigeringen och därmed märkt "Pre-Hotfix".

Den 2: a testet utfördes När snabbkorrigeringen har installerats och därmed märkt "Post-Hotfix".

System Riktmärken

Super Pi Resultat:

5760 Super Pi resultat före Hotfix ( Visa större bild ) 5760 Super Pi resultat efter Hotfix ( Visa större bild )

3DMark05

5760 3DMark05 före Hotfix 5760 ( se stor bild ) 3DMark05 efter Hotfix ( Visa större bild )

3DMark06

5760 3DMark06 före Hotfix ( Visa större bild ) 5760 3DMark06 efter Hotfix ( Visa större bild )

PCMark05

5760 PCMark05 före Hotfix ( Visa större bild ) 5760 PCMark05 efter Hotfix ( Visa större bild )

HD Tune:

5760 HD Tune Pre-Hotfix ( Visa större bild ) 5760 HD Tune Post-Hotfix ( Visa större bild )

Det är lätt att se hur stark denna 5760 är med systemet riktmärken som används ovan. Snabbkorrigeringen installerade definitivt visar en liten ökning i prestanda som en brunn. Själv märker att jag kan starta upp min laptop snabbare efter att jag har installerat snabbkorrigeringen. Med eller utan Hotfix installerat är det lätt en bra tävling för de mest aktuella tillgängliga bärbara datorer vid denna tid.

Game Riktmärken

Endast den genomsnittliga FPS visas för varje spel riktmärke.

FEAR:

Inställningar: CPU och videoalternativ som ursprungligen vid max.

Upplösning och AA-inställningar justerades sedan per test med inbyggda benchmark verktyg.

Den högsta upplösningen av 1680x1050 blev möjligt genom att ändra inställningarna på C: Documents and SettingsAll UsersDocumentsMonolith ProductionsFEARsettings.cfg filen som anges i WideScreenGamingForum.com .

5760 FEAR riktmärken ( se stor bild )

Oblivion:

Inställningar: Innan du kör spelet, jag åt de out-of-spelalternativ.

Jag använde standard Medium, Hög och Ultra inställningar initialt per test.

Bloom hölls istället för HDR grund nVidia-kort inte kan köra både AA + HDR samtidigt.

Endast andra ändrade alternativ upplösning och AA.

Ett sparat spel gjordes i början av spelet direkt efter fängelse cell öppnades och kungen och vakterna flyttar in i fängelsehålan.

Jag använde då FRAPS under 60 sekunder för att få den genomsnittliga FPS medan du kör ut ur fängelse cell mot 1: a bakhåll och springa tillbaka mot fängelsecell och tillbaka mot bakhållet platsen.

5760 Oblivion riktmärken ( se stor bild )

Battlefield 2:

Inställningar: Video optioner initialt på maximalt inställningar.

AA-inställningar har ändrats och spel startas per test.

1680x1050 upplösning uppnåddes som anges av en lösning från WideScreenGamingForum.com samtidigt ha inställningen i spelet på Max upplösning 1440x1050 vid 60 MHz.

Jag loggade då i enspelarläget med Daliant växt som testnivå och används FRAPS under 60 sekunder för att få den genomsnittliga FPS när du flyttar på exakt samma väg från 1 kontrollstation till en annan för varje test.

5760 Battlefield 2 riktmärken ( se stor bild )

Spelet för varje inställning var utmärkt. Grafik är vackra och det var praktiskt taget släpa gratis för varje inställning. Det är bra att äntligen ha de spel jag vill spela fastställs till max inställningar så jag kan njuta fullt ut av ögongodis och fullt roa mig själv.

Jag önskar bara att det finns inbyggda benchmark-tester för varje spel jag har testat ut i spelet FEAR. Detta skulle göra det lättare att sätta en standard för varje test. Jag gjorde dock mitt bästa för att göra exakt samma sak i min FRAPS test med Oblivion och BF2 samtidigt ha den enda skillnaden att ändra inställningar för varje test.

Snabbkorrigeringen som användes definitivt visar en ökning i prestanda för varje av de testade spelen. FPS för varje spel ökade med en liten marginal, men det var i BF2 att en dramatisk ökning hittades. Som jag sagt ovan, har jag gjort varje prov samma för varje inställning och jag har ingen aning varför BF2 gav en sådan högre FPS ökning När snabbkorrigeringen har installerats.

Värme och buller:

För det mesta, är 5760 en lugn och cool maskin. Handledsstödet område kan bli varm efter en lång natt av spel, men det blir inte varmt. Det är faktiskt nästan som en bekväm warmness som strålar från handledsstödet området. Då och då kan du faktiskt höra whirr på hårddisken eller den optiska enheten. Du kunde höra detta efter din första körning av vad du gör, men det försvinner snart nog och för det mesta kommer att gå mycket tyst.

Tangentbord och pekplatta:

5760 Tangentbord, pekplatta och AudioDJ ( se stor bild )

Jag är van att min Logitech G15 tangentbord så bärbara nycklarna tog någon gång för att vänja sig vid. Det är tyst nog att använda och inte har att fastnar känslan jämfört med att använda vanliga stationära tangentbord. För att göra plats för NUMERISK nycklarna som de placerade vissa tangenter som ska användas i samband med Fn (Funktion) knappen. Dessa tangenter är Home, End, Page Up och Page Down nu placerade i Vänster, Upp, Ner och höger pilar respektive. Behöva använda FN och piltangenterna är det enda jag inte gillar med tangentbordet. Tangentbordet har också några extra funktioner placerade på F # tangenterna. Det finns även 3 extra knappar på toppen av tangentbordet nära strömbrytaren som kan användas för olika ändamål såsom öppna din e-post eller andra program du väljer för att det ska användas.

Pekplattan är normalt som alla andra pekplatta i de flesta bärbara datorer. Den har en rullande fältet till höger hade sida av pekplattan. Rätt under det är höger och vänster knapp för pekplattan och en central knapp med pilar på den. Det är mycket lätt att oavsiktligt slå pekplattan medan du skriver på tangentbordet. Detta kan enkelt lösas genom att stänga av styrplattan med Fn + F1 (vilket är själva 1: a sak jag vid uppstart).

5760 fram och ovanifrån med ljud "DJ" ( se stor bild )

AUDIO "DJ" knappar och skärm på botten av den bärbara datorn är en stor funktion. Skärmen ger dig några bra information som tiden (endast militära tid för nu), batteriladdning, och diverse andra funktioner som är online vid den tidpunkten. Det fungerar också som en CD-spelare genom att ha den köra utan den bärbara datorn påslagen. Den nedre delen av 5760 är definitivt ett bra komplement till sin redan stora lista över funktioner.

Ingångs-och utgångsportar:

Den Sager 5760 kommer med olika in-och utgångar för dina olika behov. Den levereras med 4 USB 2.0-portar (2 på baksidan och 2 på höger sida). Den innehåller också en DVI-utgång, S / PDIF-Out, RJ-11 telefonjack, RJ45 LAN jack, 7-polig S-video-Out, seriell port, hörlur-ut jack, Mikrofoningång, 7 -i-1-kortläsare och en Mini-IEEE 1394-port. Det finns också en TV-antenn uttag finns i ryggen också, men du kommer att behöva ha en TV-tuner installerad för att det ska fungera, fick jag inte den inbyggda TV-tuner så jag inte kan granska det vid denna tid. PCMCIA-kortplatsen är nu en ExpressCard-kortplats och accepterar antingen ett ExpressCard/34 eller ExpressCard/54 format.

Jag gillar placeringen av portarna så långt utom för 2 USB-portarna på den högra sidan av den bärbara datorn. Om jag sätter något i dessa hamnar jag har en chans att få det drabbats av min hand när jag använder min mus (och jag alltid använda musen). De borde ha lagt dessa 2 portar på höger lite högre eller på vänster sida av den bärbara datorn. Det är åtminstone min preferens och andra än de 2 portar, jag är nöjd med placeringen av de andra portarna.

Kunna använda MMC, SD, MS och MS Pro utan adapter men kräver en PC-adapter för att kunna använda MS Duo, Mini SD och RS MMC-kort

Nedan finns en uppsättning bilder av 5760 i olika vinklar för att visa alla sina specifika delar.

5760 back sidan ( se stor bild )

5760 Undersida ( se stor bild )

5760 vänster sidan ( se stor bild )

5760 höger sida ( se stor bild )

Trådlöst:

Den Sager 5760 levereras med en inbyggd Intel 3945ABG 802.11a/b/g Wireless LAN. Det var lätt att använda direkt ur lådan efter installation dess drivrutin från CD med drivrutiner som följde med paketet. Jag kunde få bra signaler från både mitt arbete och mitt hem. Jag har en Linksys WRT54GS trådlös router hemma och jag kunde plocka upp en bra signal från mitt sovrum, som är 2 rum bort från min router med minst 3 väggar.

Min 5760 kom också med en inbyggd Bluetooth-modul och FIR infraröd sändare. Jag har för närvarande inga tillbehör som för närvarande använder sådan teknik så jag inte kunde testa dessa funktioner vid denna tid.

Batteri:

5760 ovanifrån med batteri ( se stor bild )

Jag använder alltid min 5760 inkopplad så batteritiden var inte ett stort problem för mig. Det är trots allt en stationär dator bärbar dator och anser det mer av en portabel dator. Men jag försökte att testa det för att se hur länge batteriet varade. Jag satte den på högsta ljusstyrkan och försökte ha varje funktion möjliga igång medan jag försökte med min 3 år se Star Wars III. gamla son. Samtidigt med allt på och tittar på den här DVD-film, tog det mina 5760 1 timme 47mins att äntligen slut på juice. Jag skulle förmodligen göra det köras längre om jag justera vissa inställningar men som jag sade tidigare, var batteritid inte en stor fråga för mig när jag alltid har den bärbara datorn inkopplad ändå.

Du kan se från min bild ovan att 5760 kommer med en effekt tegel, och det ser ut som en tegelsten. Jag önskar bara att det var lite mindre men jag antar att det är vad du får för att ha något så kraftfullt som denna laptop.

Operativsystem och programvara:

Jag beställde min Sager 5760 utan operativsystem eftersom jag planerar att använda Windows XP MCE 2005 som min OS. Vid tidpunkten för köpet hade DiscountLaptops.com inte erbjuda detta OS, men de erbjöd Windows XP Home eller Pro. Jag är mycket glad hittills med XP MCE OS och även bytt mitt skrivbord till en HTPC med XP MCE som sin OS också.

Det 5760 kom med de få nödtorft när den levereras. Det kom med Nero, Intervideo WinDVD, Bluetooth Software, Intel Wireless Software och CD med drivrutiner som har alla drivrutiner du behöver för en ny installation. Om du beställde din 5760 med ett OS de skickar vanligtvis i en återställnings-CD också. De är det enda program finns i 5760 och du kan välja att installera dem alla själv eller låta förinstallerat för dig. Det bästa Sager är de inte installera någon av bloatware som du kan hitta i några andra PC bolag.

Kundtjänst:

Så mycket som jag är nöjd med mitt köp, jag var faktiskt kunna testa både DiscountLaptops.com och Sager kundsupport inför mitt köp och rätt efteråt. Innan mitt köp har jag begärt DiscountLaptops.com olika frågor en månad eller två innan de Pre-order för 5760 var även tillgängliga. Matthew Tucker i DiscountLaptops.com var mycket tålmodig och hjälpsamma för att försöka hjälpa till att besvara varje möjliga frågor jag kunde tänka ut (och jag frågade om alla möjliga frågor ute). Om du planerar att köpa en bärbar dator från DiscountLaptops.com Jag föreslår starkt att specifikt be för Matthew Tucker som han är mycket hjälpsamma och kunniga borta.

Jag var också lite upprörd över min Sager 5760 vid 1: a på grund av en bit av damm som var i min LCD-skärm. Detta var lätt märkt av mig vid ankomsten. Jag var tvungen att kontakta Sager 1 m de är kontaktpunkt för den 1 tjänsteår. Det är något som jag tror skulle ha tittat på före leverans, men kan ha förbisetts eftersom jag inte begära operativsystem som ska installeras i den. Hursomhelst är det något som inte borde ha hänt att börja med. Sager var mycket bra och jag hade faktiskt bra kommunikation med David Liu, en av deras tekniska avdelning människor tror jag. Tyvärr Sager inte erbjöd att ha min laptop för att sändas tillbaka till dem för reparation, men de ger 2 transporten nd dag tillbaka. Jag ville få min bärbara dator tillbaka ASAP så jag var tvungen att spendera $ 150 för natten UPS Leverans till Sager. Sager förvånade mig igen genom att ha min 5760 repareras och genomföra en burn-in test samma dag de fick det. De kunde även skicka den tillbaka till mig 2 leverans nd Day via UPS dagen efter att de har reparerat min laptop. De såg till att maila mig spårningsnummer och vad som hände med min 5760 också.

Så även om Sager får en punkt tas bort för damm i LCD-skärmen vid den första sjöfart, får de full kredit för att ta hand om problemet som skickades till dem på ett ändamålsenligt sätt och också kunna personligen kontakta mig. Sammantaget är jag nöjd med tjänsten från både DiscountLaptops.com och Sager.

Jag valde DiscountLaptops.com eftersom jag ville 3 år. Utökad garanti och 3 år. Oavsiktlig skada skydd. Detta beror på att jag har en 3 år. gamla son hemma och vi vet alla vad barn och fin utrustning uppgår till ibland. Det ger mig bara så mycket mer säkerhet för en sådan dyr investering.

För att ta reda på mer om DiscountLaptops och Sager bara kolla upp dem på sina respektive webbplatser. De båda har också telefon och e-post stöd, men de i allmänhet är stängda på helgerna.

DiscountLaptops.com

Hemsida: http://www.discountlaptops.com

Säger Midern Datorer

Hemsida: http://www.sagernotebook.com

Slutsats:

Jag föreslår mycket få Sager 5760 om du har pengar att köpa det och du vill ha en kraftfull och vacker bärbara stationär dator. Du måste bara inse att detta är faktiskt mer som en bärbar dator och bör användas på en plan yta hela tiden.

Fördelar:

  • Utmärkt prestanda för spel eller olika andra uppgifter.
  • Sval och tyst.
  • Elegant design och något portabel för en £ 9 laptop.
  • Vacker skärm som kommer att göra alla dregla runt omkring dig.
  • Komplett tangentbord inställningar.
  • Bra kundservice hittills.

Nackdelar:

  • Pris, driver grundkostnaden för $ 2.000.
  • PCMCIA ersättas med ExpressCard54, illa om du har äldre hårdvara.
  • Sager ger inte sjöfarten dem för eventuella fel eller RMA, men betalar för transport tillbaka till dig.
  • Militär tid endast i Audio "DJ".
  • 2 USB 2.0-portar på höger sida kan komma i vägen ibland.
  • Måste använda funktionstangent med respektive piltangenterna för att använda Page Down, Page Up Hem och nycklar End.

Bonusavdelningen - Sager 5760 och tillbehör

Se den här artikeln för att se en översyn av Sager 5760 och tillbehören denna författare använder med det .



Translated from www.notebookreview.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar