måndag 12 juni 2006

Lenovo ThinkPad Z61m Review (pics, specifikationer)

Lenovo ThinkPad Z61m Review (pics, specifikationer)
av ZAZ - 2006/06/12

av Ted Lynch

Översikt

Detta är en översyn av den nya 15,4 "widescreen ThinkPad Z61m med titan lock. Z61m är uppdateringen till den nyare widescreen Z-serien ThinkPad. Det sport Intels senaste och bästa CPU, Core Duo bland annat uppgraderingar, men det är stora en . Z-serien är mer multimedia orienterad anteckningsbok i ThinkPad linje med en bredbildsskärm, inbyggd webbkamera, media kortläsare, FireWire-kontakt och mer. Z61m kommer att börja relativt blygsamt med Celeron M hela vägen till mucho Dinero med alla do-pappor. För någon i behov av en ytterst välbyggd anteckningsbok för runt huset / kontoret anteckningsbok med enstaka jaunts om staden, jag kan inte tänka ett bättre val.


Z61m första gången det var aktiverat ( se stor bild )

Konkurrens

Z61m är en business class anteckningsbok med stjärn byggkvalitet. Det finns massor av val i denna sektor. Här är några andra välbyggda bärbara datorer i denna klass.

  • HP nc8430
  • Fujitsu E8210
  • Dell Latitude D820
  • Asus V6J
  • Acer TravelMate 8204

Specifikationer

Här är specifikationerna för ThinkPad Z61m modell granskade:

  • Modell: Z61m 9450-39U
  • Processor: Intel Core Duo 2,0 GHz T2500
  • Chipset: Intel 945PM Express
  • Minne: 1GB DDR2 P5300 2 Slots, 0 Öppna
  • Hårddisk: 100 GB Fujitsu (MHV2100BH) SATA
  • Skärm: 15,4 "WSXGA + 1680x1050 Matte 200 Nits
  • Modular Optisk enhet: MATSHITA UJ-850 DVD + / -RW/-RAM
    O 8x DVD + /-R
    O 4x DVD + /-RW
    O 2,4 x DVD + R DL
    o 5x DVD-RAM
    o 24x CD-R
    o 16x CD-RW
  • Grafikkort: 128MB ATI X1400
  • Nätverk: Intel Wireless 3945A/B/G, Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet, Modem och Verizion EV-DO nätverkskort
  • Ingångar: 86 tangenter, två knappar Pekplatta med rullningslist styrpinne med separata UltraNav knappar, fingeravtrycksläsare
  • Knappar: Ström, ThinkVantage, effekt upp och ned, tyst, och WiFi / Bluetooth On / Off Switch.
  • Andra
    O Bluetooth
    O Webcam
    O ThinkLight
    O säkerhetslås
  • Portar:
    o 3 USB 2.0-portar - Två vänster sida, en bakre
    O Fyra stift FireWire-kontakt
    O portreplikator / Dock
    O S-Video ut
    o VGA ut
    o 4-i-1-kortläsare
    o Line Out
    o hörlurar
    O IR-port
  • Slots:
    o 1 PC-kortplats av typ II
    o 1 ExpressCard-kortplats 54
  • Batteri: Sex Cell
  • Mått:
    O Bredd - 14,1 "
    O Djup - 10,3 "
    O Höjd - 1,6 "
  • Vikt: 6,7 lbs.
  • Operativsystem: Windows XP Pro
  • Garanti: Tre års garanti med ett års batteri

Bygga & Design

Jag var inte säker på vad att förvänta sig innan jag fick Z61m med titan lock. Jag gillar Johnny Cash utseendet på ThinkPad mycket. Det säger jag menar allvar.


Uppifrån av Z61m. ( se stor bild )

Låt oss bara säga, "hon hade mig på Hej". Jag trodde titan locket från get gå. Det lagt till några elegans och seghet till Z61m. Folk frågade mig om det regelbundet när jag tog det runt. Du kan naturligtvis välja det svarta locket om du är mer av en traditionalist - men om du är varför köper du en Z-serien ThinkPad? En sak som jag observerade genast, inga fler fingeravtryck med titan lock eller åtminstone kan du torka bort dem. Jag ser bara på min T42 och det blir tre fingeravtryck. Det är en klar förbättring. Jag gjorde dock märker några repor på locket efter några veckor vid normal användning. Resten av Z61m såg ut som en svart ThinkPad som inte är en dålig idé. Z61m är den största ThinkPad nu att den gamla G-serien ThinkPad har gått bort. Även om Z61m har gått på en bit av en diet jämfört med den gamla, fortsätter det att vara en smidgen för tung i jämförelse med andra bärbara datorer i sin klass. När du lägger i adaptern och alla andra tillbehör en bär med en bärbar dator, det fungerar nog bäst som en tillfällig resenär och inte en väg krigare. För dem som behöver mer bärbarhet, de 14 "kommer Z61t väger under fem pounds. Z61m är också fortfarande ganska tjock vid 1,6" för min smak ändå.


En Nokia 6170 mobiltelefon bredvid Z61m ( se stor bild )

För att få en uppfattning om den relativa tjocklek Z61m, är min cell en tjock telefon och det är fortfarande mindre än halva höjden av Z61m.

Jag vet att vissa har kommenterat att ThinkPad har urholkats i kvalitet sedan Lenovo tog härskar i bolaget. Allt jag kan säga är att detta är förvisso inte sant i det här fallet med Z61m. Jag skulle beskriva känslan av Z61m som betydande. Förutom den kraftiga titan lock, är insidan av Z61m tillverkad av robust och elegant plast. Z61m är orubbliga, sannolikt på grund av dess anmärkningsvärt styva bur. Ingenstans att jag tryckte på Z61m skulle jag göra det ge på något sätt, inte locket, insidan eller undersidan. Jag skulle ha något problem band till min arm och gå ut för att spela Riddare av Runda Bordet - som jag gör då och då. Det känns som om det har huggen ur en sten. Z61m är betydligt styvare än min ThinkPad T42 som jag tyckte var redan ganska tjock.

Skärm


Lägga lite färg till Z61m ( se stor bild )

Z61m, som alla ThinkPad, kommer med en matt skärm. Denna modell har en högre upplösning 15,4 "WSXGA + skärm. Matte är min gynnade skärm i valet för en bärbar dator. Onödigt att säga, var jag i skärmen himlen. Skärmen är fastsatt på basen med gångjärn. Inte vid något tillfälle gjorde jag någonsin se allt skärm flytta eller vicka. Jag var tvungen att öppna den med båda händerna varje gång. Jag tror inte det finns mycket av en slump i tre år kommer att ha några problem med gångjärnen bär ut. Jag gillade skärmen på Z61m mycket. Det var tydligt och ljusa med ingen av de bländning problem du får med blanka skärmar. Den hade en Scintilla ljus läckage som bara var något märkbart när skärmen var helt mörkt. Jag såg några DVD-skivor, surfat på webben, och skrivit huvuddelen av min recension på den. Allt såg bra ut. jag själv är mer av en en sak i taget personen. Hela widescreen vs standard inte bry mig mycket. Jag kunde se var den extra bredden skulle komma praktiskt för dem som gillar att multi-task, titta på DVD eller göra Excel. WSXGA + var den perfekta upplösningen för sin storlek i min mening. Liksom alla matta skärmar, var betraktningsvinklar inte särskilt stor särskilt horisontellt, men så länge du varit relativt på centrum, det såg bra ut. Det finns sju ljusnivåer. kände jag något tre eller högre var genomförbart. Här är en bild på Z61m bredvid min T42 med FlexView skärm, standarden för skärmar bärbara matt.


ThinkPad T42 till vänster visar "flygplan". ThinkPad Z61m ligger på vänster visar "Dick Tracy" ( Visa större bild )

Z61m till höger kan se bättre i bilden eftersom skottet är ljusare, men det T42 skärmen såg bättre i mina ögon. Det var en av de få områden där min T42 utklassade Z61m.

Prestanda och Riktmärken

Jag tror inte att jag bryter någon ny mark här berättar Core Duo är den bästa bärbara CPU för tillfället.


Skärm mössa av CPU-Z ( se stor bild )

Det kommer att bli intressant om Intel Merom-processor debuterar i augusti, vilket har ryktats. Bara om den tid människor få sina händer på dessa Yonah-processorerna Core Duo i större antal, CPU skulle redan vara överskuggas av 64-bitars dual core Merom. The Core Duo, tillsammans med snabbare 5400RPM enhet och en generös 1GB minne, hade mycket goda prestanda. Allt jag gjorde på det från att konvertera MP3-filer till Photoshop för Internetanvändning till MS Office arbetade mycket och gick smidigt. Möjligen en 7200RPM enhet kan ha sparkade upp prestandan ett snäpp, men inte enormt i min mening. Medan du surfar på nätet eller använda Office var resultatet bump inte lika stor över Pentium M i min T42, men med hjälp av saker som Photoshop eller konvertera MP3-filer var avgjort snabbare på Core Duo över Pentium M. Jag kanske måste dumpa det T42 för en Core Duo maskin även om det kommer att skada plånboken!

Super Pi

Super Pi är ett användbart verktyg för att mäta relativ CPU-prestanda. Just nu Core Duo är King of the Hill.

Notebook Tid
Lenovo Z61m (2,0 GHz Core Duo) 1m 16s
Dell Inspiron E1705 (2,0 GHz Intel T2500) 1m 12s
Sony VAIO FS680 (1,86 GHz Pentium M) 1m 53s
IBM ThinkPad T43 (1,86 GHz Pentium M) 1m 45s
IBM ThinkPad Z60m (2,0 GHz Pentium M) 1m 36s
Fujitsu LifeBook N3510 (1,73 GHz Pentium M) 1m 48s
Dell Inspiron 6000D (1,6 GHz Pentium M) 1m 52s
Dell Inspiron 600m (1,6 GHz Pentium M) 2m 10s
  HP Pavilion DV4000 (1,86 GHz Pentium M) 1m 39s
Asus V6Va (Pentium M 1,86 GHz) 1m 46s
Lenovo ThinkPad T60 (2,0 GHz Core Duo) 1m 18s


PCMark04

Notebook PCMark04 Resultat
Lenovo ThinkPad Z61m (2,0 Core Duo) 5.027 PCmarks
Dell XPS M1210 (2,16 GHz Core Duo) 6.033 PCMarks
Lenovo V100 (2,00 GHz Core Duo) 4.665 PCMarks
Dell Inspiron XPS2 (2,0 GHz Intel Pentium M) 4.082 PCMarks
Acer Aspire 5002 WLMi (AMD Turion 64 ML-30 1.6GHz) 2.392 PCmarks
Acer TravelMate 4400 (AMD Turion ML-30, 1.6GHz) 3.104 PCMarks
Toshiba Tecra A6 (1.66GHz Intel Core Duo) 2.653 PCMarks
PortableOne SR2 (Intel Pentium M Dothan 735 1,7 GHz) 3.274 PCMarks

3DMark05

Z61m har 128MB ATI X1400 grafikkort. Det är en bra mid-level-kort. Om spel är en primär intresse det finns förmodligen bättre val.

Notebook 3DMark 05 resultat
Lenovo ThinkPad Z61m (2,0 GHz Core Duo, 128 MB ATI X1400 128MB) 2155 3DMarks
Apple MacBook Pro (2,0 GHz Core Duo, ATI X1600 128MB 2866 3D Marks
Alienware M7700 (AMD Athlon FX-60 Nvidia GeForce Go7800 GTX) 7.078 3DMarks
Dell Inspiron E1705 (2,0 GHz Intel T2500, ATI X1400) 1.791 3D Marks
Asus V6Va (2,13 GHz Pentium M, ATI Radeon Mobility X700 128 MB) 2.530 3D Marks
Fujitsu n6410 (1,66 GHz Core Duo, ATI X1400 128MB) 2.273 3DMarks
HP DV4000 (1,86 GHz Pentium M, ATI X700 128MB) 2.536 3D Marks
Acer TravelMate 8204WLMi (2,0 GHz Core Duo, ATI X1600 256MB) 4.157 3DMarks


Här är ett skott från The Chronicles of Riddick. Det är lite av en äldre spel, men eftersom jag använde Half-Life 2 för mina sista tre recensioner, trodde jag förändring var bra. Som du kanske kan berätta, stöder Riddick inte widescreen.


Riddick fångar hans andedräkt efter lite handling -. Grafik ser lite sträckt bredd klokt eftersom detta spel inte stöder det ( se stor bild )

HD Tune

HD Tune är en hårddisk nytta. Här är en skärm lock visar Fujitsus prestanda:


( se stor bild )

Resultaten verkar ganska normalt för en 5400RPM enhet.

Drives

Z61m är utrustad med MATSHITA UJ-850 DVD + /-RW-RAM optisk enhet. Det är en modulär enhet. Det kommer att finnas alternativ för extra batterier och hårddiskar.


Den Mashita UJ-850 urkopplad ( se stor bild )

Till skillnad från T-serien ThinkPad är UJ-850 en vanlig 12,7 mm höjd enhet (T-serien använder en smalare icke-standardstorlek optisk enhet för att hålla sig smal). För de tinkerers på hjärtat, kan du ersätta förmodligen enheten med något bättre om du kan räkna ut ramen och passform frågor. CD-skivorna jag brände hade inga problem. Det tog knappt sex minuter för en 24x bränna. Jag brände också ett par DVD-skivor. För en fullständig enda lager skiva var brinntid knappt 14 minuter vid 8x. Det är lite långsammare än jag skulle ha velat. Som ni kan se på bilden nedan, medan den totala kvaliteten var bra, får felfrekvensen lite högre än vi hade hoppats i slutet av skivan.


Nero CD-DVD Speed. Det är ett användbart verktyg mätskivan kvalitet ( Visa större bild )

Enheten stöder även DVD-RAM och dubbla lager bränning.

Z61m kom med 100 GB Fujitsu SATA 5400RPM hårddisk. Efter avdrag återställningspartitionen fanns 88GB vänster på enheten. Som ni kan se, är enheten enkelt nås för uppgraderingar via en panel placerad på undersidan av den bärbara datorn.


Åtkomst till hårddisken på Z61m ( se stor bild )

Frekvensomriktaren levereras med Lenovos Hard Drive Protection verktyg som heter Active Protection System (APS). Skulle du tappar den bärbara datorn eller på annat sätt köra i bråk med de bärbara gudarna, kommer APS parkera hårddisken för att förhoppningsvis förhindra skador.

Z61m kom med 1GB vilket är mer än nog typiska användaren. Spåren staplas ovanpå varandra under pekplattan. Båda tider användes. Jag följde servicemanualen finns på Lenovos webbplats, ja det är redan uppe, och dök upp handflatan rycka.


Z61m visas med handflatan rycka bort ( se stor bild )

Kanske undersidan skulle ha varit en bättre plats att lokalisera åtminstone en av de minnesplatser för den mer tekniskt svagt hjärta. Handflatan rycka krävde lite schmoozing att knäppa upp, men inte alltför illa.

Tangentbord området

Vad kan jag säga? Det är en ThinkPad. Jag tror att människor med nu vet vad det betyder, det bästa laptop tangentbord som människan känner till. Tangentbordet var mycket bestämd med ingen flex. Det kändes som om varje tangent var en egen ö. Nyckel resor var utmärkt och känsla var top notch.


Z61m tangentbord. Ooh-la-la! ( se stor bild )

Portarna är tydligt markerade längs kanten på tangentbordet. Några av knapparna på den nedre raden måste bantat för att rymma Windows-tangenten, t.ex. Alt och FN nycklar. Jag hittade mig själv miss-slå dem några gånger. Jag tror att om det var din rigg, skulle du snabbt anpassa. Z61m har särskilda knappar för Home och End som behagar mig mycket när jag använder dem ofta.

Pekplattan kände en aning mindre än jag är van vid. Det verkade mindre än den på min T42 med synen. Det fungerade verkligen bra nog. De använde en annan typ av plast för knapparna än på min T42. Inte värre, men de var bara annorlunda. Det viktiga är den silkeslen åtgärden när du använder knapparna. Till skillnad från de flesta andra bärbara datorer knappar Jag har använt som gör klickande ljud när du använder dem, dessa knappar gör ingen sådan högt ljud. Högt och clicky bärbara musknapparna köra mig till randen av vansinne.

Som med alla ThinkPad får du den lilla röda knoppen i mitt tangentbordet med sina egna separata knappar, som brukar kallas en styrpinne och ultra knappar NAV. Jag vet att vissa människor kommer att tror att jag är loco (och det är inte långt från sanningen), men jag knappast använda min styrpinne. Jag har aldrig vant sig det. Ändå är ThinkPad punkten stick fortfarande bäst i branschen, trots min likgiltighet för det.

Z61m levereras också med den inbyggda fingeravtrycksläsare som är integrerad i Trusted Platform Module (TPM). Jag tänker inte spendera mycket tid här. Jag använder knappt fingeravtrycket på min T42. Jag kommer att säga läsaren på Z61m verkade vara mycket fussier om swipes än en på min T42. Det tog ca 20 swipes att registrera min första fingertopp. Du behöver tre bra swipes att registrera ett fingeravtryck. För dem som arbetar i en data känslig företagsinformation och behöver denna nivå av säkerhet, eller för dem som är bara att analsex är det där.

Batteri & AC

Z61m jag kom med sex cells batteri. Det finns nio och modulära cell batteri alternativ även för dem som behöver mer tid borta från elnätet. Med skärmen påslagen ner till tre av sju och hade WiFi / Bluetooth, kunde jag få 3:20 minuters batteritid. Jag gick från 100% batteritid ned till 5% innan jag anslutit nätadaptern i. Jag anser att detta är utmärkt batteritid i ljuset av den mindre batteri och större skärm - men fortfarande inte nära Lenovos 5,6 timme max uppskattning de lista för detta batteri. Jag främst har normala saker som surfa på webben, arbeta på min recension, installera program, spelade ett par händer patiens, etc. Jag siffra med nio celler och modulära batterier du kan komma nära en hela dagar träna det. Jag använde inte den optiska enheten samtidigt testa batteriet, vilket sannolikt bidragit till. Nätadaptern verkade lite större än normalt, men jag tror inte att folk kommer att vara för bärbar med Z61m. Det är inte en stor fråga.

Värme & Buller

Z61m har tre utlopp för att trycka ut varm luft, en på baksidan, en på vänster och en på undersidan. Vid normal användning fick det varmt, men aldrig obekväm att använda. Under spel och köra riktmärken fick ännu varmare, men återigen aldrig för varmt användning. Det är ingen MacBook, men det kommer att göra. Jag minns inte fläkten någonsin sätta på. Om det gjorde det inte särskilt länge eller högt för den delen.

Trådlös & Nätverk

Z61m har Intel 3945 WiFi-kort och Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet-kort för nätverk syften. Båda fungerade bra. Jag kunde använda WiFi-kortet i hela huset och utanför, men inte från grannar huset cirka 50-60 meter bort. Jag var också kunna använda den på det lokala biblioteket samt som har gratis WiFi. Jag hade problem med Symantec Firewall återigen som jag gjorde med det när jag skrev översyn för Lenovo N100 . Det skulle koppla av till synes utan anledning eller inte ansluta alls när jag var fem meter bort från routern. Om jag inaktiverat det eller stänga av den då skulle fungera bra. Efter att jag dumpade Symantec och installerade NetVeda s SafteyNet brandvägg, allt fungerade bra. Jag skulle tro när man betalar denna typ av pengar för en bärbar dator, WiFi bör arbeta ur lådan.


Trådlösa förbindelser tillgängliga i mitt kvarter som upptäcks av Z61m (alla av dem) ( se stor bild )

Det är uppenbarligen inte ett hårdvaruproblem eftersom det fungerade efter inaktivera Symantec. Det finns också ett 56K modem för dem som fortfarande i den mörka medeltiden av Internet-anslutning.

Den andra viktiga alternativ på Z61m är tillägget av Verizion EV-DO trådlöst WAN-kort alternativ. Antennen sticker ut på höger sida av den bärbara datorn. Det verkar lite konstigt att ta detta på bärbara inte särskilt troligt att resa mycket, men vad vet jag? Tyvärr bor jag i en liten mellanvästern stad med cirka 3.000 personer, vilket förmodligen är mindre än en typisk kvarter i New York där denna webbplats övriga ThinkPad granskare abaxter finns. Som sådan, inte Verizon inte ens erbjuda service mobiltelefon här. Jag kunde inte testa den här funktionen. Den hade en trevlig liten anslutningsprogrammet, men jag kunde inte komma förbi "kan inte förvärva signal" visas. Så en anmärkning till liten stad eller stadsbor, erbjuder incheckning Verizon service i ditt område innan ens överväger den här funktionen.

Z61m har också Bluetooth 2,0. Tänk på det så kort intervall trådlös USB. Jag har anslutit min Kensington Mouse Bluetooth ficka utan problem. Den har också stöd för Bluetooth Audio som jag inte kunde testa på grund av min brist på att ha kompatibla hörlurar / högtalare.

Hamnar och Anslutningar

Z61m har de flesta av hamnarna den genomsnittlige användaren kommer att använda på en regelbunden basis. Eftersom det är den mest multimedia orienterad om ThinkPad, kanske en DVI-kontakt skulle ha varit en trevlig förbättring.

På framsidan av Z61m är 4-i-1 kortläsare, IR-port, och WiFi / Bluetooth på / av strömbrytaren.


Framför Z61m ( se stor bild )

Den vänstra sidan av Z61m har VGA-, Ethernet, modem, hörlurar, line-in, Firewire, PC-kortplats och ExpressCard-kortplats 54.


Vänster sida av Z61m ( se stor bild )

Den högra sidan har S-videoutgång, två av USB-portarna och säkerhetslås.


Höger sida bild av i Z61m ( se stor bild )

Ryggen har den andra USB-porten och strömkontakt. Undersidan (ej på bild) har portreplikatorn / dockningskontakten.


Baksidan av Z61m ( se stor bild )

Ljud

Högtalarna på ThinkPad Z61m ligger på sidorna av tangentbordet. För en bärbar dator, var ljudet kommer från dem ganska anständigt - det var tydliga och skarpa. Högtalarna fick inte mycket högt och kunde ha använt lite mer bas, men Hej det är en bärbar dator. Om du är en audiofil, är ett par bra hörlurar rekommenderas.

Webbkamera

På grund av dess multimedia ambitioner kom Z61m med en inbyggd webbkamera. Det sitter ett par inches till höger om ThinkLight. För att vara ärlig, jag vet inte ens att det var där tills jag såg programmet på skrivbordet. Kameran var så väl dold det såg ut bara ett skruvhål före upptäckt och utredning. Jag är inte säker på hur många megapixlar har det, men så länge du varit relativt stilla, tog det bra skott. Här är ett foto av mig som arbetar på min översiktliga granskning.


Använda den inbyggda Z61m webbkamera för att ta den här bilden kan du se jag hårt om översynen du nu läser ( se stor bild )

Rummet var faktiskt ganska mörkt när jag knäppte webbkamera skott du ser. Jag blev lite förvånad att det blev så bra. Kanske skärmen tänds mitt ansikte för att ge en pseudo belysning / blixt. Här är en annan i en ljusare ögonblick.


Du kan kalla mig lite av en wunderkind ( Visa stor bild )

Programvara

Jag är glad att kunna rapportera att det finns nästan ingen bloatware på Z61m, med undantag för Google Desktop som lätt tas bort om du vill. Jag antar att det är svårt att tacka nej till att pengar Google kastar runt nuförtiden. Om det hjälper till att hålla kostnaderna nere och kan lätt avlägsnas, jag är en glad sommarlägret. Windows XP Pro och inrikes blir dina två alternativ för operativsystem. Det viktiga program på maskinen är ThinkVantage Tools. Det är en svit av program som gör att man kan säkra, återhämta sig, hantera, skydda, etc. alla aspekter av din bärbara dator. Det är branschledande i detta avseende.


ThinkVantage och Windows start menyer morphed ihop ( se stor bild )

Tryck bara på ThinkVantage-knappen och du kommer lära dig mer än du någonsin kommer att behöva veta om ThinkPad. En udda sak är det finns ingen ordbehandlingsprogram, inte ens Microsoft Works. Det verkar egendomligt att en business class maskin. Jag antar att de vill att du ska betala för Office.

Garanti och support

Denna modell levereras med tre års garanti med ett år på batteriet. Beroende på maskintyp, kommer garantin en eller tre år om det inte är renoverade. Jag behövde inte använda stöd under Z61ms stanna hos mig. Men i det förflutna, har ThinkPad stöd alltid varit utmärkt för mig.

Slutsats

Tyvärr är ThinkPad Z61m vistelse med mig om att komma till slut. Att säga att jag gillade att det skulle vara en underdrift. Vad är inte att älska om Z61m? Den är byggd som en klippa, utför som en mästare, och med titan lock är hon en hämtning lass. Plus att du får alla beslag av en multimedia bärbar som widescreen, kortläsare, webbkamera, etc. med förbättringar och kvaliteten på en verksamhet anteckningsbok. Fördelarna med Z61m klart överväger eventuella mindre negativ i samband med denna maskin. För ett företag eller en person med disponibel inkomst för att kasta runt som vill ha det bästa, bör Z61m vara vid eller nära toppen av listan.

Fördelar

  • Exceptionell byggkvalitet
  • Attraktivt utseende
  • Exempel prestanda
  • Klar och ljus skärm
  • Fenomenal tangentbord
  • Silkeslen Knappar
  • Respectable ljud
  • Massor av anslutning alternativ
  • Minimal bloatware
  • ThinkVantage Tools

Nackdelar

  • För tungt och tjockt för rörlighet
  • Skrapbar Lock
  • Symantec

Pris och tillgänglighet


Den 9450-39U maskin typ av Z61m finns på Lenovos webbplats för $ 2199 med en uttalad leveranstid på 3-6 veckor.

Glamour Shots och fler bilder


För några fler bilder av Z61m och dess travails i en liten Midwest stad klicka här.



Translated from www.notebookreview.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar