måndag 5 juni 2006

Apple MacBook Review för 2,0 GHz Vit Färg Version (pics, specifikationer)

Apple MacBook Recension för 2,0 GHz Vit Färg Version (pics, specifikationer)
av Dazzla - 2006/06/05

av Darryl Ponting, England

Viktiga specifikationer:

  • 2,0 GHz Intel Core Duo
  • 100GB 5400 RPM hårddisk
  • 2GB 667MHz DDR2 RAM (uppgraderat från Lagerstatus)
  • Intel GMA950
  • 13,3 "glänsande widescreen (1280 x 800)

Första intryck

En sak jag märkte om Apple MacBook som inte var helt tydligt från alla foton jag sett svärma nätet var kontrasten mellan glänsande vitt och matt grå på insidan. Allt jag hade sett hittills föreslagit en skillnad långt mer subtil om alls! I verkligheten är skillnaden ganska stor och jag är inte alltför säker på om jag är förtjust i det än. Jag var mycket nära att gå för Blackbook men sunt förnuft segrade innebar  £ 100 eller så skillnaden extra 1 GB RAM som var mycket mer användbar. Dessutom har jag sett hur min marinen Nintendo DS Lite och min Logitech Midnight Black MX1000 mus plocka upp fingeravtryck, och jag föraktar damm och smuts!

Texturen är mycket trevligt, slät vid beröring men inte glansig, har många människor nämnde läppen längst ned MacBook där strax under styrplattan möter glansig yta. Det har varit förslag som det är ganska skarpt och det kan skära in handleden när du skriver. Det sätt händerna vilade när du skriver menade min handled fick aldrig nära kanten och även när den gör det är inte tillräckligt skarp för att klippa det, det är en icke-fråga för mig.

Bygga kvalitet

MacBook är en extremt robust bärbar dator, jämförde jag det med en Dell på jobbet och en Acer hemma. Den Dell (även om det är ca 2 år gammal) creaked överallt, inte hjälpa att det finns luckor och springor överallt. Med Dell kan du också trycka på baksidan av skärmen och se resultatet på LCD-skärmen, som många av er skulle ha gjort någon gång. Med Macbook fanns inte en antydan till skimrande, vågar jag inte trycka det svårare! En annan aspekt av Macbook jag är hamnen arrangemanget är rena linjerna den lämnar det med 6 portar på vänster sida mot baksidan och det är det. Du har den lilla IR-sensor för Front Row på framsidan och spåret SuperDrive. Det ligger i sakens natur att det finns mindre utrymme för knarrande och mindre svaga punkter. Å ena sidan kan du hävda att dess brist på expansionsplatser är en nackdel, men personligen skulle jag hellre ha det precis som det är, att jag inte har sett en väl genomförd kortplats utanför Apple.


( se stor bild )


( se stor bild )


( se stor bild )


( se stor bild )

Heat frågor? Vilken värme frågor ....

Ja alla har hört skräckhistorier om Macbook Pro och när Macbook kom ut alla fruktade det värsta. Jag tänker inte kommentera folk slet sönder sin MacBook och ansöka om ett nytt termisk pasta, människor ryckte ut bitar av plast som de anser extra. Jag ska bara låta dig veta hur min MacBook är. Enligt normal belastning det är inte ens varm, är hela den yta där tangentbordet ligger sval vid beröring överallt. Enligt normal belastning fansen inte ens komma på, är Macbook helt tyst. Enligt normal belastning hör jag ingen gnälla, Moos eller något sådant. Kanske jag har tur, men mer än troligt Jag är normen, det är de få undantagen som putsade över hela nätet porträttera någon sorts skräckhistoria. Under full belastning fläktarna komma på men de är inte påträngande, det är fortfarande tystare än min iMac, blir bak vänster nära Escape varmt men inte hett. Köra CoreDuoTemp visar en ledig temp på ca 40-50 med den mellan 70 och 80 med full last, dessa siffror är väl inom den operativa spec av en 100 graders maximum ( Core Duo spec ark avsnitt 3,2).

Utbyggbarhet

Detta är en av de första Apples bärbara datorer jag kan minnas som har en sådan enkel användning med avseende att ersätta hårddisken. Efter att ha tagit ut batteriet du har 3 små (och jag menar små glasögon skruva små) skruvar för att ångra och en L-formad konsol kommer ut, en sida avslöjar de 2 minnesplatser och den andra avslöjar en bild ut SATA 2,5 "hårddisk. Jag var frestad inledningsvis hålla med standard hårddisk och köpa en 160GB Seagate vinkelrät hårddisk tills jag insåg att de inte erbjuder den i SATA än. var en 100GB 7200 RPM-enhet Det andra alternativet, men i slutändan var det ändå billigare att uppgradera till 100GB från Apple och jag kunde inte vara störd att köpa en inhägnad för redundanta hårddisk Apple medföljande (jag kunde inte inte använda det!).

Styrplatta och dess funktioner

Styrplattan är tur att det är ärvt många av de trevliga funktioner av dess (mycket större) 17 "bror (och i en hackad upp före 10.4.7 slags sätt sin 15" bror också). Inom OS X jag aldrig bristfällig en andra musknapp, har jag tagit en snabb video till hopefuly visa hur högerklicka fungerar på styrplattan samt rullning. Det finns 2 olika sätt att högerklicka:

Jag tycker personligen själv bara knacka med 2 fingrar högerklicka för att jag är en tapper, som ett resultat av detta föredrar jag denna styrplattan genomförandet till den traditionella 2-knappen styrplattan. Jag brukade hitta mig själv knacka på styrplattan för en vanlig klick sedan flytta ner till höger klick när det behövs. På så sätt kan jag få min klicka och sekundär klicka alla ut av styrplattan.

Video: Styrplatta i aktion 680KB



Här är alternativet att aktivera två fingrar avlyssning:


( se stor bild )

Rullning är ett annat område som jag känner Macbook (och proffs) excel, jag har läst folk kallar det clunky och otymplig, men jag älskar hur enkelt det är. På ett liknande sätt som högerklicka du bara lägger 2 fingrar på styrplattan och rör sig i alla riktningar, är det inte helt vänster / höger och strikt upp / ner kan du bläddra diagonalt under 360 grader. Återigen har jag inkluderat en video att visa.

Video: Styrplatta rullning 800KB



När det gäller prestanda med rullning (och fönster storleksändring) OS X började på den lägsta det skulle kunna få, med varje ny ($ 129,99) uppdatera det förs massiva prestanda ökar i detta område, men med min iMac jag fortfarande kände den hade ett steg till gå innan den smart och lysande. Macbook gör detta sista hopp med rullning och fönster storleksändring är dumt snabb, har allt jag har kastat på det varit ögonblick (bortsett från PowerPC program via Rosetta).

Video: Window storleksändring 2,2 MB



Video: Safari lansering hastighet 364KB



Det tangentbord ...

Det finns två typer av människor där ute, de som gillar tangentbord laptop stil och de som inte gör det. Om du tillhör den senare kategorin då jag tror inte att du kommer att gilla Macbook tangentbord alls. Om å andra sidan du då jag tror att du kommer att älska det. Jag faller in i lägret som älskar tangentbord laptop stil, jag älskar den minskade mängden resor jämfört med vanliga tangentbord, jag älskar hur tyst de är jämfört med vanliga tangentbord och jag älskar Macbook tangentbord. Om jag har en gripe det att Enter är lite för liten, till en början fann jag mig själv saknade den och trycka på] eller knappen satt bredvid den. Jag har vant sig det nu men det är värt att nämna.


( se stor bild )

Bländare och Pro apps

En av anledningarna till att jag köpte denna laptop var att ta med mig på semester i juli, jag ville kunna köra Aperture på det när jag var borta för att organisera och röra upp mina bilder. Detta har varit en stötesten och en stor diskussionsämne för många människor eftersom det finns en enorm efterfrågan på en liten formfaktor Pro laptop. Macbook är inte det, inte bara på grund av bristen på dedikerade GPU men på grund av storleken. På över £ 5 och med dimensionerna är det, det är inte 12 "Powerbook ersättning många var ute efter. Oavsett, jag köpte den för det eftersom det är vad jag behöver just nu. Om jag hade möjlighet att A <£ 4 12,1" Apple macbook Pro då skulle jag har fästs upp på ett ögonblick. Ändå har de inte så det här är vad vi har, hur är prestandan på "pro" apps?

I Final Cut Studio resultatet hittills har varit ganska bra, är här länken till den kreativa Mac riktmärken och de är ganska goda. I Final Cut Pro gör den var vid sidan av Dual 2,0 GHz G5, i rörelse var snabbare i 3 av de 4 tester och i Compressor var snabbare i 3 av de 4 testerna. Nu när tiden går och Final Cut Studio utvecklas finns det ingen berättar hur mycket av det de ska flytta på GPU, i vilket fall Macbook börjar slå sin svaga punkt. Men för närvarande det faktum att ett a £ 899 laptop slår ut en  £ 1399 (exklusive skärm) Dubbla 2,0 GHz G5 är ganska bra.

Jag hittade inga liknande riktmärken för Aperture så jag sköt upp det. Det första jag slog var resolutionen varning dyker en dialogruta upp när du försöker och kör Bländare säger det inte uppfyller upplösning kraven (1280 x 854). Med Aperture 1.1.1 har du möjlighet att antingen bara köra Aperture eller sluta. Efter tidigare använt programmet på en 1680 x 1050 20 "iMac det kände lite trånga i början, var på iMac kan du redigera foton i fönstret du egentligen inte har den lyxen på MacBook är helskärm verkligen enda sättet. Bläddra igenom biblioteket och göra de grundläggande uppgifterna som vitbalans osv är ganska snabbt, men när du kommer in något mer än att du märker att det gör några ganska intensivt arbete. Titta på videon och du kommer att se hur använder grödan och räta verktyg är inte riktigt lika snabb som du förväntar dig. skulle jag säga att det var i nivå med min iMac med grunderna och något långsammare för resten så att du vet med en dedikerad GPU det helt enkelt kommer att bli snabbare .



Macbook är verkligen inte ett arbete häst för Aperture, det är inte avsett att vara men för dem längtan efter den minsta bärbara Apple erbjuder jag skulle säga det bara om passerar för en mobil bländare arbetsstation. Det är verkligen rum i Apples sortiment för en riktig liten formfaktor Pro laptop oavsett vad de (offentligt) säger, antar jag någonstans längs linjen när Merom sparkar i och Apple lära sig alla sina lektioner från sin första generation av Intels bärbara datorer vi får se att hålet fyllt i sin lineup.

Video: öppning i åtgärd 1 880KB



Video: öppning i åtgärd 2 3MB



MagSafe

Till skillnad från andra är jag inte en som är proklamera detta som ett genidrag, jag antar att det är för att jag har haft turen att aldrig ha trippade på en nätsladden. Det är verkligen ett fint konstruerad funktion och jag uppskattar att ha det men jag har aldrig haft otur nog att kräva det. För dem som inte vet, är MagSafe en magnetisk kraft bly. Tanken är om någon snubblar på ledningen det kommer dra sig skona din bärbara dator hösten. Om du drar det parallellt med laptop så ledningen kan lika gärna vara permanent bundna till den bärbara datorn, det är nästan inte kan avlägsnas, men dra på någon form av vinkel och det kommer att komma rakt ut. Bra i teorin, men jag undrar om det kommer att fungera så fint i praktiken, skulle jag helst inte testa att ta reda på, du har att göra med mina fint kontrollerade videor av den i aktion :-)

Video: MagSafe frånkoppling 372KB



Video: MagSafe anslutning 224KB




Boot Camp VS Parallels ... Kämpa!

Jag måste säga att Boot Camp är ett genidrag för äpplen räkning, har de lagt ett skyddsnät som har hållit många människor tillbaka från att byta, gjorde bara en extra sak möjlig genom övergången till Intel. Som med många människor finns det vissa Windows-program som helt enkelt inte ersättas av något OS X har att erbjuda, i det förflutna har vi hade att göra med antingen köpa en billig Windows-box eller använda Virtual PC (eller motsvarande). Vi har nu lyxen att virtualisering och Windows inbyggt. För mig en app jag inte kan klara sig utan är Visio (i kombination med Harnware så OmniGraffle eller liknande är inte ett alternativ), innan jag gick in på en väg att sätta upp min bärbara dator precis som jag hade tänkt att ha det var det experiment tid.

Den första ansökan på min laptop var Parallels Desktop RC2, tilldelas jag maskinen 512 MB RAM, aktiverade Virtualisering och låt den flyga genom att installera Windows XP. Det första som slog mig var hastigheten, jag använts för att Virtual PC och det är 90 minuter Windows installation (vid minst!) Men detta flög igenom det så fort som det skulle vara infödda, en gång på skrivbordet Mina förväntningar var fällde en bula, kände GUI lite trög vilket är precis vad jag hade fruktat. En sak som jag inte inser var att Parallels har sin egen uppsättning av OS verktyg som du installerar i den virtuella maskinen precis som sina konkurrenter. Efter detta var det en stor, stor skillnad i känslighet. Jag fortsatte att installera Office 2003 eftersom det var test för att se om jag kunde komma undan med bara Parallels eller om jag faktiskt måste flervalsstart för att få vad jag ville. Word och Excel var bra, skulle jag inte säga snabbt och jag skulle inte säga inbyggd hastighet eftersom jag sedan använt det på Boot Camp och det är helt enkelt inte lika snabbt. Kan du använda gärna det på en daglig basis? Damn rätt. Är det dumt snabbare än alla andra virtuella PC-lösningar på Mac förut? Igen, fan rätt. När det kom till Visio men och öppna några exempel filer använder jag det var en liten bit av eftersläpning i att flytta runt ritningen. Det skulle nog inte bry mig, men jag tycker om att arbeta på 100 MPH, göra misstag och fastställande av dem istället grubblande tillsammans. Som ett resultat jag var inte glad nog använda det vet jag kunde få flammande prestanda via Boot Camp. För 90% av de saker människor behöver Windows för jag skulle säga att det var perfekt och just nu är det en $ 39,99 pre ordning med den slutliga produkten kostar $ 79,99 nu, det är ett fynd i mina ögon, men något att överväga om du inte redan egna fönster.

Parallels Desktop

Boot Camp var lite av ett skott ur mörkret från Apple för veckor flera OS-start konkurrens hade samlat ånga och knappt hade det lösts och prispengarna illa upp hade Apple släppte sin (mycket mer elegant) lösning. Boot Camp gör ett mycket smart jobb att hålla handen att partitionera hårddisken och installera Windows. Installationsprogrammet kommer att ge dig en grafisk representation av HD split med ett reglage du kan ta, ändra storlek du bara att passa dig. Personligen jag inbillade mer av en lek! Jag ville faktiskt 3 partitioner, något Boot Camp kan inte erbjuda. Jag ville XP, OS X och en tredje partition för att lagra alla mina media, denna tredje partitionen skulle vara synliga både med delad musik, film, bilder och stationära mappar. Jag följde den här guiden för att skapa mina 3 partitioner och det fungerade utan problem. Jag beslutade den media partitionen är HFS + och använder MacDrive på Windows i stället FAT32. Tro det eller ej en av anledningarna till detta var FAT32-volymer alltid visas i versaler i OS X och jag kunde inte stå det.

Så fungerar Vista?

Om du följer något av stegen jag nämner nedan, skyll inte på mig om du slang din OS X Install eller din MacBook brinna ...

Ta det ett steg längre än att köra Upgrade Advisor på XP via Boot Camp (som intressant ger goda resultat, är Macbook Aero Glass kan för dem som vill veta) Jag beslutade att ge Vista Beta 2 ett försök. Installationen var inte så felfri som XP-installationen, gjorde jag en ny installation i motsats till en uppgradering och det fanns några ringar för att hoppa igenom. Första steget var att starta från Vista Beta 2 CD och radera 200MB EFI-partitionen och sedan gå vidare för att installera Vista på partitionen skapas av Boot Camp. När du har startat halvvägs genom installationen finns ett felmeddelande relaterat till Winload.exe måste du starta från CD igen men den här gången väljer återställningsalternativ kommer installeraren upptäcker en reparerbar partition och erbjuder sig att reparera den. Reparera, starta, fortsätta installationen som vanligt. När du kommer till skrivbordet har du frågan om en hel del okänd hårdvara, beslutade jag att ge föraren CD som Boot Camp skapar ett försök. Installationen av drivrutinerna faktiskt klar men det finns fortfarande en hel del okänd hårdvara, rapporterar Vista som en av Intel GPU-komponenter inte är korrekt installerat och även om jag kunde köra på den ursprungliga 1280 x 800 upplösning det kvävning på prestanda rådgivare få bara en 2 som är mindre än när rådgivaren körs på Windows. Som ett resultat (jag antar) fanns inga glas var ljudet också bruten. Prestanda i allmänhet kände ok men som ett test var det inte riktigt lyckat, skulle jag förlorade tålamodet och jag ville få min OS X / XP installationen klar att jag kunde få till inställningarna jag ville.


( se stor bild )


( se stor bild )


( se stor bild )


( se stor bild )

XP på Boot Camp, OS X och min gemensamma partition

Utförande av XP på Boot Camp är som du förväntar dig det, blixtrande snabb, det är en dual core 2,0 GHz-chip med 2 GB 667 MHz minne trots allt. När du har installerat MacDrive och plocka upp min tredje HFS + partition använde jag bara TweakUI att flytta min Min musik, Mina filmer, Mina bilder och Desktop mappen till HFS + partitionen. Jag hade gjort 60GB partitionen min hemmapp med NetInfo Utility i OS X så 2 operativsystemen delade media mappar. Detta i mina ögon är exakt den typ av installation jag trott och ville och jag är mer än nöjd med hur det fungerat. De enda 2-program (utom TweakUI) Jag installerade var Office 2003 och Office 2007, prestanda på både var omedelbar som du förväntar dig. En sak är jag ännu inte prova är något beskattning på GPU, t.ex. spel. Jag tror inte att jag någonsin kommer, min DS Lite och 360 har den areal men från de riktmärken jag har sett runt platsen skulle jag inte få mina förhoppningar upp.

Den drivrutiner CD som Boot Camp skapat innehåller drivrutiner för allt utom IR-sensorn och på ett sätt iSight (får installeras, men det fungerar inte). Bluetooth, trådlösa och video allt arbete som förväntat. En av de bästa funktionerna i den bärbara datorn som är så perfekt i OS X är helt plötsligt lamslagen i XP, styrplattan. Du får inte någon rullning, ingen avancerad högerklicka tapping, ingenting. Genast jag skulle föreslå att du installerar AppleMouse , ett verktyg som jag inställd på att köras vid uppstart som ger dig möjlighet att använda Ctrl + klicka för att högerklicka. En annan sak som är värt att nämna är att det inte finns någon Delete på Macbook, det finns en backsteg men ingen bort. Det betyder att ingen ctrl + alt + del, men för Aktivitetshanteraren finns andra sätt runt det för användare som behöver ctrl + alt + del att logga det inte. Lyckligtvis finns det en hel del verktyg för att mappa om tangentbordet. Jag använde själv ett litet verktyg som heter remapkey.exe som ingår i Windows Server 2003 Resource Kit. Jag ändrade den högra knappen handen Apple tangenten DEL, normalt är det Windows-tangenten, men det finns redan en på vänster sida så det var extra.

Video: Boot Camp i aktion 4.4MB



Ladda ner: RemapKey verktyg 176KB

Prestanda

Alltid praktiskt i en recension, det finns många många recensioner redan ute med alla typer av jämförelseindex tänkbara så jag bara med de jag kände relevant för mig. Först ut är videokodning. Jag gör massor av MPEG2-kodning och MPEG4-kodning så Först ut är kodning några H.264.

H.264-kodning Test Setup:

Handbroms 0.7.1 (Universal)
Lost In Translation DVD (gotta testa det på något anständigt)
Kapitel 5 (03:55)
Video - 1000 kbps variabel bithastighet
Ljud - 128 kbps
H.264, x264 Main Profile
720 * 384

Här är resultaten:


( se stor bild )


( se stor bild )

Detta var ett enormt lyft för mig som det är en av de vanligaste aktiviteter jag utför. Den dubbla kärnor kommer verkligen till sin rätt när videokodning är berörda.

Högupplöst Videouppspelning:

Innan du köper Macbook jag skulle läsa bra saker när det gäller HD-uppspelning, var GMA950 faktiskt ganska kompetent när det gäller uppspelning av 720p och även 1080p material. För att testa det här jag försökte följande från Apples HD galleri:

BBC Motion Gallery: Afrika (720p)
Warren Millers Higher Ground (1080p)

Den 720p video spelas i ett fönster och helskärm utan att tappa en enda bildruta, imponerande jag säker på att du håller med. Ännu bättre än det var prestanda 1080p klippet, spelar detta på min iMac tog det till en genomsökning med klämman genomsnitt runt 11-15 FPS. På Macbook detta inte var fallet, uppenbarligen inte kan spelas 1:1 i ett fönster så jag försökte det i ett fönster fyller skärmen och hela skärmen, båda gångerna i genomsnitt cirka 20-24 FPS men bara genom att titta på filmen info kunde jag säga, det var en mycket smidig upplevelse.

Allmänt GUI prestanda:

Jag har redan kommenterat den fantastiska fönstret ändrar storlek prestanda tidigare i översynen, så jag tänkte att jag bara skulle innehålla en liten videoklipp från Exponera i handling, flyger GPU genom den utan en antydan till stamma.

Video: Expose i aktion 1.1MB




Photoshop Test:

Jag har testat det på alla sätt jag kan tänka mig med ett standardtest lånat från MacNN forum . Testet är följande:

1 - Hämta testbild från här
2 - Spara det till datorn och sedan öppna den i Photoshop
3 - Därifrån gärna tillämpa en "radiell oskärpa" med inställningarna på:

Belopp = 100
Oskärpa Method = Spin
Kvalitet = Bästa

För att få den tid du kan antingen använda ett tidtagarur eller använda tidpunkten anläggningen i Photoshop.

Jag kommer att bland annat följande siffror från mig själv:

Photoshop CS2 via Windows XP i Parallels Desktop RC2
Photoshop CS2 via Windows XP i Boot Camp
Photoshop CS2 direkt på en 2,1 GHz G5 iMac
Photoshop CS2 via Rosetta på Macbook
Photoshop CS2 via Rosetta på MacBook (efter det är cachad instruktionsuppsättningen)

Jag också kommer omfatta andra siffror som referenspunkt, här resultaten:


( se stor bild )

Siffrorna egentligen inte berätta hela historien, till exempel det var snabbare i Parallels sedan under Rosetta men lyhördhet var större i OS X än i den virtuella maskinen. Boot Camp är en annan historia, men jag skulle inte gå så långt som att starta Macbook köra Photoshop CS2, Rosetta är helt bra. Anledningen till att jag inkluderade 2 Rosetta riktmärken i testet var att jag har läst att OS X cachar PowerPC instruktioner, om du gör samma PowerPC saker om och om igen (t.ex. detta filter) det snabbar upp kraftigt, laddningstider är också minskat med Photoshop CS2 går från ca 6-7 studsar till 3 studsar på den andra lanseringen.

Högtalare, WiFi och batteritid

Jag trodde att jag kort skulle beröra detta högtalarna på MacBook är faktiskt inte syns från början, de är gömda i gångjärnet längst till vänster och längst till höger. Ljudkvaliteten är tillräcklig men inget mer, ljud via hörlurar och externa högtalare är dock en annan fråga med kvaliteten är precis så bra som du förväntar dig. WiFi utbud på Macbook är extremt bra, satt i min trädgård runt 50-60 meter bort från Linksys router jag fick 3 av 4 barer, även plocka upp grannar wifi från cirka 80 meter bort.

Apple hävdar upp till 6 timmar för MacBook men jag mĺste säga som måste vara med skärmen på lägsta, allt strypt och inget arbete som utförs. Surfar på nätet, lyssna på iTunes och leka med Aperture gav mig 3:15, sväng WiFi avstängd och jag får en beräknad tid över 4:30. Jag är glad att vi har kommit fram till ett skede där 3-4 timmars batteritid är bara genomsnittliga, jag minns min VAIO ungefär 7-8 år sedan har omkring 90 minuters batteritid. Här är de kommande 7-8 åren och 12-15 timmars batteritid!

Slutsats

Macbook förargade många människor, men jag tror att det bara råkade ilska de mest högljudda i Apple-fans. Jag känner denna laptop kommer att bli stor och en av äpplen största säljare, inte "Complete familjen" som Apple säger, det finns fortfarande utrymme för en liten formfaktor Pro laptop och Macbook inte det. För resten av oss men jag tycker det är fantastiskt värde för pengarna. Jag har några gnäller om den bärbara datorn med den första är den mest uppenbara: GPU. Ja majoriteten av användarna inte kommer att märka, men det stinker av billigt för sakens skull av Apple. Jag kan tänka mig deras marginaler kunde ha möjliggjort en X1300 skulle fan också något så lågt som en X300 har räckt, det är fortfarande bättre då vad vi har nu. Från vad jag har läst GMA950 är en extra $ 4 över det vanliga 945 chipset, med priser som att det inte är svårt att förstå varför Apple gick den vägen. Alla sagt jag är glad, mycket nöjd med Macbook. Jag tidigare har ägt en 12 "PowerBook och jag anser att detta förbättrar det på alla sätt som betydde för mig, jag tror också att det ser mycket bättre!

Med detta sagt, när Apple anmäla sin 12,1 "widescreen, 0,8" tunn, 2,0 GHz Merom, X1400 GPU med 160 GB vinkelrätt HD Jag ska vara först i kön till varje pris, redo att dumpa alla mina intryck på dig mycket!




Och här är några fler bilder att avsluta det upp ...


( se stor bild )


( se stor bild )


( se stor bild )


( se stor bild )


( se stor bild )



Translated from www.notebookreview.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar