onsdag 29 december 2004

Toshiba M35X Review (pics, specifikationer)

Toshiba M35X Review (pics, specifikationer)
av Digital1000Video - 2004/12/29

av Steven Aro

Efter att min beställning på nätet, min Toshiba Satellite M35X kom denna lilla storlek ruta nedan.

Toshiba Satellite M35X i rutan

Och här är en bild av exakt vad kommer i rutan med Toshiba M35

Grunderna

Toshiba Satellite M35X ( se större bild )

Jag behövde en ny laptop. Efter att ha undersökt i över ett år kom jag äntligen över Toshiba Satellite M35X . Det är en budget laptop, men att vara student det var i princip den enda laptop i min prisklass. Nu, för mig den bärbara datorn ser snygg. Med en rad neon blå, orange och grön LED, gör det för en ganska tilltalande exteriör. Jag anser dock att det byggkvalitet på Toshiba tynar bort efter att ha exceptionellt bra under många år. LCD-skärmen är fantastiskt ljus och lätt att visa, men tyvärr hade problem direkt ur lådan (denna fråga behandlas senare). Men jag tror ändå om du är på en budget bör du inte leta längre än Satellite M35X .

Toshiba M35 omdöme Unit Specifikationer

  • Mobile Intel Celeron M-processor 330 (1,40 GHz)
  • 256 333 MHz RAM-minne
  • 40 GB 4200 RPM hårddisk (31,74 faktiska format)
  • 15 "XGA-skärm
  • DVD / CD-RW-kombination enhet w / Ljuddämpare (programstyrd)
  • Special "musik på begäran" knapparna bredvid tangentbordet.
  • SRS TruSurround XT stereohögtalare
  • Inbyggd mikrofon

Processor

Satellite M35X levereras med en Intel Celeron M-processor. Celeron M använder avancerad mobil teknik för att ge bättre batteritid. Det är budgeten versionen av de högre prisklasserna mobil processor från Intel, Pentium M. Processorn är bra för internet-surfning och ordbehandling men något annat än att liksom spel, multi-tasking, och data rika applikationer Celeron börjar till mosse ner.

Hard Drive

Den M35X levereras som standard med en 4200 RPM hårddisk på 40 GB. Det ger dig gott om utrymme, men den faktiska formatering av enheten är 35,00 GB. Så är det inte riktigt så stor som vad du ser på papper. Också, efter Toshiba sätter all medföljande programvaran på M35 som Norton Antivirus, Debatt Maximizer, Napster, etc., du kvar med 31,00 GB lagringsutrymme. Så i alla verkligheten får du 30GB är att lagra din information. Jag var lite besviken, men en del av den programvara som de innefattar i systemet är stor!

Minne

Toshiba M35X som jag köpte kom med 256 MB RAM-minne. Detta är verkligen grundläggande för Windows XP. Med 256 MB OS kan fortfarande fungera bra, det är bara inte full fart framåt. Också, glöm inte att upp till 64 MB av fysiskt RAM används av Intel Extreme Graphics bildprocessor. Nu, personligen har jag inte problem med Intel Extreme Graphics. För mig det körs grundläggande spel fina. Det körde även en ny het speltitel, The Sims 2. Nu kräver det spelet en hel del VRAM, men jag hade inga problem springer den på integrerad grafik. Men, som alltid när man använder en underpowered grafikprocessor med ett spel du kommer att behöva hålla detaljerna nivåerna inställningen på det spelet till den mest minimala. Uppgradera från 256 till 512 rekommenderas om du kan passa in det i din budget.

Design

Toshiba Satellite M35X Vänster sida ( se större bild )

Utformningen av M35X är ganska bra. Tangentbordet är en av de bästa som jag någonsin har haft i en anteckningsbok. Tangentbordet har en bättre känsla än Dells och Apples, enligt min mening. Toshiba har också en rad lampor systemets identifierare som ger nyttig feedback på din bärbara status och bara ser oformaterad trevligt. En sådan ljus är på strömbrytaren lysdioden som lyser neon-blå när systemet slås på. Det kan också lysa och fade orange när du sätter systemet i ett stand-by-läge.

Skärm

Den 15 "skärm är superb när det gäller ljusstyrka och skarpa visning går. Men ur lådan hade jag problem med det. Det var en hel döda-pixel, vilket innebär att hela tiden en del av pixlar på skärmen hade fastnat som en ljus magenta eller cyan färg. kommer jag att ha Toshiba ta en titt på detta och sannolikt tillbaka den bärbara datorn på grund av problemet. ha dött-pixlar på en skärm är ett tecken på dålig tillverkning kvalitet eller misslyckades kvalitetssäkring tester, vilket är oförlåtligt för en produkt som en konsument betalar nära till $ 1.000 för.

Hetta

Även med den mobila Celeron-processor systemet skapar mycket värme, snabbt! Fläkten slås oftast på efter ca 15-20 minuter datoranvändning och kommer på i ca 6-sek. Sen vänder tillbaka-på efter ungefär varje 2-3 minuter för att hålla enheten svalna.

Batterilivslängd

Batteriets livslängd med detta system är en av de bästa som jag har sett. Personligen, av erfarenhet ibland du får bättre batteritid än den mycket högre respekterade Pentium M. Detta beror främst på det faktum att Celeron har en långsammare front side bus, som ibland kan sakta ner saker. Men med Toshibas bärbara Maximizer jag kan få nästan 4 + timmar med batteriet, om det är inställt på "Long Life"-läge. På "High-Power"-läge fick jag bara 2 till 3 timmar vid maximalt. Toshiba har även en DVD-uppspelning. Med den bärbara datorn på detta läge kunde jag se en hel 2-timmars film och har fortfarande lite batteritid kvar. Så totalt sett batteritid med detta system är bra.

En titt på strömbrytaren och några LED lampor på övre vänstra på tangentbordet ( se större bild )

Portar

Toshiba ingår en rad portar. Inklusive en Ethernet, V.92-modem, mikrofon in och ut, PC-kortplats (PCMCIA Type-II), 3-USB-portar, I-EEE-port (för hårddiskar, externa medieenheter [CD-RW, DVD, etc]), finns det också en VGA-skärm ut-port och en S-Video ut. Det som jag gillade mest var volymkontrollen. Toshiba placerade separat hårdvara knapp / brytare på sidan för att kontrollera volymen i stället för att integrera den i tangentbordet, vilket jag faktiskt disklike. Det inbyggda hårdvara volymkontroll är trevligt för en budget bärbar dator, där man oftast inte ser en sådan funktion.

Slutsats

Toshiba Satellite M35X är ett stort värde anteckningsbok. Dock skulle jag rekommendera att få något med mer minne och en Pentium M-processor om du har pengar. Men om vad du verkligen vill är en budget bärbar dator med så mycket bang för buck som du kan få, då Toshiba Satellite M35X är verkligen värt en titt.

Fördelar:

  • Lång batteritid
  • Trevlig neon-lysande lampor
  • Mycket ergonomisk design och tangentbord
  • Tunn design, men ändå kraftfull

Nackdelar:

  • Den mobila Celeron M-processor kan släpa på ibland
  • Systemet blir mycket varm så snabbt
  • Fan blir bullriga och irriterande, särskilt när det sparkar i, slumpmässigt
  • Liten pekplatta orsakade min hand till kramp

Pris och tillgänglighet



Translated from www.notebookreview.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar