onsdag 10 oktober 2007

Fujitsu LifeBook U810 Tablet PC första titt Recension (bild)

Fujitsu LifeBook U810 Tablet PC första titt Recension (bild)
av Tiffany Boggs - 10/10/2007

Fujitsu LifeBook U810 Tablet PC första titt Recension (bild)

När Fujitsu meddelade LifeBook U810 mini Tablet PC, jag kunde inte vänta med att få mina händer på den och gissa vad, vi fick bara en på vårt kontor. Denna lilla tabletten är häpnadsväckande. Jag kan inte säga att det skulle vara en permanent ersättare för en full-size tablett eller bärbar dator, men det är en stor reskamrat. Den körs på Intels A110 processor och har en 40GB hårddisk. Den 5,6-tums WSVGA skärm är liten, men fortfarande upp till Fujitsus standarder, vilket betyder att den ser bra ut.


Fujitsu LifeBook U810 Tablet PC i all sin glans. (Se stor bild)

Fujitsu Lifebook U810 Tablet PC specifikationer som granskats (pris testas $ 1099)

  • Intel-processor A110 800MHz
  • Intel 945GU Express-kretsuppsättning
  • Windows Vista Business med Microsoft Office OneNote 2007
  • 5,6 "WSVGA Kristall Visa display med passiv pekskärm
  • 1GB DDR2 400MHz SDRAM-minne
  • 40 GB (4200 rpm) hårddisk
  • 10/100 Ethernet (med medföljande kabel)
  • Atheros Super AG Trådlöst LAN (802.11a/b/g)
  • Integrerad Bluetooth
  • Integrerad fingeravtrycksläsare och inbyggd TPM
  • 1 x USB
  • SD-kortplats
  • Typ I / II Compact Flash kortplats
  • Mikrofon och hörlursuttag
  • Huvudbatteri: 4-cells litiumjonbatteri (5200 mAh, rankad upp till 5,5 timmar)
  • Mått: 6,73 "(B) x 6" (D) x 1,26 "(H)
  • Vikt: 1,8 £ med 4-cellsbatteri
  • Ett års International begränsad garanti

Designa och bygga

Den U810 är en solid liten tablett. Chassit är robust och jag märkte inte någon flex. Mini-tangentbordet har en liten flex, som påminde mig om LifeBook T2010. Efter ett tag om du inte vill skriva på detta tangentbord eftersom det verkligen är för liten. Fujitsu planerat varje tum av denna design. Det finns en styrpinne i det högra hörnet och musknappar till vänster, bara förfallodaginteärfastställd du inte vill använda pennan eller pekskärm.


Den U810 i tablet-läge med penna. (Se stor bild)

Det tar en stund att vänja sig vid musen, men den passiva pekskärm är inte alltid lika lyhörd som jag vill. Ibland fingret inte registrera sig på skärmen om du trycker hårt, så jag valde att använda pennan, som lät mig navigera snabbare. Den 5,6 "skärm är inte så svårt att läsa och displayen är stor. Den har fina djärva levande färger, med lite kornighet. Jag skulle inte vilja arbeta på detta hela dagen, men för de en-dagars resor skulle det vara perfekt.


Den U810 tangentbord. (Se stor bild)

Eftersom tangentbordet är så litet vissa knappar kombineras som Hem, fliken Sida upp och sida-ner. Det är inte ett problem men. De U810 omvandlas till tablet-läge tack enkelt sin gedigna gångjärn och skärmen automatiskt växlar riktning. Det är verkligen små nog att sätta i en handväska eller liten väska och eftersom det bara väger runt £ 1,8 med batteriet, jag är säker på att du inte kommer att märka vikten. Den har en blank kanonmetall färgat lock, som döljer smuts väl och svarta fläckar mocka på undersidan för att minska värme, en Fujitsu varumärke.


Undersidan av U810 med fina mocka fläckar. (Se stor bild)

Prestanda

Den U810 sport Intels A110 800MHz processor. Den har 1 GB RAM och en hårddisk på 40 GB. Inte dåligt för en så liten tablett, men jag tror att jag hellre skulle ha Windows XP Tablet PC Edition istället för Vista. Missförstå mig inte Vista fungerar bra på U810, men du skulle få mer prestanda från Windows XP, som är ett alternativ.

Super Pi

I nedanstående resultat Super Pi, där processorn är klockad vid beräkning Pi till 2 miljoner siffror: Den U810 gjorde inte illa alls beaktar det är byggt på en annan plattform så resten av bärbara datorer. Kom ihåg att det har en annan processor, liten hårddisk och det är igång Vista.

Notebook Tid att beräkna Pi till 2 miljoner siffror
Fujitsu LifeBook U810 (800MHz Intel A110) 6m 22s
Fujitsu T2010 (1.2GHz ULV Core 2 Duo) 1m 40s
Gateway C-140X (2GHz Core 2 Duo) 58s
HP Compaq 2710p (1.2GHz ULV Core 2 Duo) 1m 39s
Lenovo ThinkPad X61 (1.6GHz Core 2 Duo) 1m 10s
Fujitsu LifeBook T4220 (2.2GHz Core 2 Duo) 54s
Gateway E-155C (1.06GHz ULV Core 2 Duo) 1m 58s
LG C1 (1,2 GHz Intel Core Duo) 1m 49s
Toshiba R400 (1,2 GHz ULV Core Duo) 2m 10s
Asus R1F (1.66GHz Core Duo) 1m 20s
Lenovo ThinkPad X60t (1.66GHz LV Core Duo) 1m 24s
IBM ThinkPad X41t (1,5 GHz LV Pentium M) 2m 02S
HP TC4400 Tablet PC (2,0 GHz Core Duo) 1m 13s
Dell Latitude D420 (1.06GHz Core Solo ULV) 2m 11s

Det tar över en minut att starta upp. Jag glömde nästan jag vände på den tills jag hörde det pipa. Jag har inte körde några benchmark-tester ännu utom Super Pi och förmodligen kommer inte att köra för många eftersom vi vet att detta inte är gjord för att vara någon högpresterande gaming tablett. Det kommer att finnas några tester som ingår i hela recensionen att komma nästa vecka, så håll ögonen öppna för dessa resultat. Jag kommer att testa Fujitsu batteri påstående om 5,5 timmar också. Jag hoppas att det varar så länge och hittills verkar det ganska nära.

First Impressions

Sammantaget är jag imponerad av U810. Den har en fin samling av funktioner, inklusive en USB 2,0, dockningskontakt, hörlursuttag, mikrofoningång, en typ I / II Compact Flash kortplats och Smart Card-kortplats. Det har också möjlighet att extern bildskärm / VGA och Gigabit Ethernet (RJ-45) på den medföljande kabeln. Allt detta packas i en sådan liten tablett. Även om jag önskar att det hade bara en USB-port. Den har även fina trådlösa alternativ inklusive Atheros Wireless LAN 802,11 a / b / g och Bluetooth 2,0.


Framifrån av U810. (Se stor bild)


Sidovy från höger av portarna. (Se stor bild)


Vänster sidovy av portarna. (Se stor bild)


Baksidan av U810. (Se stor bild)


Utsikt över U810 locket. (Se stor bild)

Det U810 ansluten till Internet utan problem, men det har dålig signalstyrka i vissa områden. Bluetooth-är praktiskt om du vill ansluta en mus, som vissa användare eftersom denna tablett är så liten. Den har också en medföljande VGA kontakt, så att du kan ansluta den till en annan skärm också. Den U810 är en stor reskamrat och kan användas för dessa viktiga presentationer. Batteriets livslängd verkar bra än så länge, men jag kommer att testa den under andra förhållanden i min fullständig översyn. Så titta in nästa vecka för att se fler bilder och riktmärken på denna lilla underverk. Det har varit en stor hit på vårt kontor så långt!

Video

Kolla in våra praktiska video av LifeBook U810 i aktion.



Translated from www.notebookreview.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar