tisdag 15 januari 2008

Compaq Presario C700t Användarrecension

Compaq Presario C700t Användarrecension
med jak3676 - 2008/01/15

med jak3676

Compaq Presario C700T är HP: s nuvarande budget 15,4 "widescreen notebook. Den finns med begränsad konfiguration på nätet från HP.com och finns även i butiker. Om du ser några av dem dyker upp på eBay var det nyligen erbjudits som en av Best Buy s special dörr buster här julen. I ett nötskal, skulle jag likna C700T till Dells Vostro 1000 med en budget Intel-processor.

Specifikationer:

  • 15,4 "WXGA High-Definition HP BrightView (glättat) Bredbildsskärm (1280 x 800)
  • Intel (R) Pentium (R) processor med dubbla kärnor T2310 (1,46 GHz, 1 MB L2-cache, 533MHz FSB)
  • 1GB DDR2 System Memory (2x 512MB)
  • Intel (R) Graphics Media Accelerator X3100
  • Broadcom (R) 802.11b / g WLAN
  • Fujitsu MHY2120BH 120GB 5400rpm SATA-hårddisk
  • Optiarc DVD RW AD-7560A 8X DVD + / -R/RW med stöd för dubbla lager
  • 6-cells, 44 wattimmar litiumjonbatteri
  • Windows Vista Home Premium (32-bitars)
  • 14,1 (L) x 10,11 (B) x 1,29 (min H) / 1,58 "(max H)
  • £ 6,4
  • 1-års HP oavsiktlig skada skydd med Pick Up och retur

Orsaker till att köpa

Min $ 500 Black Friday speciellt från förra året, en Cisnet ncl3001 "NASCAR laptop" - började en rebadged AOpen Notebook 2000, med tangentbord problem några dagar efter sin 1-års garanti gått ut. Det hade varit en fruktansvärd laptop året med allvarliga stabilitetsproblem som aldrig löstes trots upprepade ansträngningar och returer. Jag träffade butiker och webbplatser i år söker det bästa värdet jag kunde få en begränsad budget.

Jag behövde bara en grundläggande bärbar dator för allmänna kontorsarbete och webbsurfning. Jag är bekymrad med batteritid, men jag har aldrig haft några problem med vikten på mina bärbara datorer (min favorit laptop genom tiderna är fortfarande min gamla P-III Panasonic Toughbook, som tippade vågen på över 10-lbs). Jag har inte varit en gamer sedan lämnar college år sedan, men jag njuta av tillfällig nya strategi eller RPG titel. Jag gjorde min forskning och tänkte att någon av moderna IGP: s skulle passa mina behov bara fina.

När du begränsa dig till ungefär $ 500 finns det inte många alternativ till 6-pund, 15,4 ", integrerad grafik, budget Celeron eller Sempron specialerbjudanden som verkar hålla tiden dyker upp i alla helgen flygblad. Jag bestämde att jag inte skulle nöja sig med . något lägre än en ingångsnivå processor med dubbla kärnor, och jag ville inte bråka med någon form av post-i rabatten förväntat minst en 100GB hårddisk och en DVD-brännare med Vista Home Premium - allt annat jag anses vara sås.

Shopping

Det fanns flera goda speciell tillgängliga på en mängd olika platser i år. När jag såg riktigt bra on-line Dell Vostro specialerbjudanden de redan slutsålda. Jag såg alla julrea flygblad och träffa butikerna regelbundet för ungefär en vecka. Det fanns några AMD-baserade Gateway modeller som fanns i detaljhandeln för ett liknande pris, men val var ganska begränsad. Jag måste säga att det har skett en stor förbättring i budgeten bärbara sektorn i år. Förra året det enda sättet att hitta något mindre än $ 500 var att få en av de dörr buster specialerbjudanden. Redan då var de alltid en single-core, redan föråldrade anteckningsbok av tvivelaktig hållbarhet. I år finns det flera alternativ för sub-$ 500 bärbara datorer från alla de stora leverantörer som är allmänt tillgängliga och även ha nuvarande generationen teknik.

Den Compaq Presario C714NR regelbundet kostar $ 599, dök upp på Best Buy hemsida $ 449, men snabbt slutsålda. Best Buy är veckovis flygblad prissatt det på $ 399 med begränsad tillgänglighet. Jag vaknade lite tidigt den dagen försäljningen igång och hade turen att vara nummer sex i linje med åtta tillgängliga i butiken. När de öppnade fanns det cirka 100 personer i rad (vilket inte är så illa om du någonsin handlat Black Friday försäljning på östkusten). Jag hade gjort mitt köp och var ut ur butiken innan alla i linje hade en chans att komma in i byggnaden.

För dem som missade försäljning, se till att kontrollera " Laptop hotell "i denna webbplats som de ofta lägga HP kuponger. Du har förmodligen inte kommer att kunna hitta en modell med en liknande konfiguration för det priset, men low-end modeller har ofta sjunka till mindre än $ 500 med en bra kupong.


(Se stor bild)

First Impressions

Compaq kom förpackad i en enkel röd ruta med bara Compaq namn på sidan. Endast dekalen på sidan gav några indikationer vad var egentligen i rutan. Inuti den bärbara datorn hade några egna Styrofoam innehavare som säkrade den med ändarna förhindrar någon form av rörelse och hålla ca 1 ½ "av utrymme på alla sidor av den bärbara datorn. Det fanns en ruta för nätadaptern och batteriet då en separat låda för garantin pappersarbete, en snabbstartsguide och olika erbjudanden från ett fåtal företag som utan tvekan hade betalat för att få sin bloatware till min maskin. Förpackningen var ganska enkelt, men det får jobbet gjort.

Det fanns inga medier alls ingår i lådan. Snarare är de nödvändiga återhämtning filer lagras på en separat partition på hårddisken med möjlighet att bränna en kopia av restaurering medier. Att bränna en kopia av restaurering bilden tar 10 CD, 2 DVD eller en enda dual-layer DVD. Återställelsen diskar kommer endast återställa systemet till fabriksinställningarna - med alla bloatware installerad. Det finns inget som ingår alternativ för en ren Vista installation.

Bygg och Design

Efter att dra ut den ur frigolit och ge det en gång över, var min första tanke, "Ja, åtminstone ingen vill stjäla den." Ingen skojar, den här är ful. Jag trodde knytnäve min uppfattning var skev av den vackra Gateway T-1616 jag plockade upp samtidigt. Men även efter några veckor jag ogillar fortfarande utseendet på Compaq C700T serien. Jag antar att styling är det minsta av de problem för dem av oss handlar på en budget.

Den övre luckan är en strukturerad matt svart plast med en aluminium Compaq stil bokstaven "Q" klistermärke insatt i plasten. Inga verkliga klagomål här - ser enkelt nog och får jobbet gjort.


(Se stor bild)

Öppnar den övre är ganska lätt. Det finns ingen spärr för att låsa den på plats, bara en stel gångjärn. Gångjärnen är tillräckligt styvt för att hålla skärmen vid varje önskad vinkel. Det går inte att öppna med en hand som du behöver för att hålla basen på plats medan du trycker tillbaka på skärmen. Gångjärnet sitter faktiskt bakom huvuddelen av den bärbara datorn, vilket gör det djupare än de flesta 15,4 "-modeller när skärmen är öppen. Inte ett verkligt problem, men det gör skärmen verkar mycket lägre än mina tidigare bärbara datorer som sätter gångjärnet på toppen .

Basen av tangentbordet Surround är en grayish-silver plast med svart tangentbord och vita bokstäver. Det övergripande utseendet på den bärbara datorn är svart med några grå accenter. Det är plast hela, men verkar tålig. Som ni kan se på några av de uppmärksammade skott har grå plast som omger tangentbordet en läpp som sticker ut ca 1/8 av en tum. Jag kan omöjligt säga vad formgivarna tänkte annat än att göra en redan stor och tung bärbar dator ser större än nödvändigt. Det är fult, men åtminstone det är inte en flashig ful.

Strömbrytaren är överst i mitten med Wi-Fi knappen till vänster. Det finns två Altec Lansing-högtalare ovanför tangentbordet. De är inte så illa som några av talarna har jag haft på bärbara datorer, men de är inte den bästa heller. Bass är lite förvrängd och de är inte ganska högt nog, men jag antar att det är samma klagomålet jag hör om varje laptop. Om du vill titta på en film på ett plan, håll dig till hörlurar. För tillfällig filmen sitter runt vardagsrummet, högtalarna är tillräckliga.


(Se stor bild)

Tangentbord och pekplatta

Det finns en liten tangentbord flex, men inte lika mycket som jag har haft på tidigare datorer och inte så mycket att vara irriterande. Den har alla de vanliga 86-tangenter, och "Ctrl" är på utsidan av funktionsknappen (där det hör hemma) Det finns ett ljus till vänster om caps lock som blir blå när Caps Lock är aktiverat -. Inte en dålig Rör för en budget bärbar dator.


(Se stor bild)

Wi-Fi knappen tänds, blå när den är aktiverad, röd när inaktiverad.


(Se stor bild)

Pekplattan är samma färg grå-silver plast som handledsstödet och resten av tangentbordet surround, men pekplattan har en svart plastbit som omger den. Pekplattan är ganska stor med horisontella och vertikala bläddra områden och en inbyggd och en knapp för att inaktivera pekplattan. Det finns en pekplatta på / av lampan som lyser blå när den är aktiverad och rött när den är inaktiverad, en annan trevlig kontakt för en budget-system.


(Se stor bild)

Det nedre vänstra hörnet har statuslampor för kraft, laddningsindikator, diskanvändning och Wi-Fi. Dessa är liknande märks på utsidan locket och de är fortfarande synliga när locket är stängt.

Portar och utbyggnad

Den nedre har två användare borttagbara lock. Den första omfattar hårddisken och den andra har CPU, både RAM slots och Broadcom trådlöst kort.


(Se stor bild)

I fall det fanns något tvivel, är CPU löds direkt till moderkortet - det finns i princip ingen chans att uppgradera CPU som helst i framtiden.


(Se stor bild)

Vänster sida: Strömuttag, utlopp, modem, LAN, VGA, S-Video, USB. DC-uttaget gör ljusblå när enheten är ansluten till nätström. Dessa är alla hamnar jag förväntas hitta på baksidan av laptop. Jag kan leva med nätsladden (åtminstone är det bakåt), men det är verkligen stör mig med Ethernet, VGA-port och USB-porten så långt fram på vänster sida. Alla kablar som jag brukade gömma sig bakom min laptop och nu väl synlig. Det tycks också vara en plats för en minneskortläsare, men ingen var med eller finns tillgängliga på nätet. Tack och lov för oss rätt användarens hand mus, är värmen utlopp till vänster, men även när jag gör en punkt att kontrollera jag har aldrig känt någon märkbar värme kommer ut från ventilen. Fläkten inte snurra upp från tid till annan, men jag kan inte höra något över omgivande ljud i mitt hus. För er som är vänsterhänta Mousers, ugh - ledsen, du måste ta itu med alla kablar och vent.


(Se stor bild)

Höger sida: 2x USB-portar, DVD + / - R & RW (dubbla lager), Kensington-lås. Återigen hamnen placering stör mig verkligen. Alla USB-portar är i framkant. När jag använder antingen min trådbunden eller trådlös mus pluggen kommer i min väg.


(Se stor bild)

Rygg: Absolut ingenting, installerar även batteriet under. Är det för mycket att begära att få möjlighet att dölja dina sladdar, eller åtminstone få dem ur vägen? Med hur HP ordnade de andra portarna jag var rädd att jag skulle ha funnit hörlursuttaget gömmer sig i ryggen, men åtminstone de fick det rätt.


(Se stor bild)

Fram: hörlursuttag, mikrofoningång - enkel nog.


(Se stor bild)

Skärm

Det C700T levereras med en glansig 15,4 "WXGA-skärm. Det finns inga alternativ för andra upplösningar eller en matt finish. Det är ganska stor ljus läckage runt den övre och nedre kanten. Visningsvinkeln verkar bra. De vertikala vinklar verkar om genomsnittet. Om du flyttar för mycket över mitt kommer skärmen tvätta bort och om du flyttar för lågt, kommer allt blir svart. De horisontella vinklarna är bättre än genomsnittet. Du kan nästan vinkelrätt med skärmen och fortfarande se klart. Jag har fler problem med reflektioner då jag gör med betraktningsvinkel.

Mikrofon

Det C700T levereras med en inbyggd mikrofon ovanför skärmen. Detta är bra för Skype och andra VoIP-applikationer. Jag skulle ha önskat en webbkamera alternativ, men ingen lycka.

Operativsystem

De enda OS alternativen är Vista Home Basic (32-bitars) eller Vista Home Premium (32-bitars). Jag var rädd att Vista Premium skulle vara overkill för denna laptop, men det verkar fungera bra med 1 GB eller RAM och Intel T2310 processor. Det kommer inte att ställa några hastighetsrekord, men det går bra för kontor APS och några tunga surfning. Ser som att byta ut båda pinnar RAM för 1GB vardera (2GB totalt) bara kostar ungefär $ 50 och de är så lätta att byta, skulle jag rekommendera det för alla. Men i motsats till vad många kanske säga, är det möjligt att köra Vista med bara 1 GB RAM, även med IGP stjäla 1/8 till 1/4 av det.

Programvara

Denna HP var inte så illa som jag är van att i termer av bloatware. Det finns en hel del HP-verktyg som körs som standard. Jag är i allmänhet inte ett fan av något annat än den nakna OS körs, men några av de verktyg faktiskt användbara.

HP har ett verktyg för trådlös åtkomst och för uppdatering av drivrutiner som jag lämnade installerade. Mitt system kom också med LightScribe verktyget installerat och körs som standard som var nyfiken som ingår DVD-enheten inte är LightScribe kan. Den vanliga 30-dagars provversion av Norton Anti-Virus och MS Office Live ingick. Jag kan inte riktigt fel HP för bland dessa, men de hade fortfarande gå. Sedan fanns det typiska AOL och klienter Rapsody samt vissa andra värdelösa skräp. Övergripande jag tillbringade ungefär två timmar avinstallera överskott grejer. Som jämförelse tog Gateway jag köpte samma dag jag dubbelt så lång tid att städa upp.

Vista är generellt bättre än XP i fråga om säkerhet, men det finns fortfarande några främmande tjänster och processer som körs, alla med ett nytt OS installation borde verkligen ta lite tid att lära sig varje tjänst, process, dll-och körbara som kör vid start eller i bakgrunden. (Titta i forumen för några bra guider.) En hel del av standardinställningarna för varje OS ute (utom kanske OpenBSD) bara tar upp extra minne och cyklar CPU utan att ge dig några fördelar. Många har även sårbarheter associerade med dem som lätt kan tillåta någon att göra massor av skadlig aktivitet i systemet.

Riktmärken och prestanda

Jag sprang alla kriterier nedan efter att låta HP-rådgivare uppdatera de olika enheter och Windows patchar. Jag sprang alla riktmärken med fabriken 1GB RAM, då jag uppgraderade till 2GB och reran riktmärkena. Det var i princip ingen förändring i de riktmärken - några gjorde lite bättre och lite gjorde ett hår värre som är statistiskt obetydlig.

Super Pi: Jag körde Super Pi till 2 miljoner siffror i 1 minut och 36 sekunder. Det är ganska långsamt, men det är inte dåligt för en budget processor.

Super Pi jämförelse resultat:

Notebook

Tid

HP Compaq Presario C714NR (1.46GHz Intel Pentium Dual Core T2310)

1m 36s

Fujitsu E8410 (2,2 GHz Intel Core 2 Duo T7500)

0m 55s

Sony VAIO FZ (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300)

0m 59s

Dell XPS M1330 (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300)

0m 58s

Lenovo ThinkPad X61 (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300)

1m 01s

Lenovo 3000 V200 (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300)

0m 59s

HP dv2500t (1.80GHz Intel 7100)

1m 09s

Lenovo ThinkPad T61 (2.00GHz Core 2 Duo Intel T7300)

0m 59s

Lenovo ThinkPad T60 (2.00GHz Core 2 Duo T7200)

1m 03S

Toshiba Satellite P205-S6287 (1,73 GHz Core 2 Duo Intel T5300)

1m 24s

Toshiba Satellite A205 (1,66 GHz Core 2 Duo)

1m 34s


WPrime: Den wPrime32M hastighet test gav 57,764 sekunder vilket var bättre än förväntat, men fortfarande inte alltför bra.

wPrime 32M jämförelse resultat:

Notebook / CPU wPrime 32M

tid

HP Compaq Presario C714NR (1.46GHz Intel Pentium Dual Core T2310)

57.764s

Dell XPS M1530 (Core 2 Duo T7500@2.2GHz)

37.485s

Portabel En SXS37 (Core 2 Duo T7250@2.0GHz)

41.908s

Sony VAIO NR (Core 2 Duo T5250@1.5GHz)

58.233s

Toshiba Tecra A9 (Core 2 Duo T7500@2.2GHz)

38.343s

Toshiba Tecra M9 (Core 2 Duo T7500@2.2GHz)

37.299s

HP Compaq 6910p (Core 2 Duo T7300 @ 2GHz)

40.965s

Sony VAIO TZ (Core 2 Duo U7600@1.20GHz)

76.240s

Zepto 6024W (Core 2 Duo T7300 @ 2GHz)

42.385s

Lenovo T61 (Core 2 Duo T7500@2.2GHz)

37.705s

Alienware M5750 (Core 2 Duo T7600@2.33GHz)

38.327s

Hewlett Packard DV6000z (Turion X2 TL-60@2.0GHz)

38.720s

Samsung Q70 (Core 2 Duo T7300@2.0GHz)

42.218s

Acer Travelmate 8204WLMi (Core Duo T2500@2.0GHz)

42.947s

Samsung X60 plus (Core 2 Duo T7200@2.0GHz)

44.922s

Zepto Znote 6224W (Core 2 Duo T7300@2.0GHz)

45.788s

Samsung Q35 (Core 2 Duo T5600@1.83GHz)

46.274s

Samsung R20 (Core Duo T2250@1.73GHz)

47.563s


PCMark05 resultat:

Jag gjorde först 3174 ... då jag uppgraderade till 2GB RAM och reran riktmärket för 3236.

PCMark05 jämförelse resultat:

Notebook

PCMark05 Score

HP Compaq Presario C714NR (1.46GHz Intel T2310, Intel X3100)

3.174 PCMarks

Dell Vostro 1400 (1,6 GHz Intel Core 2 Duo T5470, NVIDIA 8400M GS)

3.853 PCMarks

Fujitsu E8410 (2,2 GHz Intel Core 2 Duo T7500, NVIDIA 8400M)

4.618 PCMarks

Sony VAIO FZ (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300, Intel X3100)

3.377 PCMarks

Dell XPS M1330 (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300, NVIDIA GeForce Go 8400M GS)

4.591 PCMarks

Lenovo ThinkPad X61 (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300, Intel X3100)

4.153 PCMarks

Lenovo 3000 V200 (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300, Intel X3100)

3.987 PCMarks

Lenovo T60 Widescreen (2,0 GHz Intel T7200, ATI X1400 128MB)

4.189 PCMarks

HP dv6000t (2,16 GHz Intel T7400, NVIDA GeForce Go 7400)

4.234 PCMarks

Fujitsu N6410 (1.66GHz Core Duo, ATI X1400)

3.487 PCMarks

Sony Vaio SZ -110B i SPEED-läge (med Nvidia GeForce Go 7400)

3.637 PCMarks


3DMark05 resultat:

Med HP rådgivare uppdaterade Intel drivrutiner till version 7.14.10.1350. Med den versionen den bärbara datorn gjorde 675 på 3DMark05 och det skulle inte köra 3DMark06. Jag kollade Intel.com och såg att version 7.14.10.1364 fanns. Efter uppgradering till 2GB RAM och uppdatera drivrutinen jag gjorde 684.

3DMark05 jämförelse resultat:

Notebook

3D Mark 05 Resultat

HP Compaq Presario C714NR (1.46GHz Intel T2310, Intel X3100)

675 3DMarks

Dell Vostro 1400 (1,6 GHz Intel Core 2 Duo T5470, NVIDIA 8400M GS)

2.942 3DMarks

Dell Latitude D830 (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300, Nvidia Quadro NVS 140 256MB)

3.063 3DMarks

Fujitsu E8410 (2,2 GHz Intel Core 2 Duo T7500, NVIDIA 8400M)

1.925 3DMarks

Sony VAIO FZ (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300, Intel X3100)

910 3DMarks

Dell XPS M1330 (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300, NVIDIA GeForce Go 8400M GS 128MB)

3.116 3DMarks

HP Compaq 6510b (2.20GHz Intel Core 2 Duo T7500, Intel X3100)

916 3DMarks

HP dv6000t (2,16 GHz Intel T7400, NVIDA GeForce Go 7400)

2.013 3D Marks

Dell Inspiron E1705 (2,0 GHz Core Duo, ATI X1400)

1.791 3D Marks

Acer TravelMate 8204WLMi (2,0 GHz Core Duo, ATI X1600 256MB)

4.236 3DMarks

Lenovo ThinkPad T60 (2,0 GHz Core Duo, ATI X1400 128MB)

2.092 3D Marks

Fujitsu n6410 (1,66 GHz Core Duo, ATI X1400 128MB)

2.273 3DMarks

HDtune resultat:


(Se stor bild)

Windows Experience Index:


(Se stor bild)

Värme och buller

Den C700T är mycket tyst. Fläkten stannade av eller på låg hastighet konstant under den första månaden jag ägde den. Jag visste inte ens att det hade en högre hastighet tills jag sprang några riktmärken samtidigt jag försökte titta på en film. Jag hade gått med nära 100% CPU-användning under flera minuter och sedan fläkten sparkade in hög hastighet i några sekunder. Jag blev också förvånad över att fläkten endast sparkade den på högvarv som en gång. Det var lite värme ut från den vänstra sidan av den bärbara datorn när jag kör några stresstester, men för det mesta går kallt och jag kan inte känna någon värme kommer ut. Den vänstra handledsstödet fick lite varm när jag kör riktmärken, men det fick aldrig obekväma.

Batterilivslängd

Jag satt det aktuella energischemat till "HP Rekommenderad", men höll på skärmen på 100% ljusstyrka och WiFi på, sedan sprang en konstant anti-virus kontroll och några riktmärken medan jag bläddrade nätet. Jag ganska mycket höll en kärna kör på 100%, och den andra kärnan aldrig föll under 30% och förmodligen genomsnitt 50% utnyttjandegrad. Compaq varade i exakt två timmar innan du går in i viloläge med 5% batteri kvar.

För ett andra test jag in det energischema till "Energibesparing" och låta skärmen vistelse på 50% ljusstyrka när du kör en DVD. Den här gången varade två timmar och 10 minuter innan DVD-spelaren sparkade mig tillbaka till skrivbordet med 10% batteritid kvar - så det kan ha varit så mycket på 10 minuter tillgängliga.

Standarden Batteriet är ett 6-cells, 44 wattimmar litiumjonbatteri. Denna Compaq kommer inte att ställa några åldersrekord heller, men det gjorde testet bättre än de andra budgetsystem jag hade tittar på. Jag går fram och tillbaka på AMD vs Intel och jag är i allmänhet en AMD fan, men Intel-system har i allmänhet bättre batteritid för tillfället.

Service och support

Jag kan verkligen inte prata med HP: s eller Best Buy tjänst på denna laptop eftersom jag inte har haft några problem med det. HP gör inkluderar "1-års HP oavsiktlig skada skydd med Pick Up and Return" som är ganska mycket standard. Om du vill ha mer information om HP: s support, skulle jag rekommendera HP webbplatsen på forumen.

Slutsats

Compaq Presario C714NR var en utmärkt köp för $ 400 priset jag hade turen att hitta. Från och med inlämnandet jag ser att det finns på Best Buy eller HP.com med en uppgraderad processor (T2330, 1.6GHz) för $ 500. Håll ögonen på den bärbara erbjudanden delen av forumet för tillfällig kupong kod som kan sänka priset ännu mer.

Sammantaget är jag ganska nöjd med mitt köp. Visst, det finns en hel del "bättre" bärbara datorer där ute, men du har svårt att hitta en för ett bättre pris. När det gäller pris-till-prestanda jämförelser, skulle jag sätta detta en nära toppen. För dem som söker bara grundläggande mobil datorlösning är C700-serien värt att titta på. Det gör också en bra andra laptop för barnen. Om du behöver något med mer hästkrafter, måste du leta någon annanstans, men för oss med enkla behov detta passar räkningen och använder alla nuvarande generationen teknik som är en stor förbättring jämfört med vad som funnits i budgeten bärbara rike under de senaste år.

Fördelar:

  • Utmärkt pris!
  • God byggkvalitet - särskilt på detta pris
  • Hårdvaruknapparna för pekplatta och WiFi
  • Alla tangentbordet knappar är på rätt plats
  • Anständiga batteritid

Nackdelar:

  • Port placering är fruktansvärt - ingen på baksidan
  • Svårt begränsade konfigurationsalternativ tillgängliga
  • Endast tre USB-portar, ingen FireWire, ingen kortläsare, ingen PC-Card eller Express-kortplats
  • Ingen OS-skiva som bara möjligheten att bränna en återhämtning disk


Translated from www.notebookreview.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar