söndag 25 november 2007

HP Compaq F500-serien recension

HP Compaq F500-serien recension
av ZAZ - 2007/11/25

av Ted Lynch

Översikt

Den Compaq F500 är en serie av bärbara datorer från HP presenterar AMD processorer. Denna modell ses, de F560US har AMD Sempron processor, medan andra i modellprogrammet har Athlon TK Dual Core processorer. F500 serien är rakt planterade i budgeten änden av den bärbara spektrat. Det F560us har minst funktioner och stil, men det är inte nödvändigtvis en dålig sak om du är på en begränsad budget. Du förmodligen kommer att se en hel del av F500-serien mellan nu och jul. Jag vet att Circuit City har liknande C717NR, som kommer med Pentium Dual Core istället för en AMD-processor, på Black Friday som doorbuster post. Butiker kommer förmodligen att använda dem som ett sätt att locka dig in i butiken med ett lågt pris efter rabatter hoppas du ska köpa andra saker också. Det är så de fick mig att köpa. Den F560us "bästa funktionerna är glädjande glansiga skärmen, enkel look och lågt pris. Det har också några mindre än stellar attribut också. Vi kommer att titta på det hela i detalj i denna översyn.

Anledningen till att köpa


Compaq F560us (Visa större bild)

Jag gillar min ThinkPad R60 mycket, men skärmen på den är relativt svag. Det är verkligen min enda större klagomål om det. Ibland R60: s högre upplösning SXGA + skärm får mig ögontrötthet efter att ha använt den för längre tid, speciellt när jag är trött. Jag hade just omdömet Toshiba A215 och sett några andra bärbara datorer med ljusa glansiga skärmar som fick mig att vilja också.

Jag bestämde mig för att leta efter en bärbar dator med en blank skärm när jag var trött på att titta på min dim ThinkPad. Jag kommer huvudsakligen använda den för internet, musik, bränna några skivor, Office och kanske lite ljus fotoredigering - samma saker jag gör på min ThinkPad. Jag behöver inte en massa prestanda, fan en Pentium III skulle förmodligen räcka till vad jag gör. Jag letade efter något billigt med en god glansiga skärmen. Ursprungligen tittade jag på Fujitsu A6025 på Newegg när de erbjuder en $ 200 rabatt på den. Jag misstänker Fujitsu skulle ha gett lite bättre kvalitet och prestanda med Core Duo, men de fick slut innan jag kunde köpa. Jag surfade på nätet sent en kväll och kom över en del för F560US för $ 350 efter rabatten. Jag köpte Compaq på ett infall och hoppades på det bästa.

Specifikationer

Här är specifikationerna för modellen vid tidpunkten för köpet.

  • Modell: F560US (GF593UA)
  • Processor: 25W AMD Sempron 3500 + 1.8GHz 1600MHz FSB 512K L2 Cache
  • Chipset: Nvidia
  • Minne: 512 MB DDR2 P5300 2 Slots, 1 Öppna 2GB Max
  • Hårddisk: 80GB 5400RPM Fujitsu (MHV2100BH) SATA
  • Skärm: 15,4 "WXGA 1280 x 800 Glossy
  • Optisk enhet: LiteOn DS8A1P DVD + / -RW/-RAM
    • 8x DVD + /-R, 4x DVD + /-RW, 4x DVD + /-R DL
    • 5x DVD-RAM
    • 24x CD-R, 16x CD-RW
  • Grafikkort: Nvidia GeForce Go 6150 128MB Delad
  • Nätverk: Broadcom Wireless BG, Nvidia 10/100 Ethernet, modem
  • Ingångar: 86 tangenters tangentbord och två knappar styrplatta med Scroll zoner
  • Knappar: Ström och WiFi On / Off Switch.
  • Portar:
    • 3 USB 2.0-portar - Två vänster sida, en rätt Side
    • S-Video och VGA ut
    • Line-In och hörlurar
  • Övrigt: Mikrofon Inbyggd i LCD Bostäder
  • Batteri: Sex Cell
  • Mått:
    • Bredd - 14,1 "
    • Djup - 10,1 "
    • Höjd - 1,5 "
  • Vikt: 6,6 lbs.
  • Operativsystem: Vista Home Basic
  • Garanti: Ett år

Bygg och Design

Om det finns ett tema till design på F560, skulle det vara enkelt, i design och funktioner. Du får precis vad du behöver och ingenting mer. Varje gång jag tittar på det, det slags påminner om Kim Jong-il bär hans arbetarparti kostym.


(Se stor bild)

Den övre delen av F560us.jpg

Den F560 fall är gjord av plast. Det har inte HP: s nya teknik Imprint Finish, så det är inte blanka och vackra, men inte locka fläckar som det nya utseendet glänsande bärbara datorer. Fallet är svart på utsidan med en mörkgrå tangentbord område och svart tangentbord. Väskan har rundade kanter och har en ensam Compaq-logotypen pryder locket på den bärbara datorn. Allt som allt ganska enkelt skulle jag säga, men ibland locka mindre uppmärksamhet är bra. Det F560 har en 15,4 "skärm och väger ungefär sex och en halv pounds. Det är nog inte en bärbar dator som ska utföras på en daglig basis, men tar ut då och då är verkligen genomförbart. Storleken på bärbara datorn är ganska lik den min R60, det är bara vidare på grund av skärmen och lite tyngre.


(Se stor bild)

Rygg mot rygg med R60.

Kvaliteten på F560 är bra. Jag tror att byggkvalitet tas i samband med kostnaden ($ 350) är mycket bra, men om du behöver något mer hållbart, bör du förmodligen spendera mer pengar om du kan. På en sida notera, har de flesta av de nyare budget bärbara datorer jag har sett nyligen varit ett steg upp i kvalitet. Högre kvalitet plast och styvare ramar verkar vara mer normen än de var för några år sedan. Hurra för oss budgetanvändare.

Fallet på F560 är gjord av mjuk plast. Medan det är inte den typ av bärbara som tål stora olyckor, det känns som om det kan ta mindre repor och dings som de flesta bärbara datorer upplever under sin livstid. Ramen känns stela, men det finns en liten fläck på höger sida som creaks lite när de plockas upp från kanten. Passform och finish på F560 är fast. Det finns inga luckor där det inte borde finnas eller några feljusterade delar.

Skärmen är fastsatt på basen med en lång gångjärn som nästan löper längs den bärbara datorn. Det känns väldigt stel, om något styvare än min stål gångjärn ThinkPad - men inte av en hel del och min ThinkPad har en års användning på den. Locket erbjuder inte mycket skydd eftersom det ringar flesta platser du sätter press på den. Den F560 har inte ett lås för att säkra locket, men den sista tum eller så det sätter en hel del press nedåt på skärmen. Det slags gör en duns när du stänger den. Jag tror inte det finns mycket chans att det kommer att öppna sig. Tiden får utvisa om det håller upp.


(Se stor bild)

Den F560 göra några nya vänner, ThinkPad R60 och 17 "MacBook Pro.

Skärm

Skärmen på F560US är enligt min mening den bästa med den. Det är en 15,4 "blank skärm. Den har 10 ljusnivåer som kan justeras via tangentbordet. Jag vet att det har varit en hel del klagomål om skärmkvaliteten HP bärbara datorer i NBR forum och många andra tillverkare också. Kanske jag vann skärmen lotteri, men skärmen på enheten jag fick är fantastiskt. Skärmen är klar och tydlig. Färgerna på det är rika och levande, tycktes hoppa ut från fönstret. Det finns ingen säd eller gnistra. Lätt läckage är mycket liten, mycket bättre än normen skulle jag säga. Det fanns inga döda / fastnat pixlar på enheten jag fick.


(Se stor bild)

Den F560 visar "The Iron Giant".

Skärmen på F560 är WXGA (1280x800). Jag brukade vara lite av en skärmupplösning junky. Tidigare har jag alltid velat ha en högre upplösning så jag kunde klämma så mycket jag kunde på skärmen som möjligt. Efter att ha ägt tre ThinkPad i rad med sina relativt dim matta skärmar, jag modererad sedan min hållning. Ljusstyrka och läsbarhet har antagit en större betydelse, så länge som en jag har en anständig mekanism för att bläddra med vilken F560 ger via styrplattan rullning zoner. Betraktningsvinklar på F560 är tunna som de flesta bärbara datorer. Den glans kan vara irriterande ibland, men jag har lärt mig att leva med det som en handel för extra ljusstyrka.


(Se stor bild)

En skärm ljusstyrka jämförelse.

I skottet ovan, båda skärmarna inställd på sin maximala ljusstyrka. Medan Compaq visserligen ser ljusare, tror jag inte bilden gör rättvisa åt hur mycket ljusare det verkar personligen.

Prestanda och Riktmärken

Sempron och prestanda är oftast inte används i samma mening, särskilt när Vista är berörda. Out of the box prestanda var ganska trög på grund av att ha Vista tillsammans med den låga mängden minne och bloatware. Även HP föreslår 1 GB minne som minimum för Vista, men säljer en bärbar dator med mindre minne, Hmmm ... Jag känner verkligen synd om alla som har att använda denna bärbara dator som konfigurerats med 512MB. Det är inte hemskt och kanske någon som inte vet bättre inte skulle ha något emot, men efter att ha haft bättre det kan vara irriterande. Efter att ha använt Vista Home Basic och göra några uppgraderingar, bestämde jag mig för att dumpa Vista till förmån för XP som vid denna tidpunkt ger överlägsen prestanda. Jag kommer närmare allt detta senare i avsnittet Om programvara.

Alla riktmärken kördes när du använder XP, inte Vista som kom med maskinen. Jag tvivlar på att det inte skulle ha gjort stor skillnad eftersom det är egentligen inte en prestation maskin, men det är något att tänka på vid översynen av riktmärken.

wPrime

wPrime är en CPU benchmarking verktyg. Den använder en flertrådig teknik som bättre kan skilja mellan processorer med flera kärnor än Super Pi som är enkel gängad. Är att den Sempron har en kärna, inte poäng mycket bra.

Notebook / CPU

wPrime 32M tid

CompaqF560us (AMD Sempron 3500 + @ 1,8 GHz)

95.532s

ThinkPad R60 (Core Duo T2300e@1.66GHz)

53.434s

Toshiba Tecra M9 (Core 2 Duo T7500@2.2GHz)

37.299s

HP Compaq 6910p (Core 2 Duo T7300 @ 2GHz)

40.965s

Sony VAIO TZ (Core 2 Duo U7600@1.20GHz)

76.240s

Zepto 6024W (Core 2 Duo T7300 @ 2GHz)

42.385s

Lenovo T61 (Core 2 Duo T7500@2.2GHz)

37.705s

Alienware M5750 (Core 2 Duo T7600@2.33GHz)

38.327s

Hewlett Packard DV6000z (Turion X2 TL-60@2.0GHz)

38.720s

Samsung Q70 (Core 2 Duo T7300@2.0GHz)

42.218s

Acer Travelmate 8204WLMi (Core Duo T2500@2.0GHz)

42.947s

Samsung X60 plus (Core 2 Duo T7200@2.0GHz)

44.922s

Zepto Znote 6224W (Core 2 Duo T7300@2.0GHz)

45.788s

Samsung Q35 (Core 2 Duo T5600@1.83GHz)

46.274s

Samsung R20 (Core Duo T2250@1.73GHz)

47.563s

Super Pi

Super Pi beräknar Pi till två miljoner siffror och är ett bra test för enstaka gängade applikationer. Super Pi tenderar att gynna Intel-baserad maskin på grund av den större L2-cache. Med detta sagt, det Sempron gjorde bättre i Super Pi än jag hade förväntat, åtminstone föra den upp till prestandanivå av Pentium M.

Notebook

Tid

Compaq F560us (1,8 GHz AMD Sempron 3500 +)

1m 47s

Dell Inspiron 1420 (2,2 GHz Intel Core 2 Duo T7500)

0m 54s

ThinkPad R60 (1.66GHz Intel Core Duo T2300e)

1m 26s

Dell XPS M1330 (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300)

0m 58s

Lenovo ThinkPad X61 (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300)

1m 01s

Lenovo 3000 V200 (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300)

0m 59s

HP dv2500t (1.80GHz Intel 7100)

1m 09s

Lenovo ThinkPad T61 (2.00GHz Core 2 Duo Intel T7300)

0m 59s

Lenovo ThinkPad T60 (2.00GHz Core 2 Duo T7200)

1m 03S

Toshiba Satellite P205-S6287 (1,73 GHz Core 2 Duo Intel T5300)

1m 24s

Toshiba Satellite A205 (1,66 GHz Core 2 Duo)

1m 34s

HP Compaq 6515b (1.6GHz AMD Turion 64 X2 TL-52)

2m 05s

HP dv6000t (2,16 GHz Intel T2400)

0m 59s

Dell Inspiron E1705 (2,0 GHz Core 2 Duo)

1m 02S

PCMark05/3DMark05:

Och föra upp den bakre är F560. Medan PCMark poäng för Sempron inte ser så stor, för typiska vardagssysslor som Office, Internet, filmer och musik, verkade F560 lika snabbt som min ThinkPad, åtminstone med XP installerat. Kanske det var inte riktigt som lysande, men min ThinkPad har en snabbare bil. Den F560 är inte en spelautomat, men poängen var 651 i 3DMark05 om du var intresserad.

Notebook

PCMark05 Score

Compaq F560us (1,8 GHz AMD Sempron 3500 +, NVIDIA GeForce Go 6150)

2.297 PCMarks

Dell Inspiron 1420 (2,2 GHz Intel Core 2 Duo T7500, NVIDIA GeForce Go 8400M GS)

4.925 PCMarks

ThinkPad R60 (1.66GHz Intel Core Duo T2300e, Intel X3100)

2.975 PCMarks

Dell XPS M1330 (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300, NVIDIA GeForce Go 8400M GS)

4.591 PCMarks

Lenovo ThinkPad X61 (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300, Intel X3100)

4.153 PCMark

Lenovo 3000 V200 (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300, Intel X3100)

3.987 PCMarks

Lenovo T60 Widescreen (2,0 GHz Intel T7200, ATI X1400 128MB)

4.189 PCMarks

HP dv6000t (2,16 GHz Intel T7400, NVIDA GeForce Go 7400)

4.234 PCMarks

Fujitsu N6410 (1.66GHz Core Duo, ATI X1400)

3.487 PCMarks

Alienware M7700 (AMD Athlon FX-60, Nvidia Go 7800GTX)

5.597 PCMarks

HP 6910p (2,0 GHz Intel Core 2 Duo T7300, X3100)

3.829 PCMarks

Asus V6J (1,86 Core Duo T2400, Nvidia Go 7400)

3.646 PCMarks


HD Tune

HD Tune är en hårddisk diagnostik och benchmarking verktyg. Från resultat som ligger under de Toshiba hårddisk poäng väl för 5400RPM enhet.


(Se stor bild)

En skärmbild av HD Tune.

Drives

Den F560 har LiteOn DS8A1P DVD-brännare. Det är en 8x DVD-brännare som också har stöd för DVD-RAM. En fullständig dvd bränna klockor in på 13 minuter medan en cd kommer in på runt sex minuter, båda fast genomsnitt för en bärbar dator enhet. Jag brände flera CD-skivor och DVD-skivor. Jag hade inga problem med skivorna jag brände den. Enheten var en överraskande bra ripper, vilket är ovanligt för en bärbar enhet. Det slet en hel dvd i drygt nio minuter. Facket på enheten kändes lite tunn, men gjorde sitt jobb bra annars.


(Se stor bild)

Undersidan av F560 med borttagna panelerna.

De Toshiba hårddisk snurrar på 5400RPM och har 80 GB lagringsutrymme. Efter redovisning av 7GB återställningspartitionen och Vista, det handlade om 50 GB ledigt utrymme kvar på enheten. Prestanda på enheten var bra. Det finns en 512 SODIMM av PC5300 minne på F560. Både hårddisken och minnet är lättillgängliga genom att ta bort en panel placerad på undersidan av den bärbara datorn. Jag är säker på det första du kommer att vilja göra om du köper den här anteckningsboken är uppgradera minnet.

Tangentbord området

Det F560US har en 86 tangenters tangentbord. Att vara en ThinkPad ägare, visste jag tangentbordet på Compaq skulle vara ett steg bakåt. Tangentbordet är OK, inget att bli alltför upphetsad om. Även om det är ganska fast på de flesta håll, men det har en del ge i vissa fläckar, särskilt runt J, K, M, I nycklar. Medan viktig resor är bra, är nyckeln djup grundare än jag skulle vilja. Tangenterna känns lite billig, vilket inte är oväntat, och kan vara bullrig när du skriver - vilket jag inte gör något. När du skriver på tangentbordet, har markören en tendens att flytta runt en hel del. Det var mycket irriterande medan du arbetar med denna översyn som jag skulle skriva en mening så plötsligt vara tre rader ovanför och måste rätta till det. Jag tror inte att jag träffar pekplattan. Det var inte en förare problem eftersom jag hade den senaste pekplattan installerad. Förhoppningsvis kommer HP få detta redas ut eftersom det var det mest irriterande aspekt av att använda den bärbara datorn.


(Se stor bild)

Tangentbordet på F560.

Pekplattan är bred på F560 och mycket smidig. Det har bläddra zoner till vänster och längst ned på pekplattan. Med tanke på den lägre upplösning på skärmen, gör det ett effektivt verktyg för att surfa. Du kan inaktivera styrplattan med en knapp på kanten av pekplattan som var till hjälp när du skriver översynen eftersom markören hade en tendens att hoppa. En tror jag verkligen tycker om HP: s budget bärbara datorer är pekplattknapparna. På de flesta budget bärbara, clicky eller bullriga knapparna verkar vara normen, men inte på HPs bärbara datorer. Den har mycket lugnt och trivsamt åtgärder med precis rätt mängd kraft som behövs för att använda dem. Jag vet att detta är en pet peeve till mig att de flesta människor förmodligen inte skulle märka, men jag gillar att ge kredit där den beror.

Batteri & AC

Den F560 levereras med en sex cells batteri. Det är en 12 cells batteri alternativ om du behöver mer tid, men eftersom jag kommer mest att använda det hemma, det är inte en stor fråga för mig. Ställa in skärmen till halv ljusstyrka med WiFi på att göra normala uppgifter som Office och Internet, kunde jag få 2:22 minuters batteritid gå från 100% till i gick i viloläge. Två plus timmars batteritid verkar rättvist med tanke på maskinerna budgeten naturen. Skärmen är så ljusstark på F560 kan du slå ner mer och dryga ut lite extra tid om det behövs. AC tegel är petite, vilket alltid är ett plus för bärbarhet. Den använder en tredelad plugg som ibland kan göra att hitta en lämplig utlopp svårare.

Värme & Buller

För att ha en ganska låg effekt processor, gör F560us kör typ av varm. Lyckligtvis ovansidan som skulle omfatta Tangentbord, pekplatta och palm vilar, stannade ganska cool, men undersidan av bärbara datorer blir varm. Det var aldrig obehagligt att använda, även utan byxor, men det definitivt går varmare än min ThinkPad. Den varmaste platsen verkade vara under hårddiskfacket som är märkligt eftersom när jag hade enheten i min ThinkPad, körde det väldigt kallt. Den huvudsakliga ventilen är placerad på baksidan. Med den extra värme på F560, inte fläkten löpa från tid till tid. Det är högt nog för att höra även över att säga lite musik du spelar, men det är inte så högljudda att vara besvärande. Jag personligen märker inte dessa saker ofta, men jag känner igen det kan störa andra mer. Om du använder det någonstans folk kan vara mer känsliga för buller, kan det vara ett problem.

Trådlös & Nätverk

Det F560 har en Broadcom trådlöst kort. Jag hade inga problem med kortet i antingen XP eller Vista. Jag hade planerat att starta upp min maskin med XP och Linux eller göra det min Linux-burk, men Broadcom kortet komplicerar saker och ting. Jag visste faktiskt Broadcom kortet var en ganska bra möjlighet när jag köpte den, men gjorde det ändå. Broadcom-kort har dålig Linux-stöd. Jag kommer förmodligen fortfarande gör det, men jag är inte bråttom.

Hamnar och Anslutningar

Att vara en budget bärbar dator, portval på F560us är snål. Det har inte en PC eller ExpressCard-kortplats, eller en kortläsare som är standard på de flesta bärbara datorer. Med detta sagt, jag har inte ett problem med minimala hamnar om det hjälper till att hålla priset nere. USB-portar är de enda jag använder med någon regelbundenhet. Tre är nog för mig. I alla bärbara datorer jag har haft eller används under de år jag kan bara tänka på en situation där jag använde en slot kort, det var då bärbara datorer jag använde saknade ett internt WiFi-kort där jag var tvungen att använda ett externt kort. Det är naturligtvis inte ett problem på F560. Äga tre ThinkPad i rad, jag typ som används för att inte ha en kortläsare och en extern läsare om det behövs. Den vänstra sidan av F560 har två USB-portar, ett modem och Ethernet-uttag, S-Video och VGA-portar.


(Se stor bild)

Den vänstra sidan av F560.

Framsidan av F560 har trådlöst på / av-knapp, och hörlurar och mikrofon.


(Se stor bild)

Framsidan av F560.

Den högra sidan till F560 har en USB-port och strömkontakt.


(Se stor bild)

Den högra sidan av F560.

Ljud

Det F560us har ett par Altec Lansing-högtalare placerade mellan skärmen och tangentbordet. Ljudkvaliteten är bra för en bärbar dator, bättre än min ThinkPad som har dålig placering av högtalarna. Jag skulle bedöma ljudkvaliteten på den bättre sidan av genomsnittet av bärbara datorer som jag har hört. Det blir ganska högt utan att förvränga för mycket att gå med lite bas. Medan högtalarna kommer aldrig att konkurrera på en bra par hörlurar, är det verkligen bra nog för DVD eller lyssna på lite musik.

Programvara

Det F560us levereras med Vista Home Basic. Jag gillar utseendet på Vista Basic över Aero utseendet på andra versioner av Vista, bara min personliga preferenser. Hursomhelst är det en trevlig förändring av takt från XP som vi alla använt så länge. Det fanns en hel del bloatware på F560 som Office Trial och Vongo men jag har sett andra maskiner med mera. Jag försökte göra en go av Vista. Jag gjorde en ren installation av Vista med min Anytime Upgrade-skiva. Jag gjorde allt systemet tweaks hoppas att påskynda saker och ting som att stänga starta objekt och SuperFetch, och handikappande indexering och systemåterställning. Jag lade till en snabbare 7200RPM hårddisk och en annan 512 MB minne. Jag hade hoppats dessa tweaks och tillägg skulle bidra till att göra Vista löpa smidigare eftersom jag har kört Vista Business på min R60 med 1 GB minne och det verkade att köra anständigt. Kanske ytterligare 1 GB minne skulle ha gjort susen, men i slutändan tror jag att Sempron processor är alldeles för långsam för att driva Vista ordentligt. Apps skulle hänga när man klickar på som när du använder en långsammare hårddisk. Göra några CPU intensiva uppgifter som att installera programvara eller kodning ljud verkligen kört ner, även med snabbare hårddisk. Jag bestämde Vista var tvungen att gå.

XP här kommer jag. Ett problem med att installera XP på F560 är att maskinen aldrig såldes med XP, inte levererar HP inte XP-drivrutiner för maskinen. Jag tyckte att använda XP-drivrutiner för Compaq V6000, som erbjöds med XP, ger de flesta av XP-drivrutiner för maskinen. Grafikdrivrutinen för Nvidia 6150 är en som inte fungerar. Dock kommer googla för Nvidia 6150 XP-drivrutiner tillhandahålla lösningar. Du måste slipstream SATA drivrutiner för XP för att få det att installeras på rätt sätt eller Service Pack Två fungerar lika bra. Efter att ha fått XP installerat, sprang saker mycket bättre. Det verkar lika snabbt som min ThinkPad när man gör vardagliga sysslor som Internet och Office.

Garanti och support

Den F560 levereras med ett års hårdvarugaranti tillsammans med 90 dagars programvarusupport om du registrerar den bärbara datorn med HP. Du får 30 dagars programvarusupport annat. Med tanke på datorns låga priset, verkar det rimligt. Jag köpte den bärbara datorn med mitt American Express kort som utökar garantin ytterligare ett år eller förmodligen om den bärbara datorns livslängd till mig. Jag är inte en som kallar stöd ofta. Jag fixa brukar saker själv. Jag har inte haft möjlighet att använda HP: s supporttjänster som av ännu. När jag har tidigare själv eller någon annan, har jag alltid funnit dem vara hjälpsamma och vänliga.

Liksom de allra flesta bärbara datorer som säljs i dag, inte att F560us kommer inte med återställningsskivor eller en Windows-skiva. HP ger dig möjlighet att bränna bort en uppsättning återställningsskivor som återställer maskinen till dess fabriken stat, bloatware och allt. Det är inte en Windows-skiva. När du gör återställningsskivor, det ger möjlighet att göra en dual layer DVD-skivor, två enkla skivor lager, eller sju cd-skivor. Jag valde den enda skivan för enkelhet.

Slutsats



Låt oss inse det, om du funderar på Compaq F560us , antingen tiderna är tuffa eller du är billiga. Jag skulle placera mig i den senare kategorin. I båda fallen du förmodligen kommer att behöva göra några kompromisser. Jag ville ha en bärbar dator med en trevlig ljus glansiga skärmen som en kontrast till min mörkare skärmad ThinkPad. Jag behöver inte en massa prestanda. Sempron fyller det roll väl. Jag var villig att leva med sämre kvalitet och prestanda för att få den fina skärmen. För någon som justs behöver en box för varje dag uppgifter som musik eller Internet, behöver inte överlägsen kvalitet / service och inte har mycket pengar att spendera, jag tror F560 erbjuder bra värde.

Fördelar

  • Pris, Pris, Pris
  • Gorgeous glansiga skärmen
  • Decent byggkvalitet
  • Bra ljudkvalitet

Nackdelar

  • Dålig prestanda som konfigurerats
  • Minimala Port Options
  • Bullriga och grunt tangentbord


Translated from www.notebookreview.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar